راهنمای شکم‌گردی در رومانی

به کدام رستوران و کافه‌های رومانی سر بزنم؟

همانطور که می‌دانید از بخش‌های جذاب سفر امتحان کردن غذاهای محلی مقصد است. کشور رومانی هم علاوه بر زیبایی‌های منحصر به فرد گردشگری، غذاهای محلی و خاصی دارد که مطمئناً امتحان کردن آنها جزو قسمت‌های جذاب سفرتان خواهد بود. در بخارست؛ پایتخت رومانی رستوران و کافه‌های زیادی وجود دارد که انواع غذاهای رومانیایی و بین‌المللی را سرو می‌کند. غذاهای رومانی تحت تاثیر کشورهای مختلفی همچون ترکی، اتریشی، بالکان، مجارستانی و اوکراینی است. در نتیجه شما با طعم‌های متنوعی روبرو هستید که شما را شگفت‌زده می‌کند. در این مطلب با بهترین رستوران‌های رومانی آشنا خواهید شد.

غذاهای رومانی

رستوران La Pescaria Dorobantilor | بخارست
جزو کسانی هستید که غذاهای دریایی دوست دارید؟ اگر جوابتان بله است رستورانLa Pescaria Dorobantilor در مرکز بخارست را از دست ندهید. این رستوران با داشتن محیطی دنج و منویی کوچک اما متنوع در لیست رستوران‌های خوب بخارست قرار دارد. باتوجه به مزاج ما ایرانی‌ها که غذای خام دوست نداریم همیشه نگران خوردن این مدل غذاها در کشورهای دیگر هستیم. اما نگران نباشید زیرا در این رستوران غذاهای دریایی به خوبی پخته و گریل می‌شوند و ماهی‌هایش طرفداران زیادی دارد. در کنار غذا پوره سیب‌زمینی سرو می‌شود و پیشنهاد می‌کنیم لیمونادهای این رستوران را امتحان کنید.

رستوران La Pescaria Dorobantilor

رستوران La Pescaria Dorobantilor بیشتر تمایل به گرفتن وجه نقد “لئو” یا “یورو” دارد.

رستوران CARU’ CU BERE | بخارست
به جرات می‌توان گفت که رستوران کاروکوبر از بهترین، زیباتریت و معروف‌ترین رستوران‌های بخارست است. این رستوران با داشتن محیطی کلاسیک و قدیمی هم میان گردشگران و هم مردم محلی طرفدار پیدا کرده است. ترکیب سقف طاقی طلاکاری شده با رنگ چوب تیره به شما حس نشستن در رستوران قرون وسطایی را می‌دهد. در منو رستوران کاروکوبر انواع غذاهای سنتی از جمله: سوپ لوبیا، بشقاب پنیر و کباب مخلوط و… را می‌توانید سفارش دهید. در بعضی ساعات روز نوازندگان به رستوران می‌آیند و می‌توانید غذای‌تان را با موسیقی زنده نوش‌جان کنید.

رستوران CARU’ CU BERE

ساعات کار رستوران CARU’ CU BERE همه روزه از ساعت 8 صبح تا نیمه شب است.

رستوران HANUL LUI MANUC | بخارست
رستوران هانول‌لویی‌مانوک در یک عمارت تاریخی و قدیمی قرار دارد و جزو بهترین و دیدنی‌ترین رستوران‌های بخارست محسوب می‌شود. این ساختمان توسط یک ارمنی به نام مانوک‌بی در سال 1808 ساخته شد. اکنون این رستوران به دو قسمت تقسیم شده، یک قسمت رستوران رومانیایی و دیگری لبنانی است. هر دو رستوران منویی متنوع از غذاها را شامل می‌شود. نکته‌ای مهمی که درباره این رستوران وجود دارد ارزش تاریخی عمارت است. در واقع غذا خوردن در رستوران هانول لویی مانوک یک تیر و دو نشان است. هم غذا می‌خوردید و هم از عمارتی تاریخی بازدید می‌کنید.

رستوران HANUL LUI MANUC

رستوران HANUL LUI MANUC از بهترین و دیدنی‌ترین رستوران‌های بخارست محسوب می‌شود.

