زمان قرعه کشی لاتاری 2023

این روزا که همه جا حرف ثبت نام لاتاریست، ممکن این سوال در ذهنتان شکل بگیرد که زمان قرعه کشی لاتاری 2023 کی است؟ از کجا می توان از نتیجه لاتاری 2023 مطلع شد؟ و بعد از برنده شدن در لاتاری 2023 باید چکار کرد؟ شانس گرفتن ویزا چقدر است؟ در این مقاله قصد داریم مفصل به این مباحث بپردازیم.

زمان قرعه کشی و نتایج لاتاری 2023

همانطور که می دانید قرعه کشی لاتاری 2023 از 14 مهر شروع شده و تا تاریخ 18 آبان ادامه دارد. طبق اعلام اداره مهاجرت آمریکا، قرعه کشی لاتاری هر سال در ماه مارس میلادی یعنی اسفند بین افرادی که در آن ثبت نام کرده اند، برگزار می شود اما نتایج قرعه کشی در ماه می میلادی یعنی اردیبهشت اعلام خواهد شد. بنابراین زمان قرعه کشی لاتاری 2023، اسفند 1400 خواهد بود و نتایج در اردیبهشت 1401 اعلام خواهد شد.

نحوه استعلام نتایج لاتاری 2023

برای اطلاع از نتیجه و چک کردن وضعیت خود می بایست در زمان اعلام نتایج لاتاری 2023 به سایت اعلام نتایج لاتاری مراجعه نمایید. این نکته را مد نظر داشته باشید که باید کانفرمیشن نامبر یا کد رهگیری خود را به همراه داشته باشید. این کد تایید 16 رقمی پس از اتمام ثبت نام شما در لاتاری گرین کارت نمایش داده می شود. اگر کانفرمیشن نامبر خود را گم کرده باشید می توانید با استفاده از آدرس ایمیل و مشخصات شخصی خود، کد اختصاصی خود را بازیابی کنید.

بعد از برنده شدن در لاتاری 2023 چه کنیم؟

بعد از برنده شدن در لاتاری، اولین کاری که باید انجام دهید بالا بردن اطلاعات و کسب آگاهی های لازم است. برای این امر، می توانید از  کارشناسان کاربلد مشاوره دریافت کنید. اشتباهات رایج برندگان لاتاری را بدانید و با آگاهی مراحل بعدی را شروع کنید.

مراحل بعدی پس از برنده شدن در لاتاری عبارتند از:

  • تکمیل فرم DS-260
  • تزریق واکسن
  • ترجمه و ارسال مدارک
  • تعیین وقت و چکاپ توسط پزشک معتمد سفارت 
  • مصاحبه

هر کدام از این مراحل بسیار حساس هستند و بروز اشتباه هر چند سهوی باعث به تعویق افتادن پروسه و یا در اکثر مواقع رد درخواست ویزای شما می شود. بنابراین در انجام هر مرحله دقت لازم را به عمل آورده و از تجربه سایرین خصوصا برندگان پیشین لاتاری یا کارشناسان متخصص کمک بگیرید.

شانس برنده شدن در لاتاری آمریکا و گرفتن ویزا

برنده شدن در لاتاری، پس از ثبت نام اصولی و رعایت استانداردهای لازم کاملا به شانس افراد بستگی دارد. جالب است بدانید افراد بسیاری به دلیل الزام داشتن پاسپورت موفق به ثبت نام در این دوره نشده اند . به این ترتیب شانس برنده شدن در برنامه لاتاری گرین کارت امسال یعنی 2023 نسبت به سال های قبل بسیار بیشتر است. اداره مهاجرت آمریکا تعداد برندگان لاتاری را هر سال بیشتر از تعداد ویزا اعلام می کند تا به حد نصاب کشورهای شرکت کننده در این قرعه کشی برسد. شرکت کنندگان از کشور ایران نیز حدودا 7% از ویزاهای موجود را دریافت خواهند کرد.

 بنابراین پس از اعلام نتایج لاتاری و مشاهده جواب لاتاری می توانید برای انجام مراحل بعدی اقدام کنید. از آنجاییکه سهمیه ایران در لاتاری زیاد است هر سال ایرانیان زیادی برنده لاتاری می شوند. به عنوان مثال 6001 پرونده در لاتاری 2021 و 5739 کیس در لاتاری 2022، از ایران برنده شدند. بنابراین ایران همواره طبق آمار در لیست تعداد برنده لاتاری در جایگاه های اولیه نسبت به سایر کشورهای جهان قرار میگیرد. اما باید این را در نظر داشته باشید که برای گرفتن ویزا نظر افیسر مربوطه حرف اول و آخر را می زند و همه چیز به او بستگی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.