راهنمای شکم‌گردی در آفریقای جنوبی

غذاهای آفریقای جنوبی تنوع زیادی دارد؛ در این کشور از غذاهای بومی گرفته تا غذاهای هلندی، فرانسوی، هندی و مالزیایی را پیدا خواهید کرد. در بین این همه غذا، احتمالا گزینه‌ای که مطابق ذائقه‌تان باشد، می‌یابید. در رستوران‌های آفریقای جنوبی، امتحان کردن غذاهای جدید را فراموش نکنید.

بوروز

بفرمائید صبحانه آفریقایی!

بوروز (Boerewors) سوسیسی سنتی و سنگین است که در آفریقای جنوبی گاهی به عنوان صبحانه سرو می‌شود و جزو غذاهای آفریقای جنوبی هم قرار دارد. حداقل 90 درصد از ترکیب این سوسیس را گوشت تشکیل داده است. از گوشت گاو، گوسفند، خوک یا مخلوط گوشت گوسفند و گوشت خوک، برای تهیه این سوسیس استفاده می‌شود؛ پس اگر می‌خواهید غذای حلال بخورید در زمان سفارش، نوع گوشت استفاده شده در سوسیس را بپرسید. 10 درصد دیگر این سوسیس معمولا ادویه و دیگر مواد هستند.
این سوسیس می‌تواند همانند هات داگ امریکایی، با املت و نان سرو شود.

به کدام رستوران‌های ژوهانسبورگ سر بزنم؟

رستوران کلیکو (Clico)
کلیکو از رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت آفریقای جنوبی‌ست. درهای شیشه‌ای رستوران نخستین چیزیست که موقع ورود نظر شما را جلب می‌کند؛ این درهای شیشه‌ای باعث می‌شود در طول روز نور زیادی وارد رستوران شود. رستوران کلیکو حیاط هم دارد و در صورت تمایل می‌توانید میزی در حیاط رزرو کنید.
در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای اروپایی را سفارش دهید. اگر گیاه‌خوار هستید هم مشکلی در کلیکو نخواهید داشت چون رستوران گزینه‌هایی برای گیاه‌خواران در نظر گرفته است.
در صورتی که برای خوردن ناهار به این رستوران بروید، می‌توانید غذاهایی مانند جوجه یا اردک و عدس را سفارش دهید؛ قیمت جوجه 125 رند و قیمت اردک 215 رند است.

رستوران کلیکو
نمایی از رستوران کلیکو

این رستوران برای شام منویی 6 کورسه دارد که غذاهای آن در هر فصل متفاوت است؛ قیمت منوی شام 750 رند و منوی شام با نوشیدنی، 950 رند است. اگر زیاد گرسنه نیستید، اجباری نیست منوی کامل را سفارش دهید و می‌توانید از بین غذاهای موجود، غذای مورد نظرتان را انتخاب کنید. غذاهای دریایی نیز جزو گزینه‌های شما در این رستوران است؛ مثلا می‌توانید صدف و هشت پای آن را سفارش دهید که قیمت آن 120 رند است.نولا، از مشتریان این رستوران در مورد آن می‌گوید: «رستوران برای زوج‌های عاشق عالیه! در این جای دوست‌داشتنی، همه‌ی مشکلات رو فراموش می‌کنید. پیشخدمتا با لبخند ازتون استقبال می‌کنند و صندلی رو برای نشستن‌تون عقب می‌کشند، شما رو در مورد ترکیب مناسب غذاها و نوشیدنی‌ها راهنمایی می‌کنند، اما اجازه می‌دن تصمیم نهایی رو خودتون بگیرید و از غذاتون لذت ببرید. موسیقی جذاب و نور کم، باعث می‌شه همه چیز کامل باشه و احساس می‌کنید رستوران فقط برای شماست. اگه زیاد گرسنه نباشید تا یه وعده کامل غذا بخورید، پشیمون می‌شید».

