راهنمای شکم‌گردی در برزیل

 برزیل کشوری‌ست پر از خوردنی؛ پس به محض اینکه چمدان‌تان را در هتل گذاشتید وقت را هدر ندهید و به سراغ خوردنی‌های برزیلی بروید. آنقدر تنوع غذایی در برزیل بالاست که ممکن است وقت نکنید همه‌ی غذاها را بخورید. پس پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفرتان برنامه‌ی شکم‌گردی خوبی برای خودتان بچینید.

به کدام رستوران و کافه‌های برزیل سر بزنم؟

◊ رستوران چوراسکاریا پلیس (Churrascaria Palace)
برزیل را می‌توان معدن خوراکی‌های خوشمزه دانست؛ خوراکی‌هایی که فقط اسم‌شان کافی‌ست که ما را وسوسه کند. برای همین است که شکم‌گردان معتقدند شما در برزیل برای خوردن وقت کم می‌آورید.  غذای خوشمزه‌ای که در برزیل نباید از آن غافل شد کباب سنتی‌اش است. گوشتی‌ استیکی که با ادویه‌های مختلف برزیلی ترکیب شده و به صورت کج بریده می‌شود و لایه‌ی نازکی از چربی دارد. این کباب آنقدر در بین مردم محبوب است که هرجایی از برزیل باشید بویش را حس خواهید کرد.

رستوران چوراسکاریا پلیس، برزیل

خوردن کباب در برزیل را جزو اولیت‌های اول‌تان قرار دهید.

پیشنهاد می‌کنیم عاشقان کباب! حتما کباب‌های برزیلی را امتحان کنند. اما کجا بهترین کباب را می‌شود خورد؟ از رستوران‌هایی که کبابش حرف اول را می‌زند می‌توان به رستوران چوراسکاریا پلیس اشاره کرد. این رستوران جزو رستوران‌های گران است؛ یک کباب با مخلفاتی مثل سالاد حدود 100 رئال هزینه دارد.
رستوران چوراسکاریا پلیس علاوه بر کباب و سوشی، استیک‌های هوس برانگیزی هم دارد.

رستوران کازادا فیجودا (Casa da Feijoada)
فیجودا غذای سالمی‌ست که مردم برزیل بدجور عاشق آن هستند و در دورهمی‌هایشان این غذا را جزو غذاهای اصلی‌شان سرو می‌کنند. فیجودا از لوبیا، گوشت قرمز، سیب‌زمینی، آرد و کلم‌پیچ تازه درست می‌شود. در کنار این غذا برش‌های کوچکی از پرتقال می‌گذارند تا به هضم غذای‌شان کمک کند.

فیجودا غذای سالم و محبوب برزیلی

فیجودا در گذشته غذایی برای بردگان بوده اما امروزه این غذا آنقدر طرفدار دارد که اگر شما به غذا میل نداشته باشید بویش شما را به سمت این غذا می‌برد و تا نخورید دل‌تان آرام نمی‌گیرد. بهترین جایی که می‌توانید این غذا را بخورید رستوران کازادا فیجودا است که انواع غذاهای برزیلی را هم دارد و قیمتش حدود 90 تا 100 رئال است.

◊ رستوران فیرادیسائو کریستاوائو (Feira de São Cristavão)
در برزیل بی‌شک رستوران‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید بهترین غذاها را آنجا بخورید. شاید جزو دسته‌ی خیلی خوش خوراک‌ها هستید؟! پیشنهاد می‌کنیم همین طور که در خیابان‌های برزیل قدم می‌زنید به رستوران فیرادیسائو کریستاوائو بروید و تاپیوکا (Tapioca) بخورید. تاپیوکا در واقع یک میان وعده عالی‌ست که با نشاسته، نارگیل، پنیر و مرغ پر می‌شود. قیمت این غذا حدود 5 رئال است.

رستوران فیرادیسائو کریستاوائو

اینجا بهترین تاپیوکاها را دارد.

◊ رستوران آمارلینهو (Amarelinho)
در بخش تفریحات درباره تئاتر شهر برزیل صحبت کردیم؛ ممکن است وقتی در اطراف تئاتر شهر گشت می‌زنید حسابی گرسنه شوید و بخواهید کمی استراحت کنید تا خستگی از تن‌تان در برود ما رفتن به رستوران آمارلینهو را پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران کمی شلوغ است و خیلی از مردم برای نشستن در این رستوران مدت زیادی انتظار می‌کشند. در منوی این رستوران شما گوشت کبابی تا پیتزا را خواهید دید. گذرتان به آمارلینهو خورد حتما سالاد میوه‌اش را امتحان کنید. برخورد خدمه این رستوران آنقدر خوب است که ناخودآگاه شما هم مجبور می‌شوید با تمام خستگی‌تان به خدمه لبخند بزنید و انواع غذای سنتی برزیلی را سفارش دهید. قیمت غذا در این رستوران حدود 80 تا 90 رئال است.

درست نزدیک تئاتر شهر رستوران رستوران آمارلینهو قرار گرفته.

◊ رستوران سیری مول اند سیا (Siri Mole & Cia)
نوبتی هم باشد نوبت غذاهای دریایی است؛ آن هم به سبک برزیلی. از رستوران‌هایی که کاملا فرهنگ بومی برزیل را نشان می‌دهد رستوران سیری مول اند سیاست.
اسم این رستوران به معنی خرچنگ با پوسته‌ی نرم است؛ خوشمزه‌ترین غذایی را که اینجا حتما باید بخورید moqueca است که از روغن خرما و شیره‌ی نارگیل درست می‌شود.

