شهرهایی جهت خرید جهیزیه ارزان را کدامند؟

به راستی بهترین شهر برای خرید جهیزیه کجاست؟ آیا شهر خاصی وجود دارد که بتوانیم اقلام با کیفیت را با هزینه مناسب تری تهیه کنیم؟ اصلاًً سفر کردن به یک شهر خاص برای خرید جهیزیه کاری معقولانه است یا خیر ؟ آیا تمامی وسایل جهیزیه را می توانیم از یک شهر خاص بخریم یا اینکه لازم است به شهر های مختلفی سفر کنیم؟

با توجه به افزایش سر سام آور هزینه ها خصوصاً در مورد وسایل خانگی که باعث شده خرید جهیزیه برای زوجین و والدین آن ها به یک دغدغه بزرگ تبدیل شود، تیم تحریریه شیک و تک تصمیم گرفت تا در این مطلب بهترین شهر برای خرید جهیزیه و تمامی موارد پیرامون آن را به چالش کشیده و مورد بررسی قرار دهد. اگر شما هم در فکر خرید جهیزیه یا لوازم خانگی به تعداد زیاد هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بهترین شهر برای خرید جهیزیه کجاست؟

مسلماً آشنا شدن و سفر کردن به شهر هایی که دارای مراکز خرید ارزان هستند، می تواند تاثیر بسزایی در خرید جهیزیه ارزان اما با کیفیت داشته باشد. قبل از هر چیز می خواهیم شما را با چند نمونه از این شهرها آشنا کنیم و سپس در مورد اینکه در چه صورتی سفر کردن به این مراکز معقولانه است بحث کنیم.

خرید جهیزیه از بانه- مرکز خرید گلستان

1. خرید جهیزیه از بانه

سالهاست که نام بانه به عنوان بهترین شهر برای خرید جهیزیه زبان به زبان می چرخد. اکثر لوازم خانگی خصوصاً لوازم خانگی برقی در این شهر دارای قیمت های بسیار مناسبی هستند. نکته قابل تأمل برای خرید در این شهر، این است که تعداد زیادی از کالاها در بانه فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. اما برخی از شرکت های داخلی به شرط اصل بودن برخی از کالا ها، با دریافت هزینه آن ها را گارانتی کرده و حتی خسارت شکستگی و سوختگی بعضی از وسایل الکتریکی را هم پرداخت می کنند.

راههای تشخیص کالای اصل از تقلبی در بانه

خوشبختانه بسیاری از فروشندگان قدیمی و اصیل این شهر فقط کالاهای اصلی را می فروشند و در صورت درخواست شما، به راحتی فروشگاه های دیگری که دارای کالاهای اصلی هستند را به شما معرفی می کنند.

ترفند بعدی دیدن مدل های اصلی یک کالا و در صورت نیاز عکس گرفتن از آن و مقایسه دقیق این عکس با کالایی که پیش روی شما قرار دارد می باشد.

نکته: شماره مدل ملاک مناسبی برای اریابی اصل و تقلبی بودن کالا در این شهر نیست، چرا که کد روی محصول مخصوص کشورهای همسایه می باشد و کد یک کالا برای کشورهای همسایه با کد همان کالا در ایران متفاوت است.

اصلی ترین مراکز خرید در بانه

مرکز خرید کاندیش، مرکز خرید قادری، مرکز خرید اربابا، پاساژ پاسارگاد، پاساژ گلستان و پاساژ عزیزی از جمله مهمترین و معروف ترین مراکز خرید در این شهر می باشند.

 2. مراکز خرید در چابهار

چابهار یکی از شهرهای جنوبی در استان سیستان و بلوچستان است واز آنجایی که در نزدیکی کرانه دریای مکران و اقیانوس هند قرار گرفته است، بهشتی است برای کسانی که می خواهند زیاد و یا به صورت عمده خرید کنند. در این شهر هر کسی می تواند لوازم مورد نیازش را با کیفیت و قیمت مناسبی تهیه نماید و خلاصه این که به هیچ عنوان، هیچ کس دست خالی به شهر خود برنمی گردد. اگر تصمیم گرفتید به این شهر سفر کنید بهتر است یکی از فصل های پاییز، زمستان یا اوایل بهار را برای سفر به این مکان انتخاب کنید.