رستوران له دلیز دِ فرانس (Les Delices De France)
دوست دارید علاوه بر غذاهای آفریقای جنوبی در این کشور غذای فرانسوی هم بخورید؟ کافیست سری به رستوران له دلیز دُ فرانس بزنید. در این رستوران علاوه بر غذاهای فرانسوی، غذاهای اروپایی نیز سرو می‌شود.پس از وارد شدن به رستوران متوجه می‌شوید که با یک رستوران مدرن طرف نیستید و اینجا سبکی کلاسیک دارد. تابلویی که روی یکی از دیوارهای رستوران نصب شده است و روی آن نوشته شده است: «وای فای نداریم، با هم صحبت کنید»، این موضوع را کاملا تایید می‌کند. رستوران توسط مالکان فرانسوی آن اداره می‌شود و خودشان نیز غذاها را آماده می‌کنند.در این رستوران می‌توانید میزهای کنار دیوارهای شیشه‌ای را انتخاب کنید و از منظره باغ دوست‌داشتنی آن لذت ببرید.

ترمیدور خرچنگمقاومت در برابر این ترمیدور خرچنگ، کار آسانی نیست.

قیمت‌ها در رستوران له دلیز دِ فرانس نسبتا بالاست؛ مثلا برای خوردن استیک تاتار این رستوران باید 215 رند بپردازید. قیمت کباب فیله ماهی قزل آلای اسکاتلندی نیز 215 رند است.یکی از مشتریان این رستوران در سایت تریپ ادوایزر در مورد آن نوشته است: «غذای رستوران عالی بود و منو یاد دوران بچگی‌ام انداخت. با این‌که موقع رفتن ما به رستوران برق رفت، آشپز غذای خوبی برای ما آماده کرد. متاسفانه به دلیل رفتن برق نتونستیم دسرهای زیادی امتحان کنیم اما همه‌ی غذاهایی که خوردیم خوب بود. مالکان رستوران و پیشخدمت‌ها خیلی دقیق‌اند و این رستوران، جای دنجی برای غذا خوردنه».

رستوران لا ترینیتا (Ristorante La Trinita)
رستوران ایتالیایی لا ترینیتا، رستوران شماره 1 ژوهانسبورگ از نظر کاربران سایت تریپ ادوایزر است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ایتالیایی و مدیترانه‌ای را امتحان کنید. این رستوران متعلق به مادر و دختری به نام تسا و لالا است که حدود 18 سال است لا ترینیتا را اداره می‌کنند.

پیتزا مارگریتاسبزیجات تازه، چیزیست که در رستوران لا ترینیتا زیاد می‌بینید

لا ترینیتا از نظر قیمت، رستورانی متوسط به حساب می‌آید. همه می‌دانیم پیتزا چیزی است که در یک رستوران ایتالیایی نباید از دست داد؛ پیتزا مارگریتا را در این رستوران 75.5 رند بخورید. اگر اهل خوردن پاستا هستید، می‌توانید فتوچینی آلفردو را امتحان کنید که قیمتش 120.5 رند است.تامسین، از مشترین این رستوران، در مورد آن می‌گوید: «رفتن به این رستوران همیشه یه تجربه فوق‌العاده است. لالا و تسا به شما خوشامد می‌گن و برای پذیرایی از شما آماده می‌شن. از سالاد گرفته تا پیتزا، ماهی و پاستا رو می‌تونید امتحان کنید. لالا روی میز شما می‌شینه و بهتون می‌گه چی براتون آماده می‌کنه. من خوردن پاستای حلزون رو توصیه می‌کنم؛ غذایی که باعث می‌شه دوباره به اونجا برگردم».

رستوران گریل‌هاوس رزبانک (The Grillhouse Rosebank)
گریل‌هاوس رزبانک همان‌طور که از اسمش پیداست، رستورانی تخصصی در زمینه کباب و استیک است؛ البته در این رستوران غذاهای دیگر نیز سرو می‌شود و گیاه‌خواران نیز گزینه‌هایی در این رستوران دارند. در گوشه و کنار رستوران مجسمه‌های گاو را می‌بینید که فضای خاصی به رستوران داده است. این رستوران تعدادی از میز و صندلی‌های خود را در جلوی رستوران قرار داده است و می‌توانید این میزها را برای خوردن غذا انتخاب کنید.

استیکدر مورد کلمه استیک، یک روایت جالب وجود دارد؛ طبق این روایت، ریشه استیک، کلمه‌ی «steik»، به معنای گوشت روی چوب است.

