خواص میوه گل نسترن (Rose-hip)

چای میوه نسترن در زمستان مدافع شما در مقابل سرماخوردگی و آنفلوانزا می باشد، زیرا کمک موثری در درمان مشکلات تنفسی است.

چای چای میوه نسترن یک چای با طعم ترش و شیرین و با طبع گرم است. این چای خوشمزه از میوه گیاه گل نسترن تهیه می شود.

میزان بالای آنتی اکسیدان

ویتامین های C و E – کاروتنوئیدها و میزان فراوانی پلی فنول موجود در میوه گل نسترن، آنتی اکسیدان هایی قوی هستند که امکان دارد، بدن را در مقابل انواع سرطان، بیماری های قلبی و دیابت نوع دو محافظت می کند.

رشد این گیاه در ارتفاعات سبب بالا رفتن میزان آنتی اکسیدان موجود در آن است.

بهتر است از میوه تازه آن استفاده شود زیرا میزان آنتی اکسیدان در گیاه خشک آن کمتر است.

حفاظت از سیستم ایمنی بدن

همانگونه که مطلع هستید، ویتامین A ،E، C که به مقدار فراوان در این گیاه وجود دارد، محافظ خوبی برای سیستم ایمنی بدن می باشد و نیز هر دو نوع چربی خون را کاهش داده و در نتیجه از بیماری های قلبی هم جلوگیری خواهد کرد.

کاهش وزن

آنتی اکسیدانی به نام “تیلیروزید” که خاصیت چربی سوزی دارد، در میوه گل نسترن وجود دارد. آزمایشاتی که بر روی انسانها انجام شده، نشان داده است که با مصرف روزانه 100 گرم از این گیاه به مدت یک ماه، کاهش وزن محسوسی داشته اند. اما در آزمایش بر روی موشها با مصرف فقط 1% عصاره آن، کاهش وزن مناسبی دیده شده است. باید بدانیم که این آزمایشات با گلاب غلیظ انجام پذیرفته است.

درمان دیابت نوع 2

کارایی بعدی میوه آسیاب شده گل نسترن کمک احتمالی برای درمان دیابت نوع 2 است. می گوییم احتمالی، چون آزمایشات بر روی موشها نشان داده است که قند خون و انسولین ناشتا که عوامل خطر برای دیابت نوع 2 است با مصرف پودر میوه گل نسترن کاهش یافته است، اما همین آزمایشات بر روی انسان هیچ گونه تغییری بر قند و یا آلرژی نسبت به این گل ایجاد نکرده است.

کاهش درد و التهاب

طبق مطالعاتی، محققین به این نتیجه رسیده اند با مصرف مکمل گل سرخ مبتلایان به آرتروز می توانند درد مفاصل را کاهش داده و میزان تحرک مفاصل خود را افزایش دهند. در این آزمایش بر روی صد نفر که روزانه 5 گرم از عصاره گل نسترن مصرف کرده اند، درد کمتر و افزایش بیشتر تحرک مفاصل دیده شده است.

مبارزه با پیری

پروتئینی به نام “کلاژن” و ویتامین C به میزان فراوانی در بدن ما وجود دارند که خاصیت ارتجاعی در پوست را ایجاد می کنند. ماده “آستاگزانتین کاروتنوئید” موجود در گل سرخ (نسترن) مانع خوبی در از بین رفتن کلاژن می باشد.

طرز تهیه چای میوه گل نسترن در منزل

 چای میوه نسترن با طعم ترشی که دارد شبیه سیب سبز است. برای تهیه چای نسترن باید 4 تا 8 عدد کاسبرگ آن را بخوبی شسته و در 240 میلی لیتر آب جوش قرار داده و بعد از 10 تا 15 دقیقه کاسبرگ ها را خارج کرده و چای آماده شده را بنوشید.

موارد منع مصرف

نکته: زنان باردار و شیرده قبل از مصرف چای نسترن حتما با پزشک مشورت کرده و همچنین ویتامین C بالای این چای در برخی از افراد ایجاد سنگ کلیه خواهد کرد. مصرف همزمان این چای با داروی لیتیوم که داروی درمان اختلالات روانپزشکی می باشد، ایجاد غلظت خون خواهد کرد، که خطرات زیادی را در پی دارد. 

محصولات مرتبط در فروشگاه چای مارکت

  • دمنوش میوه های استوایی شمیم (ویتامینه، معطر، مناسب پذیرایی)   شروع قیمت از: 37,500 تومان امتیازدهی 5.00 از 5 در 2 امتیازدهی مشتری انتخاب وزن و خرید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.