درمان خانگی سیاهی لب ها

اگر شما هم به هر دلیلی دچار سیاهی لب ها شده اید داروهای خانگی برای درمان سیاهی لب ها را برایتان آماده کردیم.30 داروی خانگی درمان سیاهی لب عبارتند از:

فهرست مطالب

۱. اسکراب شکر برای سیاهی لب

کمی شکر بردارید و آن را مانند یک اسکراب استفاده کنید. این کار پوست‌های تیره و مرده را از لب های‌تان حذف می‌کند و رنگ صورتی زیبایی به آنها می‌دهد. به منظور از بین بردن سیاهی لب ها یتان این کار را هر روز انجام دهید.

۲. آب چغندر بخورید تا سیاهی لب درمان شود

۲ تا ۳ قطره آب چغندر را روی لب‌های‌تان ماساژ بدهید. ریشه‌ی چغندر لب های‌تان را صورتی‌تر خواهد کرد و ظاهر جذابی به آنها خواهد داد.

۳. روغن زیتون بهترین از بین برنده سیاهی لب

۱ یا ۲ قطره روغن زیتون را روی لب‌های‌تان ماساژ بدهید. این کار هم سیاهی لب ها یتان را کاهش می‌دهد و هم آنها را مرطوب می‌کند.

۴. درمان سیاهی لب با آب لیمو

بله! همه‌ی ما می‌دانیم که آب لیمو برای مو عالی و حتی برای پوست عالی‌تر است. این ماده‌ی خوراکی همچنین برای زیبا و صورتی کردن و رفع سیاهی لب ها یتان نیز مفید است. ۲ تا ۳ قطره آب لیمو را روی لب‌های‌تان مالش دهید. لب‌های‌تان را بکشید و به آرامی ماساژ دهید. خواهید دید که تیرگی از بین خواهد رفت و لب‌های‌تان ظاهری نرم به خود خواهند گرفت.

۵. روغن گل رز داروی سیاهی لب

۲ تا ۳ قطره روغن گل رز بردارید و آن را روی لب‌های‌تان استعمال کنید. روغن گل رز به طور طبیعی به لب‌های‌تان رنگ صورتی می‌دهد.

۶. عسل و تمشک جادوی لب سیاه

عسل، تمشک و آب لیمو را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید. این مرهم مایع را روی لب‌های‌تان بگذارید و اجازه بدهید مدتی بماند. عسل و لیمو به طور طبیعی سیاهی لب ها یتان را حذف خواهند کرد و تمشک به آنها همان رنگ صورتی که همیشه می‌خواستید خواهد داد.

۷. لب‌های‌تان را مسواک بزنید

هنگامی که مسواک زدن دندان‌های‌تان به اتمام رسید، روی لب‌های‌تان را نیز مسواک بزنید. این کار را به صورت روزانه انجام بدهید. عملکرد مسواک مانند یک اسکراب است و پوست مرده را از روی لب حذف می‌کند. پس از آن یک بوم لب مناسب روی لب‌های‌تان بگذارید.

۸. روغن نارگیل و روغن بادام و لب خوش رنگ

روغن نارگیل و روغن بادام را به نسبت برابر ترکیب کنید. این ترکیب را در یک ظرف دردار بریزید و به جای بوم لب از این ترکیب استفاده کنید. به طور منظم این ترکیب را استفاده کنید تا لب‌های‌تان نرم و صورتی شوند.

۹. وازلین برای چرب کردن لب

بله! این یک ترفند قدیمی است اما هنوز هم تاثیر شگرفی دارد. از وازلین استفاده کنید تا لب‌های‌تان نرم و زیبا شوند.

۱۰. اسکراب برای بردن سیاهی لب

اسکراب گردو یا بادام داشته باشید و آن را روی لب‌های‌تان بمالید تا پوست مرده از روی آنها حذف شود. پوست مرده سیاه به نظر می‌رسد. اسکراب پوست مرده را حذف می‌کند، و نرمی و رنگ صورتی لب‌ها را حفظ می‌کند.

۱۱. بادام و شکر دو ماده برای لب سیاه

کمی عسل، شکر و روغن بادام بردارید و آنها را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را روی لب‌های سیاه‌تان بگذارید و به آرامی مالش بدهید. روغن بادام لب‌های‌تان را مرطوب خواهد کرد، شکر مانند اسکراب عمل خواهد کرد و در این میان عسل رنگ طبیعی لب‌های‌تان را برمی‌گرداند.

۱۲. روغن درخت چای و سیاهی لبهایتان

چند قطره روغن درخت چای را روی لب‌های‌تان بگذارید اجازه بدهید مدتی بماند. شما همچنین می‌توانید آن را به عنوان بوم لب به طور منظم استفاده کنید. این روغن رنگی طبیعی به لب‌های‌تان می‌دهد.

۱۳. پودر زردچوبه با عسل برای لب

کمی پودر زردچوبه بردارید و آن را با عسل مخلوط کنید. این خمیر سفت را به عنوان بوم لب روی لب‌های‌تان بگذارید و اجازه بدهید بماند.

۱۴. درمان سیاهی لب با زعفران و کشک در 20 دقیقه 

چند رشته زعفران را با کشک ترکیب کنید و اجازه بدهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. این ترکیب را روی لب‌های‌تان بگذارید و به آرامی ماساژ دهید.

۱۵. آناناس و پاپایا درمان گرونتر سیاهی لب

گوشت میوه‌ی آناناس و پاپایا را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید و آن را روی لب‌های‌تان بمالید. استفاده‌ی‌ منظم از این ترکیب لب‌های‌تان را صورتی و نرم خواهد کرد.