فیله 200 گرمی این رستوران 165 رند قیمت دارد و اگر خیلی گرسنه باشید و فیله 500 گرمی را انتخاب کنید، باید 349 رند برای آن بپردازید.یکی از مشتریان این رستوران در مورد آن می‌گوید: «گریل‌هاوس به خوبی هر رستوران استیکی در ژوهانسبورگه. این رستوران همیشه شلوغه، پس اگه می‌خواید صدای هم رو بشنوید، بیرون بشینید. کارکنان رستوران فوق‌العاده‌ان. لیست نوشیدنی‌ها خیلی خوبه. وعده اصلی هم شگفت‌انگیزه».

رستوران کری اند ال (Curry and All)
برای خوردن غذاهای آفریقای جنوبی با قیمت ارزان، سری به رستوران کری اند ال بزنید. غذاهای هندی، فست فود و غذاهای مخصوص گیاه‌خواران، گزینه‌های پیش روی شما در این رستوران هستند.

بانی چاوبانی چاو از غذاهای آفریقای جنوبی است که اولین بار در دهه 1940 پخته شده است.

بانی چاو (Bunny chow) خوشمزه‌ی این رستوران، از دلایلیست که تصمیم گرفتیم آن را در این مطلب وبلاگ اسمارتیز معرفی کنیم. بانی چاو از غذاهای آفریقای جنوبی و نوعی فست فود محبوب در این کشور است. برای تهیه این غذا، داخل نانی حجیم را خالی می‌کنند و سپس آن را با کاری پر می‌کنند. همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید ریشه این غذا هندیست و به جامعه هندیان دوربان می‌رسد.گران‌ترین غذاهای این رستوران، قیمتی بیش از 60 رند ندارند پس کری اند ال، گزینه خوبی برای خوردن غذاهای ارزان در ژوهانسبورگ است.

به کدام کافه‌های ژوهانسبورگ سر بزنم؟

غذاهای آفریقای جنوبی

کافه سالویشن (Salvation Cafe)
روی صندلی‌تان نشسته‌اید و در حالی که دارید قهوه خود را مزه مزه می‌کنید، پرتوهای نور از لابلای شاخه‌های درختان زیتون، روی میزتان افتاده و آرامشی دلپذیر را رقم زده است. کافه سالویشن ژوهانسبورگ جایی است که می‌توانید چنین تجربه‌ای داشته باشید. در این کافه می‌توانید میزهایی را برای نشستن انتخاب کنید که در سایه‌ی درختان زیتون و لئوپارد قرار دارند. البته بعضی میزها هم زیر سایه‌بان چیده شده‌اند.

کاپوچینوی قرمز
اسپرسوی قرمز، نوشیدنی است که از چای رویبوس خالص تهیه می‌شود. رویبوس گیاهی بومی آفریقای جنوبیست.

در کافه سالویشن می‌توانید انواع نوشیدنی‌های گرم را سفارش دهید؛ قهوه امریکانو این کافه 21 رند قیمت دارد و برای خوردن کافه لاته باید 27 رند بپردازید.
یکی از مشترین این کافه در سایت تریپ ادوایزر در مورد آن گفته است: «بعد از دیدن کاپوچینوی قرمز و دیگر قهوه‌های قرمز در منوی کافه‌های مختلف، تصمیم گرفتم امتحانش کنم. این کاپوچینو و چیزکیک نیویورکی که باهاش خوردم، خیلی خوشمزه بود. همسرم کیک هویج و آناناس و آیس تی کافه سالویشن رو سفارش داد. هر دو خیلی طعم خوبی داشتن. قهوه و کیک‌های این کافه خیلی خوشمزه‌ان و ما واقعا لذت بردیم».

کافه و رستوران برید و رزز (Bread & Roses Cafe and Bistro)
آبی! رنگ غالب در کافه‌ی Bread & Roses. البته در این کافه تا دلتان بخواهد از رنگ‌های مختلف استفاده شده که محیط کافه را بسیار دلنشین کرده است. مالکان این کافه زوجی هستند که در ملویل زندگی می‌کنند؛ جولیا اهل فرانسه و اشمائیل اهل زیمبابوه است.