رستوران Vacamuuu | بخارست
در رستوران واکامو می توانید انواع غذاهای گوشتی مانند استیک، ساندویچ استیک و… را با انواع دورچین‌ها و نوشیدنی‌ها سفارش دهید. در واقع، شاید اگر کل بخارست را هم بگردید نتوانید رستورانی را پیدا کنید که کیفیت و طعم استیک‌ و گوشت‌هایش به پای این رستوران برسد. در کنار رستوران، مغازه‌ای وجود دارد که محصولاتی با کیفیت و تازه همچون پنیر و سالامی را به فروش می‌رساند. رستوران واکامو همه روزه از ساعت 10 صبح تا 11 شب باز است.

رستوران Vacamuuu

اگر گیاه‌‌خوار هستید یا با گوشت میانه خوبی ندارید اصلا سمتِ این رستوران هم نروید.

رستوران Torna Fratre | بخارست
رستوران تورنا فراتره حال‌وهوایی کاملاً رومانیایی دارد. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای رومانیایی از جمله سارماله، مامالیگا و وینل سالاتا که جزو بهترین غذاهای دریایی این شهر محسوب می‌شوند را امتحان کنید. روزهای چهارشنبه تا یکشنبه عصرها، می‌توانید از موسیقی زنده این رستوران لذت ببرید.

رستوران Torna Fratre

رستوران Torna Fratre همه روز از ساعت 12 ظهر تا 11 شب باز است.

رستوران Hanul Cu Tei | بخارست
از دیگر رستوران‌های معروف بخارست رستوران هانول‌کوتِی در منطقه تاریخی لیبسکانی است. این رستوران که از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر محسوب می‌شود تاکنون ساختار و دکوراسیون اصلی و اصیل رومانیایی خود را حفظ کرده است. منو رستوران هانول‌کوتِی شامل غذا و نوشیدنی‌های متنوع سنتی و بین‌المللی است. قسمتی از رستوران به یک گالری هنری؛ شامل آثار هنری با ارزش و خلاقانه اختصاص داده شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

رستوران HANUL CU TEI

رستوران هانول‌کوتِی در سال 1833 ساخته شده است.

رستوران Tuk Tuk | بخارست
در قلب بخارست رستورانی متفاوت به نام توک‌توک وجود دارد. تفاوت این رستوران با دیگر رستوران‌هایی که معرفی کردیم سرو غذاهای آسیایی و در واقع تایلندی است. با خوردن غذاهای اصیل و خوشمزه این رستوران به یاد رستوران‌های دور آسیایی می‌افتید. خیلی از افرادی که به این رستوران رفته‌اند پیشنهاد کرده‌اند فیله یا مرغ سرخ شده و همچنین غذاهای دریایی که با اویه‌های تند سرو می‌شوند را امتحان کنید.

رستوران Tuk Tuk

ساعت کار رستوران Tuk Tuk همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 10 شب است.

رستوران Roata | کلوژ-نپوکا (Cluj-Napoca)

اگر می خواهید طعم واقعی غذاهای سنتی رومانیایی را احساس کنید، سری به رستورانRoata بزنید. این رستوران کمی دورتر از خیابان اصلی قرار دارد و همین موضوع باعث دنج و آرام بودن محیط آن شده. شما می‌توانید برای نشستن، داخل رستوران با فضایی سنتی و چوبی یا حیاط و فضای آزاد را انتخاب کنید. حیاط دارای ستون‌های چوبی و سقفی پوشیده از انگور است که در فصل رسیدن انگورها آنجا را تبدیل به محیطی رویایی می‌کند. از مزیت‌های رستوران Roata صحبت کردن کارکنان به زبان انگلیسی است.

رستوران Roata

کسانی‌که به این رستوران رفتند پیشنهاد کردند سوپ‌ها و طیف گسترده نوشیدنی‌های این مکان را امتحان کنید.

