انواع قالب شیرینی پزی

براي خريد قالب مورد نیاز خود ابتدا باید بدانید آن را برای چه کاری می خواهید. باید بدانید قالب های تفلون و سیلیکون گران تر و مستحکم تر از قالب های فلزی و آلومینیومی است. استاندارد ترین اندازه برای قالب 2 یا 25 سانتی متری است. قالب ها در شکل ها، مدل ها، جنس  و اندازه های مختلف موجود هستند. در ادامه به شرح در مورد هر یک از انواع آن ها می پردازیم تا خریدی مطمئن تر داشته باشید.

kamarbandi

قالب كمربندي

قالب کمربندی که بیشتر با جنس تفلون در بازار موجود است برای تهیه انواع کیک، به خصوص چیز کیک و انواع دسر ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این قالب اگر قرار است آن را در فر بگذارید حتما کف آن کاغذ روغنی بیاندازید زیرا در غیر این صورت مواد کیک از کناره های آن بیرون می زند یا می سوزد. نحوه قرار دادن کاغذ روغنی بدین شکل است که روي كف قالب يه تيكه كاغذ روغني قرار ميديم، ديواره قالب را روي كاغذ روغني گذاشته و قالب را مي بنديم.

silicon
قالب سیلیکونی

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آی باید ته قالب سیلیکونی را چرب کرد، آرد پاشید یا هیچ کاری نکرد! بهتر است بدانید نيازي نیست كه قالب هاي سيليكوني را چرب و يا آردپاشي كنيد. کیک از کف قالب بدون مشكل جدا مي شود، حتي اگر كيك نرم ترين و لطيف ترين و مرطوب ترين مدل كيك باشد. اگر قالب را چرب کنید خواهید دید که کیک پس از جدا کردن از قالب حالت سوختگی پیدا می کند.

قالب مافین

این قالب برای تهیه کیک های تک نفره استفاده میشه و در شکل ساده و یا با انواع طرح های زیبا موجوده و برای تهیه کیک برای مهمونی مناسبه چون کیک های یک نفره و به تعداد بهتون میده. قالب مافین با جنس تفلون و یا سیلیکون موجود است. قالب ها مافین گرد و کوچک هستند و در تعداد های 6 ،12 یا 24 تایی در یک قالب مستطیل قرار دارند. عموما داخل قالب های مافین کاغذ های مخصوص آن را قرار می دهند تا شکل زیباتری داشته باشند.

loof

قالب لوف

این نوع قالب برای تهیه کیک های صبحانه، نان، پاندکیک ها و نان تست استفاده می شود. قالب لوف در اندازه های مختلف از بزرگ تا کوچک موجود است.

tohii
قالب کیک میان تهی 

این نوع قالب ها کیکی لوله ای شکل به شما تحویل می دهند و اسم آن را از یک نوع شیرینی گرد آلمانی گرفته شده است.
این قالب ها در مدل ساده و شیاردار و طرح دار موجود است و برای کیک های معمولی خانگی گزینه مناسبی است. ارتفاع بعضی از این قالب ها زیاد بوده و برای کیک ها با بافت سنگین و حجم زیاد مناسب است. فضای خالی وسط کیک موجوب می شود تا کیک به خوبی پخته شود.

pai
قالب پای

این قالب های کم ارتفاع به شکل نرمال دایره ای هستند ولی به شکل مربع و مستطیل نیز موجود است اما کم طرفدار تر است. قالب پای و همچنین تارت لبه دالبر شکل دارد و در برخی مدل ها زیر آن قابل جدا شدن است، پای به دلیل خمیر شکننده ای که دارد بدین شکل بهتر از قالب جدا می شود. این قالب با جنس تفلون، فلزی و شیشه ای موجود است، در شکل استاندارد به اندازه 20 الی 25 سانتیمتر است.

tart
قالب تارت

قالب تارت دقیقا همانند قالب پای است، با این تفاوت که عموما تارت ها در اندازه های کوچک تهیه می شوند.  

madlan
قالب مادلن

کیک مادلن نوعی کیک  اسفنجی بسیار کوچکی است که ظاهر آن به شکل صدف است. قالب آن نیز کوچک و صدفی شکل است.

siniteflon
سینی تفلون

سینی تفلون جزو ابزار ضروری شیرینی پزی است، می توان انواع شیرینی و براونی را در آن تهیه کرد. با استفاده از سینی تفلون دیگر نیازی نیست کاغذ روغنی روی آن بیاندازید.

boshcake
قالب برش کیک

برای برش کیک ها به شکل های متوع قالب های مختلفی به جنس فلزی یا پلاستیکی در بازار موجود است. اندازه و شکل قالب ها بسیار متنوع است و شما می توانید با توجه به نیاز خود قالب مود نظر خود را خریداری نمایید.

sade
قالب کیک معمولی

قالب کیک ساده و گرد در هر خانه ای موجود می باشد. این قالب از پر مصرف ترین و کاربردی ترین قالب ها می باشد که در اندازه های های 6، 8 و یا 10 اینچی موجود می باشد. برای کیک های لایه لایه از این قالب استفاده می کنند. این قالب با اجناس مختلف در بازار موجود است که بهترین نوع آن تفلون یا سیلیکون است.

cup
قالب کاپ کیک

قالب های کاپ کیک بسیار شبیه به مافین هستند اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. مافین عموما کوتاه تر از کاپ کیک است اما می توان از قالب مافین نیز برای تهیه کاپ کیک استفاده کرد، همچنین قالب های کاپ کیک به شکل سیلیکونی و تکی نیز موجود هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.