اصلی ترین مراکز خرید در چابهار

مجتمع تجاری ابریشم، مرکز خرید پردیس، بازار سنتی فجر، مجتمع تجاری تیس و مرکز خرید صالحیار را می توانیم از اصلی ترین مراکز خرید در چابهار معرفی کرد.

خرید جهیزیه از جلفا- مرکز خرید آذربایجان

3. مراکز خرید در جلفا

جلفا یکی دیگر از مناطق آزاد تجاری صنعتی در ایران است که به دلیل قرار گیری در مرزهای سه کشور آذربایجان، نخجوار و ارمنستان و همچنین نزدیک بودن به مرزهای ترکیه، از نظر قیمتی دارای مراکز خرید خوبی است. علاوه بر این مزایایی مانند معافیت گمرکی و مالیلاتی و سود بازرگانی بالا این شهر را به یکی از ارزان ترین مکان ها برای خرید در ایران تبدیل کرده است. حوله، منسوجات خانگی و  لوازم آشپزخانه غیر برقی، لوازم آرایشی و پوشاک را می توایند در این شهر به صهولت خرید کنید.

اصلی ترین مراکز خرید در جلفا

بازارچه مرزی روس ها، مجتمع تجاری ستارخان، مجتمع تجاری سهند، مجتمع تجاری مشاهیر آذربایجان و مجتمع تجاری لاچین سنتر از مهمترین مراکز خرید این شهر محسوب می شوند.

4. مراکز خرید در قشم

امروزه قشم دارای مراکز خرید بیشماری است، که برخی از آن ها محصولات خود را با قیمت های بسیار مناسبی عرضه می کنند. شما به راحتی می توانید با کمی گشت زدن در قشم انواع کیف و کفش و لباس را با قیمتی حدود 30% کمتر از شهر های دیگر پیدا کنید، اما این قانون در مورد انواع لوازم خانگی و وسایل مارک چندان صادق نیست.

اصلی ترین مراکز خرید در قشم

بازار قدیم قشم، مرکز خرید ستاره قشم، بازار فردوسی، بازار بزرگ خلیج فارس ، بازار پردیس، درگهان و مرکز تفریحی سیتی سینتر 1 و 2 از بهترین و مهمترین مراکز خرید در قشم می باشند.

خرید جهیزیه از کیش- مرکز خرید پردیس

4. مراکز خرید در کیش

سفر کردن به کیش می تواند یک هدف چند منظوره باشد. شما می توانید علاوه بر اینکه از گشت و گذار و انواع سرگرمی ها در این شهر لذت می برید، خرید مناسبی هم انجام دهید. البته باید در نظر داشته باشید که پایین بودن، قیمت ها در بازار های کیش بیشتر به پوشاک مربوط می شود.

اصلی ترین مراکز خرید در کیش

بازار مروارید، مرکز خرید پردیس، مرکز خرید دامون کیش، مرکز تجاری سارینا و مرکز خرید رویا مال تعدادی از مهمترین مراکز خرید کیش به شمار می روند.

5. خرید جهیزیه از تهران

تهران به عنوان پایتخت ایران، دارای بازارها و مراکز خرید کوچک و بزرگ بسیاری است. همین امر باعث گستردگی بازه تنوع محصولات و قیمت آن ها در این شهر شده است.

اصلی ترین مراکز خرید در تهران

مرکز خرید میلاد نور، مرکز خرید ونک، سه راه امین حضور، بازر بزرگ تهران، بازار تیمچه، خیابان شوش و خیابان یافت آباد از جمله بهترین و اصلی ترین بازارها و مراکز خرید در تهران می باشند.بازارهای تهران به صورت تفکیک شده و اختصاصی به فروش محصولات می پردازند مثلا برای خرید لوازم برقی بزرگ مانند یخچال و ماشین لباسشویی می توانید به سه راه امین حضور مراجعه کنید. برای خرید لوازم آشپزخانه، سرویس چینی و کریستال به بازار شوش بروید و برای خرید مبلمان به سراغ بازار یافت آباد یا دلاوران بروید.