رستوران Restaurant Sabres | تیمیسوآرا
رستوران سابرِس با داشتن سه منو غذاهای دریایی، مدیترانه‌ای و اروپایی دارای غذاهای متنوع است. این رستوران غذاهای دریایی، مخصوصاً ماهی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. به‌طوری‌که شما را دوباره به این رستوران برمی‌گرداند. اما اگر غذاهای دریایی دوست ندارید می‌توانید از دو منو دیگر غذا انتخاب کنید. همچنین سالادهای تازه با ادویه و سس‌های خوشمزه این رستوران طرفداران خودش را دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر برای‌تان مقدور بود جا رزرو کنید زیرا بیشتر مواقع این رستوران شلوغ می‌شود و ممکن است جایی برای نشستن نداشته باشید.

رستوران Sabres

اگر گیاه‌خوار هستید و به دنبال غذاهای وگان می‌گردید، رستوران سابرِس می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

رستوران Crama Sibiul Vechi | سیبیو
طعم غذاهای سنتی رومانیایی در سیبیو را می‌توانید در رستوران کِراماسیبیول‌وِچی تجربه کنید. وارد رستوران که می‌شوید انگار قدم به داخل تونلی با دیوارهای آجری گذاشته‌اید که به دیوارهایش دیوارکوب‌های قدیمی آویزان است. فضای رستوران کوچک است و گاهی باید میز خالی کمی صبر کنید. این رستوران زیرزمینی می‌تواند به اندازه کافی کوچک و مکانی مناسب برای یک شام رمانتیک، و یا به اندازه‌ای بزرگ برای برگزاری یک جشن 8 نفره باشد. از مزیت‌های رستوران Crama Sibiul Vechi داشتن منو وگان برای گیاه‌خواران است.

رستوران Crama Sibiul Vechi

در هنگام غذا می‌توانید از موسیقی زنده رستوران Crama Sibiul Vechi لذت ببرید.

رستوران Gourmet Pizza | باکائو (Bacau)
در سفر خیلی لحظات هست که از غذاهای جدید و محلی خسته می‌شوید و دل‌تان غذایی با طعم آشنا می‌خواهد. پیتزا و فست‌فود‌ها گزینه‌ی مناسبی در این مواقع است. رستوران کوچک گورمِت در باکائو توسط یک زوج ایتالیایی اداره می‌شود و طرفداران زیادی پیدا کرده. این زوج از مواد اولیه تازه استفاده می‌کنند و 90% پیتزاهای این رستوران شبیه پیتزاهای ایتالیایی است و همین موضوع از دلایل شهرت رستوران است.

پیتزا Gourmet رومانی

پیتزاها در این رستوران به روش سنتی و در کوره‌های سنگی درست می‌شود.

کافه‌های بخارست

کافه ORYGYNS Specialty  | بخارست
اگر به دنبال کافه‌ای کوچک و راحت در بخارست می‌گردید که قهوه‌هایش هوش از سرتان ببرد سری به کافه ORYGYNS بزنید. این کافه در مرکز شهر و نزدیک میدان رومانا واقع شده. کارکنان این کافه بسیار دوستانه و مودب هستند و تمام سعی خود را می‌کنند تا قهوه‌ای بدون عیب‌ونقص برای شما سرو شود. شاید به همین دلیل است که قهوه‌خورهای حرفه‌ای هم این کافه را انتخاب می‌کنند. از مزیت‌های این کافه سرو قهوه با شیر بدون لاکتوز است. پس کسانی‌که به لاکتوز حساسیت دارند می‌تواندد به راحتی از قهوه‌های این کافه لذت ببرند.

کافه ORYGYNS Specialty

مزیت کافه ORYGYNS Specialty سرو قهوه با شیر بدون لاکتوز است.
کافه Grand Cafe Van Gogh | بخارست

کافه ونگوگ در محله قدیمی بخارست قرار دارد. برای نشستن می‌توانید فضای داخلی یا خارجی را انتخاب کنید که هر کدام زیبایی‌های خود را دارد. در همه جای کافه آثار ون‌گوگ به چشم می‌آید. دیواری پوشیده از نقاشی‌هایش، یا چترهایی با رنگ‌های زرد و نقش‌هایی از آثار ون‌گوگ که از سقف آویزان هستند فضایی هنری به کافه داده است. علاوه بر فضای زیبای می‌توان به انواع خوراکی‌ها، میان‌وعده‌ها، نوشیدنی و آبمیوه‌های خوشمزه و همچنین اینترنت رایگان اشاره کرد که توریست‌های زیادی را به سمت خود کشیده.