غذاهای آفریقای جنوبی
نمایی از کافه برید و رزز

همه‌ی خوردنی‌های این کافه خانگی هستند و منوی کافه در فصول مختلف تغییر می‌کند. دیوارهای این کافه با آینه‌هایی در اندازه‌های مختلف تزئین شده‌اند. در گوشه‌های کافه سکوهایی قرار دارند که می‌توان آن‌ها را برای نشستن انتخاب کرد و از پشت دادن به بالش‌های روی سکوها، لذت برد. نور کافه هم با چراغ‌هایی فانوس مانند تامین می‌شود.
خوردن نوشیدنی‌های سرد در تابستان آفریقای جنوبی حسابی می‌چسبد؛ نوشیدنی Sunrise برید و رزز که ترکیبی از آب پرتقال، آناناس و زنجبیل است، 32 رند قیمت دارد. اگر هم اهل نوشیدنی‌های گرم هستید، شاید امتحان کردن هات چاکلت این کافه گزینه خوبی باشد. قیمت هات چاکلت، 25 رند است.

رستورا‌ن‌ها و کافه‌های ژوهانسبورگ
در نقشه‌ی زیر جای رستوران‌ها و کافه‌هایی که معرفی شده را مشخص کرده‌ایم؛ کافی‌ست که روی هر کدام از آیکون‌ها کلیک کنید تا اطلاعات مرتبط با هر کافه یا رستوران را ببینید.

به کدام رستوران‌های کیپ تاون سر بزنم؟

رستوران روری سوشال تیبل (Reverie Social Table)
رستوران روری سوشال تیبل کیپ تاون یک ویژگی جالب دارد: این رستوران یک میز بیشتر ندارد! درصورتی که به این رستوران بروید باید همراه دیگر مهمانان، دور میز 18نفره‌ی چوبی آن بنشینید و غذایتان را بخورید. این کار با هدف نزدیک کردن مشتریان به هم و تشویق آن‌ها به معاشرت با هم انجام شده است.
در روری سوشال تیبل مهمانان تشویق می‌شوند تا گوشی‌های تلفن همراه خود را کنار بگذارند و به معاشرت با هم بپردازند. اگر دوست دارید در سفر به آفریقای جنوبی با افراد جدید آشنا شوید، یکی از راه‌ها، رفتن به این رستوران است. روری سوشال تیبل رستورانی تَبل دات (Table d’hôte) است؛ به این معنی که در آن غذاها در چند کورس، با حق انتخاب‌های محدود و قیمت یکسان سرو می‌شود.

رستوران Reverie Social Table
تنها میز رستوران Reverie Social Table

سوزان که اخیرا به این رستوران رفته در مورد آن می‌گوید: «این رستوران برای هر کسی که از کیپ تاون دیدن می‌کنه، جذاب و جالبه. کارکنان رستوران در آماده‌سازی غذاهای محلی و سرو کردنش با نوشیدنی‌های متناسب استادند. میز طولانی با تعداد زیادی مهمان، خیلی از یک رستوران معمولی صمیمانه‌تره. مثل این می‌مونه که دور میز شام خانوادگی نشسته باشی؛ البته میزی که ماهرانه‌تر چیده شده».
در صورتی که گروهی به این رستوران بروید، هزینه غذای شما 399 رند می‌شود و در صورت تنها رفتن به رستوران، باید 700 رند برای غذا بپردازید.

رستوران لا کولومب (La Colombe)
رستوران لا کولومب در بالای گردنه‌ی کنستانتیا قرار دارد و دیدی عالی به دره‌ی کنستانتیا، خلیج فیلس و خلیج هوت دارد. از پشت دیوارهای شیشه‌ای این رستوران، می‌توانید باغ انگور زیبای آن، درختان و کوه‌های اطراف را ببینید. رستوران دکور ساده‌ای دارد که شاید همین دکور از دلایل جذابیت آن باشد. روی میزها، رومیزی‌های سفید گذاشته‌اند که با رنگ ستون‌های رستوران و سقف هماهنگ است.
غذاهای فرانسوی و اروپایی، جزو گزینه‌های شما در این رستوران‌اند. اگر گیاه‌خوار هستید، نگران نباشید؛ این رستوران به فکر گیاه‌خواران هم بوده و برای آن‌ها نیز غذاهای مخصوص، سرو می‌کند. این رستوران در لیست بهترین رستوران‌های جهان در سایت تریپ ادوایزر، در جایگاه هفتم قرار دارد.