آیا سفر کردن برای خرید جهیزیه کار معقولانه ای به نظر می رسد؟

توجه داشته باشید که شناسایی بهترین شهر برای خرید جهیزیه تمام کار نیست. اگر به دنبال خرید جهیزیه ارزان و با کیفیت هستید باید موارد زیادی را در نظر بگیرد. مسلماً سفر کردن هزینه هایی جانبی خود را دارد، علاوه بر اینکه شهرهای مختلف دارای کالاهای مناسب متفاوتی هستند. به عنوان مثال قیمت لوازم خانگی در بانه، قیمت البسه در قشم و قیمت انواع چمدان و شکلات و خوراکی در چابهار مناسب تر است.

جدای از این موارد، ما در زمانه ای زندگی می کنیم که 90% خانواده ها صفر تا صد لوازم مورد نیاز یک زوج برای شروع زندگی و حتی سالها بعد از آن را تهیه می کنند. بنابراین یک جهیزیه کامل دارای جزئیات بسیار زیادی است . تا حدی که انتخاب و خرید تمامی لوازم و جزئیات مربوط به یک نوع کالا هم، در یک سفر چند روزه کاری بسیار دشوار و پردردسر می باشد.

بهترین روش برای خرید جهیزیه ارزان، خاص و با کیفیت

همیشه سفر کردن بهترین راه نیست، البته تهیه تمامی لوازم از شهر خودتان، آن هم اگر شهر کوچکی داشته باشید، یک جهیزیه خاص و متفاوت را برای شما به همراه ندارد. پس چه کنیم؟

دنیای مدرن امروز باعث تسهیل بسیاری از کارها از جمله خرید کردن شده است. سر زدن به سایت های اینترنتی معتبر و سفارش محصول از این سایت ها می تواند تا حد زیادی هدف شما از خرید جهیزیه ارزان و شیک و با کیفیت را برآورده کند. با توجه به کم شدن واسطه ها، نبود اجاره انبار و … کالاها در سایت های اینترنتی با قیمتی مناسب تر و کیفیتی بالا تر عرضه می شوند. علاوه بر این شما می تواند بدون سفر کردن و تلف کردن وقت و هزینه مازاد برای سفر به سایت های بسیار زیادی سر زده و انواع مدل، طرح و سایز کالاهای مختلف را مشاهده کنید. حتی می توانید هزینه ای که قرار است برای سفر کردن متقبل شوید را به ارتقاء کیفیت چند کالا یا خرید یک کالای اضافه اختصاص دهید. تنها نکته ای که برای خرید از سایت های اینترنتی باید شدیداً به آن توجه کنید، داشتن نماد اعتماد سایت می باشد.

خرید جهیزه شیک

مهمترین نکاتی که حین خرید از شهرهای مختلف باید رعایت شوند

اگر در هر صورت تصمیم دارید برای خرید اجناس خاصی به شهر دیگری سفر کنید حتماً قبل از سفر در مورد قیمت آن در شهر خودتان مطلع شوید تا چنانچه تفاوت فاحشی از نظر قیمتی نداشت، از شهر خودتان خرید کنید، چرا که در غیر این صورت فقط زحمت حمل و نقل و سالم رساندن محصول به خانه برایتان می ماند.

قبل از بازدید از مراکز خرید بهتر است موقعیت مکانی آن ها را روی نقشه بررسی کنید، چرا که بسیاری از بازار ها در نزدیکی هم واقع شده اند و اطلاع از این موضوع رفت و آمد شما را آسان تر می کند.

به هیج وجه روز اول خرید هایتان را انجام ندهید، حداقل چند مرکز خرید مختلف را قیمت گرفته و بعد تصمیم بگیرید از کجا خرید کنید.

حین خرید لوازم خانگی و برقی ارزیابی دقیقی در مورد توان الکتریکی، نوع مارک، قیمت و کیفیت آن انجام دهید.

لوازم آرایشی، بهداشتی و عطر و ادکلن را از فروشگاه هاًًَ و نمایندگی های معتبر بخرید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.