کافه ون‌گوگ رومانی

در همه جای کافه می‌توانید آثار ون‌گوگ را ببینید.

معروف‌ترین غذاهای رومانی

Sarmale (رول کلم)
از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذاها در رومانی رول کلم است. مردم رومانی این غذا را غذای ملی خود می‌دانند و معمولاً در اکثر مناسبت‌ها از جمله کریسمس، مراسم ازدواج، مراسم‌های رسمی و مهم آن را درست می‌کنند. البته این غذا فقط محدود به رومانی نمی‌شود و در بسیاری از کشورهای شرق اروپا و مدیترانه نیز رواج دارد. رول کلم از گوشت چرخ‌کرده، پیاز داغ، برنج، ادویه و سبزیجات پیچیده شده در دلمه تشکیل شده که بسته به مناطق مختلف مواد داخل آن تغییر می‌کند. این غذا با گوشت‌های مختلف از جمله گوشت خوک درست می‌شود. در صورتی‌که گوشت خوک نمی‌خورید قبل از سفارش دادن مطمئن شوید که با مرغ درست شده باشد.

رول کلم رومانیایی (Sarmale)

سوپ سیرابی | Ciorba de burta
از دیگر غذاهای معروف رومانی Ciorba de burta یا همون سوپ سیرابی هست. این غذا مانند ایران به مذاق خیلی از توریست‌ها خوش نمی‌آید اما ما ایرانی‌ها با این طعم آشنا هستیم. این سوپ علاوه بر رومانی در مناطق دیگر مثل یونان، ترکیه، بالکان و بلغارستان طرفدار دارد. مردم رومانی معمولاً این سوپ را همراه با چند تکه نان و خامه ترش سرو می‌کنند.

سوپ سیرابی رومانیایی

Balmos (بالموش)

بالموش در ابتدا غذای چوپانان بود اما امروزه جزو محبوب‌ترین غذاهای رمانی قرار دارد و با طعم خوبی که دارد توجه توریست‌ها را هم به خود جلب کرده است. بالموش با جوشاندن کره، خامه‌ترش، نمک و آرد ذرت تا رسیدن به یک بافت یکدست درست می‌شود. این غذا با  نام “بانوش” در اوکراین نیز وجود دارد.

بالموش

میتی‌تِی | Mititei
قطعاً میتی‌تِی از محبوب‌ترین غذاهای گریل و کبابی در رومانی محسوب می‌شود. این رول را می‌توانید در تمام میهمانی‌های مردم رومانی پیدا کنید. میتی‌تِی شبیه سوسیس است که از گوشت چرخ‌کرده، فلفل سیاه و دیگر ادویه‌ها تشکیل شده. این غذا معمولاً به عنوان پیش‌غذا یا دورچین استفاده می‌شود.

میتی‌تِی (Mititei)

خوراک توچیتورا مولداوی | Tochitura Moldoveneasca

توچیتورا غذای مشهور منطقه مولداوی است و تقریباً تمام مواد غذایی آشپزی رومانی از جمله حلیم مامالیگا، نیمرو، گوشت سرخ شده، پنیر سرخ شده، سوسیس سنتی و ترشی در آن وجود دارد. با خوردن این غذا می‌توانید ترکیبی شگفت‌انگیز از طعم‌های اصیل رومانیایی را بچشید.

خوراک توچیتورا مولداوی

پولنتا با پنیر و خامه‌ی ترش (Mamaliga cu branza si smantana)
از غذاهای سنتی و رایج در رومانی پولنتا است. مواد تشکیل دهنده این غذا روغن آفتاب‌گردان، آرد ذرت، آب و نمک است. این غذا معمولاً با خامه‌ی ترش یا پنیر سنتی سرو می‌شود. پولنتا اکثر مواقع در کنار غذاهای اصلی مثل دلمه سرو می‌شود.

پولنتا با پنیر و خامه‌ی ترش

در نقشه زیر آدرس رستوران‌های رومانی را مشخص کرده‌ایم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.