شکلات برزیلی
شکلات برزیلی لا کولومب را از دست ندهید.

منوی کامل این رستوران شامل 8 کورس و قیمت آن 1390 رند است که در صورت درخواست نوشیدنی، برای منوی کامل باید 2290 رند پرداخت کنید. منوی کم‌حجم هم شامل 5 کورس غذاست و برای آن باید 990 رند بپردازید.

رستوران مزانسی (Mzansi)
رستوران مزانسی کیپ تاون از بهترین گزینه‌ها برای خوردن غذاهای محلی آفریقای جنوبیست. این رستوران خانه‌ای است که به رستوران تبدیل شده است و در منطقه‌ی لانگا کیپ تاون قرار دارد که از محله‌های فقیرنشین شهر است. پس از رسیدن به محل این رستوران حتی ممکن است کمی بترسید اما نگران نباشید؛ اینجا امنیت برقرار است و رفتن به این رستوران ارزشش را دارد.
مزانسی توسط یک زوج آفریقایی به نام‌های نامند و ووکیل اداره می‌شود. این رستوران یک گروه نوازنده ساز ماریمبا و دیگر سازها دارد که در زمان خوردن غذا، شما را سرگرم خواهد کرد. اگر دوست داشته باشید حتی می‌توانید رقص محلی یاد بگیرید.

مزانسی
ماریمبا سازی کوبه‌ای است که صدا در آن، با ضربه‌های مضراب‌های چوبی روی صفحات چوبی تولید می‌شود.

دیوارهای رنگارنگ رستوران، احتمالا چیزی است که پس از سازها، نظرتان را جلب می‌کند. روی دیوارها، تابلوهایی وجود دارد که نماهایی از فرهنگ و سبک زندگی آفریقا را نشان می‌دهد.
این رستوران بوفه باز است و قیمت یک وعده غذا در آن، حدود 200 رند است.

رستوران شفز وارهوس (Chefs Warehouse)
سرآشپزهای رستوران شفز وارهوس پس از هر روز کاری، دور هم جمع می‌شوند و در مورد غذاهایی که باید روز بعد سرو شود، تصمیم‌گیری می‌کنند. مهمانان این رستوران هر روز با منویی کاملا متفاوت نسبت به روز قبل، روبه‌رو می‌شوند؛ غذاهای منو براساس مواد اولیه در دسترس و فصلی انتخاب می‌شوند. در این رستوران غذاهای مدیترانه‌ای و اروپایی سرو می‌شود.
نمای بیرونی این رستوران سفیدرنگ است و جلوی رستوران، ایوانی قرار دارد که تعدادی از میزهای رستوران در آن‌جا قرار گرفته است. تعدادی از صندلی‌ها و میزهای رستوران چوبی‌اند که می‌توانید آن‌ها را برای نشستن انتخاب کنید.

ماهی هیک
ماهی هیک و مارچوبه رستوران شفز وارهوس

برای خوردن ناهار در این رستوران، می‌توانید از ساعت 12 تا 14:30 دقیقه، به رستوران بروید و شام نیز از ساعت 16:30 تا 20 سرو می‌شود. قیمت منوی اصلی این رستوران که در سه کورس و به سبک تاپاس سرو می‌شود، برای دو نفر 700 رند است. قیمت دسرهای رستوران نیز از 75 تا 95 رند است.

رستوران کلکیز (Kalky’s)
برای دیدن پنگوئن‌ها به ساحل بولدرز رفته‌اید و حالا می‌خواهید ناهار بخورید؟ رستوران کلیکز یکی از انتخاب‌های شماست. این رستوران در نزدیکی ساحل بولدرز، در لنگرگاه خلیج کلک قرار دارد و با رفتن به آن می‌توانید انواع غذاهای دریایی و فست فودها را امتحان کنید.
از جذابییت‌های این رستوران این است که مواد اولیه غذاهای دریایی آن تازه هستند و تنها چند ساعت قبل از سرو شدن، صید شده‌اند.

