سه نوع پاستای متداول در رستوران‌های ایتالیایی

وقتی با منو رستوران‌های ایتالیایی روبه‌رو می‌شویم، معمولا زیر هر پاستا ترکیباتش نوشته شده است. منوها خیلی اوقات راهنمای خوبی برای انتخاب غذا به حساب می‌آیند. اما گاهی اصطلاحات متداولی وجود دارد که با دانستن آن‌ها تصمیم‌گیری راحت‌تر می‌شود یا آشنایی قبلی با آن شما را برای انتخاب آماده‌تر می‌کند. در این نوشته به سه نوع پاستای متداول در رستوران‌ها اشاره خواهیم کرد.

پاستا پستو:

طعم و عطر ریحان را دوست دارید و دل‌تان می‌خواهد پاستا را با سسی بخورید که ترکیبی از ریحان و مواد دیگر است؟ پستو اصالتا سسی است که از سیر ساییده شده، میوه کاج اروپایی، برگ ریحان، پنیر پارمزان، و پنیری به نام پکورینو ساردو (نوعی پنیر که از شیر گوسفند تهیه می‌شود) و روغن زیتون تشکیل شده است. پستو ازفعل ایتالیایی pestare گرفته شده که به معنای ساییدن است. چرا؟ چون در قدیم مواد تشکیل‌دهنده‌ را در هاون می‌کوبیده‌اند تا از آن سس پستو به دست بیاید. البته در رستوران‌های ایتالیایی این ترکیب متفاوت است. مثلا گاهی به آن گردو اضافه می‌شود و پنیر پکورینو ساردو در ترکیبات آن وجود ندارد.

پاستا بلونیز:

شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که امتحان کردن طعم‌های جدید برای‌تان مشکل است و ترجیح می‌دهید پاستایی که در رستوران می‌خورید چیزی شبیه به ماکارونی‌های خانگی باشد؟ یا کودکی با خود به رستوران برده‌اید و دوست دارید با طعم و ظاهری آشنا روبه‌رو شود تا مطمئن شوید غذایش را می‌خورد؟ چیزی که به نام پاستا بلونیز در رستوران‌های ایتالیایی سرو می‌شود، با پاستا بلونیز ایتالیا کمی متفاوت است. اما اگر در منو با این پاستا روبه‌رو شدید، بدانید غذایی که سرو می‌شود چیزی شبیه به ماکارونی‌های خانگی است. ترکیبی از پاستا و گوشت چرخ‌کرده و رب و پیاز و معمولا پنیر پارمسان، با اضافه‌وکمی که رستوران‌ها براساس سلیقه‌شان بر آن اعمال می‌کنند.

پاستا آلفردو:

ترکیب سس آلفردو را اولین بار فردی به نام آلفردو دی للیو درست کرد. چرا؟ چون می‌خواست همسر باردارش بعد از به دنیا آوردن بچه چیزی مقوی بخورد. او ترکیبی از پنیر پارمسان و مقدار زیادی کره درست کرد و آن را به همسرش داد. به مرور به دستور سس آلفردو، خامه هم اضافه شد و در رستوران‌های ایتالیایی معمولا این نوع از پاستا با مرغ ترکیب می‌شود. پاستا آلفردو از آن غذاهای سنگین است که یا باید با یک نفر دیگر شریک شوید، یا در چند وعده بخورید و یا اگر خیلی گرسنه‌تان است آن را سفارش دهید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.