رستوران Siri Mole & Cia

غذاهای دریایی این رستوران حرف در برزیل حرف اول را می‌زند.

این‌طور به شما بگویم حتما خرچنگ و انواع ماهی را اینجا امتحان کنید چون مزه‌ای متفاوت از آنچه را که قبلا خورده‌اید را خواهید چشید. سیری مول اند سیا مخصوص کسانی‌ست که از گوشت قرمز یا مرغ بیزار هستند. در اینجا شما منوی غذاهای اسپانیایی و لاتین را هم خواهید دید؛ اما هیچ‌کدام به اندازه غذاهای دریاییش خوشمزه نیست. متوسط هزینه برای خوردن یک خرچنگ حدود 70 تا 100 رئال است.

◊ کافه لبلون (Cafe Leblon)
شاید بهترین کافه‌ای را که صبحانه‌هایش حرف ندارد کافه لبلون باشد. کافه‌ای که خیلی از مردم ناهار و شامش را دوست ندارند اما برای صبحانه‌اش سر و دست می‌شکنند. این کافه فضای کاملا صمیمی دارد و برای شمایی که با دوستان‌تان به برزیل سفر می‌کنید بسیار مناسب است.

مزه‌ی خوبقهوه‌های برزیلی را فقط در لبلون امتحان کنید.

◊ کافه کاسا د موآ (Casa de Moa)
حجم غذای کاسا د موآ نسبت به قیمتی که پرداخت می‌کنید بسیار کم است و با دیدن بشقاب غذای‌تان ناراحت خواهید شد اما کمی صبر داشته باشید و غذای‌تان را بخورید مطمئنا طعمش را فراموش نخواهید کرد. بالکن این کافه مخوص شمایی‌ست که می‌خواهید با دوستان‌تان گُل بگویید و گُل بشنوید.

کافه کاسا د موآ

حجم غذای کم اما خوشمزه.

غذاهای خیابانی برزیل را کجا بخوریم؟

پنیر کبابی
کنار ساحل نشسته‌اید و حسابی گرسنه هستید؟ دنبال غذایی می‌گردید که هم خوشمزه باشد و هم سریع حاضر شود و شما را سیر کند؟ پس به دکه‌هایی که اطراف ساحل است سری بزنید، می‌بینید کسانی که جلوتر از شما هستند پنیر کبابی سفارش داده‌اند پس شما هم معطل نکنید و این میان وعده خوشمزه را سفارش دهید. این پنیرها گریل شده و به سیخ زده می‌شوند. بوی خوش این پنیرها شما را مست می‌کند پس تا دیر نشده داغ داغ بخورید تا طعم واقعیش زیر دندان‌تان برود و دوباره قصد سفر به برزیل را بکنید.

بوی پنیر کبابی در سواحل مست‌تان می‌کند.

پاستیل
احتمالا اسم پاستیل که می‌آید تصور شما هم از پاستیل همان خوردنی‌های خوشمزه رنگی رنگی است! سخت در اشتباهید چون این پاستیلی که ما از آن حرف می‌زنیم یکی از غذاهای خیابانی برزیل و تقریبا همانند پیراشکی خودمان است. پاستیل از گوشت، پنیر، کلم و ادویه‌های مخصوص تشکیل شده‌. همان طور که قبلا هم گفتیم برزیل معدن خوراکی‌هاست پس هرجایی می‌توانید این پاستیل‌های خوشمزه را بخورید.

پاستیل برزیل

پیراشکی با طعم پاستیل را در برزیل بخورید.

کوشین (Coxinha)
کوشین غذایی‌ست چرب اما برزیلی‌ها خیلی آن را دوست دارند؛ پس شمایی که چربی خون ندارید و خوردن چنین غذاهایی را دوست دارید کوشین را امتحان کنید. کوشین از گوشت مرغ با خامه و پودر سوخاری درست می‌شود. در اطراف سواحل برزیل این غذا را می‌توانید پیدا کنید چون آنقدر محبوب است که هرجایی آن را دارد.

کوشین را داغِ داغ بخورید.

کی‌بی (kibe)
بدون کی‌بی برزیل را ترک نکنید. شما این میان وعده را می‌توانید در نانوایی‌ها هم پیدا کنید. کی‌بی غذایی‌ست لبنانی که از گوشت چرخ‌کرده و ادویه‌های محلی درست می‌شود. مطمئنا اگر غذاهای لبنانی را قبلا خورده باشید طعم این غذا را هم دوست خواهید داشت. پس تا وقت هست خوردن این غذا را فراموش نکنید چون تا چشم روی هم می‌گذارید روز پرواز برگشت‌تان رسیده و شما هنوز کی‌بی نخورده‌اید.

کی‌بی غذای برزیلی

 کی‌بی از غذاهای لبنانی‌ست که در برزیل می‌توانید آن را پیدا کنید.

رستورا‌ن‌ها و کافه‌های برزیل
در نقشه‌ی زیر جای رستوران‌ها و کافه‌هایی که معرفی شده را مشخص کرده‌ایم؛ کافی‌ست که روی هر کدام از آیکون‌ها کلیک کنید تا اطلاعات مرتبط با هر کافه یا رستوران را ببینید.

https://www.google.com/maps/d/u/1/embed?mid=1jdiPTWpAUl2hJynj-iXrth20G7xiHbal
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.