مرغ دریایی
مرغ‌های دریایی در حال خوردن باقیمانده غذا در رستوران کلکیز

تعدادی از میزهای رنگی رستوران در فضای آزاد چیده شده‌اند و در زمان خوردن غذا، می‌توانید از منظره لنگرگاه لذت ببرید. راستی اگر میزهای خارج از رستوران را برای نشستن انتخاب کردید، حواستان حسابی جمع باشد؛ اگر لحظه‌ای غفلت کنید ممکن است مرغ‌های دریایی غذایتان را به سرقت ببرند. دیدن فک‌هایی که به ساحل می‌آیند و باقیمانده محصولات صیدشده را می‌خورند، نباید باعث تعجبتان شود.
قیمت غذاها در این رستوران پایین است. مثلا برای خوردن ماهی و سیب زمینی آن، باید چیزی حدود 60 رند بپردازید.

به کدام کافه‌های کیپ تاون سر بزنم؟

غذاهای صربستان

کافه براونیز اند داونیز (Brownies & downieS)
کافه براونیز اند دوانیز، مرکزی آموزشی برای افراد دارای معلولیت ذهنی و تلاشی برای ایجاد تغییر در فرهنگ آفریقای جنوبی در مورد بیماری اوتیسم و سندروم داون است؛ تعدادی از کارکنان این کافه، افراد مبتلا به این بیماری‌ها هستند.
روی یکی از دیوارهای این کافه که دیوار سربلندی نام دارد، عکس‌هایی از کارآموزهای کافه، بریده‌های روزنامه‌ها در مورد کافه و نامه‌هایی از مشتریان وجود دارد. یک شعار انگیزشی جالب هم روی دیوارهای این کافه دیده می‌شود: «رویاهاتو دنبال نکن، شکارشون کن».

براونی
طبق یک روایت، براونی در سال 1893 اختراع شده است.

در این کافه می‌توانید انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، صبحانه و … را امتحان کنید. موکاچینو این کافه 30 رند قیمت دارد و اگر دوست دارید نوشیدنی سرد امتحان کنید، شاید آیس تی خانگی با قیمت 23 رند گزینه مناسبی باشد.

آنست چاکلت کافه (Honest Chocolate Cafe)
آنست چاکلیت کافه به برخی از کافه‌های کشورمان بی‌شباهت نیست؛ این کافه حیاطی دارد که مشتریان می‌توانند آنجا را برای نشستن انتخاب کنند. کف حیاط با موزائیک‌های سفید و آبی شطرنجی پوشیده شده و دیوارهای سنگی، فضای جذابی ایجاد کرده. گلدان‌های جورواجور و زیبایی که گوشه و کنار حیاط دیده می‌شود، فضای کافه را زیباتر کرده است.
هات چاکلت بزرگ این کافه 32 رند قیمت دارد و برای خوردن یک چیزکیک شکلاتی باید 40 رند بپردازید.

هات چاکلت نارگیلی
نوشیدنی شیر شکلات نارگیلی آنست چاکلت کافه

یکی از مشتریان این کافه در مورد آن می‌گوید: «وقتی توو خیابونای رنگارنگ کیپ تاون راه می‌رفتیم، تصادفا این کافه رو دیدیم و تصمیم گرفتیم بریم داخل. در کل تجربه خوبی بود؛ البته کارکنان باید بیشتر دقت کنند چون فراموش کردن چیزکیک ما رو بیارن».

رستورا‌ن‌ها و کافه‌های کیپ تاون
در نقشه‌ی زیر جای رستوران‌ها و کافه‌هایی که معرفی شده را مشخص کرده‌ایم؛ کافی‌ست که روی هر کدام از آیکون‌ها کلیک کنید تا اطلاعات مرتبط با هر کافه یا رستوران را ببینید.