۱۶. کره در دسترس ترین روش درمان سیاهی لب

کره را روی لب‌های‌تان بمالید. عجیب و غریب به نظر می‌رسد، اما واقعا موثر است. استفاده از کره به صورت منظم به لب‌های‌تان رطوبت می‌دهد و آنها را نرم می‌کند.

۱۷. روغن کرچک، آبلیمو و گلیسیرین

روغن کرچک، آب لیمو و گلیسیرین را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و آن را در یک ظرف نگهداری کنید. این بوم لب مایع را روی لب‌های‌تان استعمال کنید. این کار به لب‌های‌تان آن رنگ صورتی مورد نظرتان را خواهد داد.

۱۸. پوست پرتقال برای لبهای سیاه

پوست پرتقال‌های‌تان را دور نریزید؛ آنها می‌توانند برای لب‌های‌تان بسیار مفید باشند. پوست پرتقال را روی لب‌های‌تان ماساژ بدهید و معجزه را ببینید.

۱۹. گلیسیرین برای خوشرنگ شدن لب

۲ تا ۳ قطره گلیسیرین بردارید و با آن روی لب‌های‌تان را ماساژ دهید. این کار تیرگی لب‌های‌تان را از بین می‌برد و رنگ طبیعی آنها را بازیابی می‌کند.

۲۰. برگ گشنیز و لبهایتان

قبل از رفتن به رختخواب، چند برگ گشنیز تازه را روی لب‌های‌تان ماساژ بدهید و اجازه بدهید تا صبح همان‌طور بماند. پس از بیدار شدن متوجه تفاوت خواهید شد.

۲۱. ژل آلوئه‌ورا معجزه سیاهی لب

یک برگ آلوئه‌ورا را ببرید و ژل داخل آن را دربیاورید. ژل را را روی لب‌های‌تان بگذارید و اجازه بدهید مدتی بماند.

۲۲. لب سیاه با روغن خردل 

قبل از خواب، ۱ تا ۲ قطره روغن خردل روی لب‌های‌تان بمالید. برای رسیدن به لب‌های صورتی رنگ و اغوا‌کننده این کار را هر روز انجام بدهید.

۲۳. خامه‌ی غلیظ و خمیر گوجه‌فرنگی

۲/۱ قاشق غذاخوری گوشت گوجه‌فرنگی و ۲/۱ قاشق غذا خوری خامه‌ی غلیظ بردارید و آنها را با هم ترکیب کنید. این خمیر را روی لب‌های‌تان ماساژ دهید. این کار کمک می‌کند که لب‌های‌تان به رنگ صورتی گلگون دربیایند.

۲۴. آب سیب‌زمینی

سیب‌زمینی برای کاهش سیاهی لب ها یتان بسیار مفید است. آب سیب‌زمینی خام را روی لب‌های‌‌تان استعمال کنید.

۲۵. آب خیار

خیار می‌تواند همان لب‌هایی را به شما بدهد که همواره آرزویش را داشتید. آب خیار را روی لب‌های‌تان بمالید و تا زمانی که می‌توانید اجازه بدهید بماند. این درمان را به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز تکرار کنید و تفاوت را ببینید.

۲۶. عسل درمان سیاهی لب

۱ تا ۲ قطره عسل روی لب‌های‌تان بگذارید و ماساژ بدهید. عسل لب‌های‌تان را مرطوب خواهد کرد و تیرگی آنها را کاهش خواهد داد.

۲۷. گلبرگ گل رز و شیر

چند گلبرگ گل سرخ تازه را در شیر له کنید و آنها را حسابی با هم ترکیب کنید تا تبدیل به خمیر نرمی شوند. این خمیر را روی لب‌های‌تان بگذارید و اجازه بدهید مدتی بماند. این درمان را آن‌قدر تکرار کنید تا نتیجه را ببینید. شیر تیرگی لب‌ها را کاهش می‌دهد و گلبرگ‌های گل رز لب‌های‌تان را گلگون و بسیار جذاب خواهند کرد.

۲۸. تکه‌های یخ

بسیار ضروری است که لب‌های‌تان را هیدراته نگه دارید تا هم ترک نخورند و هم تیره نشوند. بنابراین، تکه‌های یخ را روی لب‌های‌تان مالش دهید. مالش دادن تکه‌های یخ روی لب‌های‌تان کمک می‌کند که آنها مرطوب بمانند.

۲۹. آب توت‌فرنگی و وازلین

۱ قاشق وازلین و ۱ قاشق غذاخوری آب توت‌فرنگی را با هم ترکیب کنید و یک ژله‌ی صورتی رنگ نرم آماه کنید. این ترکیب را در یک ظرف نگه‌دارنده بریزید و به صورت روزانه روی لب‌های‌تان استعمال کنید.

۳۰. دانه‌ی انار و شیر و درمان تیره شدن لب‌ها

۱ قاشق دانه‌ی انار بردارید و آن را همراه با ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شیر در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید. قوام آن باید مانند یک اسکراب باشد. حالا این خمیر را روی لب‌های‌تان بمالید تا پوست تیره و مرده از روی آنها زدوده شود. این اسکراب را به صورت روزانه روی لب‌های‌تان استعمال کنید.

چگونه می‌توانیم از تیره شدن لب‌ها جلوگیری کنیم؟

  • سیگار نکشید چرا که سیگار کشیدن باعث سیاهی لب ها می‌شود.
  • مصرف قهوه را محدود کنید.
  • لب‌های‌تان را مک نزنید.
  • هر بار که بیرون می‌روید، یک بوم لب دارای SPF (ضد آفتاب) مناسب روی لب‌های‌تان بمالید.
  • لب‌های‌تان را مرطوب کنید و آنها را هیدراته نگه دارید.
  • یک رژیم غذایی سالم و مغذی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

منبع: homeremedyshop, بازده – سارا فیضی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.