رستوران‌های ایرانی در آفریقای جنوبی کجاست؟

رستوران های ایرانی پاریس

رستوران پرشین (Persian Restaurant)
از خوردن غذاهای آفریقای جنوبی خسته شده‌اید و هوس غذای ایرانی کرده‌اید؟ برای خوردن غذای ایرانی در کیپ تاون، می‌توانید به رستوران پرشین بروید. این رستوران علاوه بر غذاهای ایرانی، غذاهای مدیترانه‌ای و خاورمیانه‌ای هم سرو می‌کند. قالیچه‌های کف رستوران و رومیزی‌های آن چیزی است که شما را یاد ایران می‌اندازد.
در رستوران پرشین گزینه‌های نسبتا زیادی برای انتخاب دارید؛ می‌توانید زرشک پلو با مرغ سفارش دهید که برای آن باید 175 رند بپردازید؛ شوید پلو این رستوران هم 115 رند قیمت دارد. انواع کباب مثل بختیاری، جوجه کباب و چنجه کباب از دیگر غذاهای در دسترس هستند. در سفر هوس آبگوشت یا کوفته کرده‌اید؟ می‌توانید آبگوشت (185 رند) و کوفته‌ی (135 رند) رستوران پرشین را امتحان کنید. سالاد سیرازی و سالاد فصل، ازجمله مخلفاتی هستند که می‌توانید همراه غذایتان در این رستوران بخورید.

باقالی قاتق
باقالی قاتق رستوران پرشین

یکی از مشتریان غیرایرانی این رستوران در مورد آن گفته است: «سرویس خیلی خوب نبود. وقتی در مورد غذاهای منو پرسیدیم، هنوز هم ایده‌ای نداشتیم، چه غذایی خواهیم خورد. هیچ توصیه‌ای به ما نشد و پیش غذا و غذای اصلی رو با هم سرو کردند».

رستورا‌ن‌ها و کافه‌های ایرانی آفریقای جنوبی
در نقشه‌ی زیر جای رستوران‌ها و کافه‌هایی که معرفی شده را مشخص کرده‌ایم؛ کافی‌ست که روی هر کدام از آیکون‌ها کلیک کنید تا اطلاعات مرتبط با هر کافه یا رستوران را ببینید.

غذاهای خیابانی آفریقای جنوبی را کجا بخوریم؟

فتکوک (vetkoek)
فتکوک که با نام آماگونیا (Amagwinya) هم شناخته می‌شود، نوعی نان خمیری سرخ‌شده‌ی سنتی آفریقاست. داخل این نان با گوشت چرخ‌شده‌ی پخته‌شده یا با شیره، عسل یا مربا پر می‌شود. کلمه‌ی vetkoek در زبان آفریقایی به معنای کیک چرب است.

فتکوک
فتکوک پای ثابت خیلی از فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگی آفریقای جنوبیست.

رستوران Love Fish ژوهانسبورگ، فتکوک‌های خوشمزه‌ای دارد. این رستوران معمولا شلوغ است و فتکوک‌های آن هم خیلی چرب هستند. البته فتکوک را در بسیاری از رستوران‌های آفریقای جنوبی پیدا می‌کنید و حتما لازم نیست به این رستوران خاص بروید.

گتسبی (Gatsby)
درست خواندید، گتسبی! احتمالا با خواندن نام این غذا یاد کتاب The Great Gatsby نوشته‌ی اسکات فیتزجرالد افتاده‌اید که فیلمی نیز از روی آن ساخته شده است؛ خب، زیاد به بیراهه نرفته‌اید چون نام این ساندویچ از روی همین کتاب گرفته شده است. البته دلیل این اتفاق مشخص نیست.
ریشه‌ی این غذای آفریقای جنوبی به منطقه‌ی کیپ فلتز کیپ تاون می‌رسد؛ جایی که مردم نان ساندویچ‌های بزرگ می‌خریدند و داخل آن را با غذاهایی که از شب گذشته باقی مانده بود، پر می‌کردند. این ساندویچ در دهه‌ی 1970 در بسیاری از کارخانه‌های کیپ تاون و اطراف آن محبوب شد و امروزه نیز غذایی پرطرفدار است.

ساندویچ گتسبی
ارزان بودن گتسبی، از دلایل محبوبیت آن بین کارگران بوده است.

داخل این ساندویچ معمولا سیب زمینی سرخ‌کرده موجود است و در مدل‌های مختلف آن از موادی مثل گوشت، جوجه، کاری، سوسیس و ماهی استفاده می‌شود.
برای خوردن گتسبی‌های خوشمزه در کیپ تاون، می‌توانید سری به رستوران گلدن دیش (THE GOLDEN DISH) بزنید. در این رستوران انواع گتسبی سرو می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.