شکم‌گردی در بهترین رستوران‌های اصفهان

می‌دانستید اصفهان‌گردی جزو فعالیت‌های بسیار کالری‌سوز است؟ مثلا تصور کنید دست‌دردست یار در حال گشت‌وگذار در محله‌های اصفهان هستید و شعر «سری پلی خواجو یارو وایسادس» را زمزمه می‌کنید، از کنار بهترین رستوران‌های اصفهان مثل رستوران شهرزاد، هرمس یا بریانی اعظم می‌گذرید، واقعا می‌توانید در مقابل وسوسه‌ی خوردن بریان اصفهانی مقاومت کنید؟ و مهم‌تر از همه، می‌دانید بهترین بریان اصفهان را کجا بخورید؟ اینجا 10 مورد از بهترین رستوران‌های اصفهان را که بین گردشگران ایرانی و خارجی محبوبیت فراوان دارند معرفی می‌کنیم.

کافه رستوران سنتی آزادگان

مقام اول در لیست بهترین رستوران‌های اصفهان تقریبا همیشه به کافه رستوران سنتی آزادگان می‌رسد. موزه‌ی زنده‌ای از عتیقه‌جات متنوعی که صاحب این کافه رستوران به مرور زمان با علاقه جمع‌آوری کرده و با دقت فراوان در گوشه‌گوشه رستوران نصب کرده به‌طوری که هنگام رفت‌و‌آمد در رستوران، خیلی باید مراقب حرکات‌مان باشیم. کافه رستوران سنتی آزادگان در قدیم به نام‌های چای‌خانه، سرای طوطی و قهوه‌خانه هم نامیده می‌شده، با این حال محلی‌های اصفهان هنوز هم به آن سرای حاج میرزا می‌گویند. نکته ی جالب ماجرا این‌جاست که حاج میرزا به هیچ عنوان حاضر نیست هیچ‌کدام از این عتیقه‌جات را بفروشد و به گفته‌ی خودش حتی بنای ساختمان این کافه رستوران هم جزوی از همین عتیقه‌جات است، چون در دوران صفویه و به عنوان محلی که مردم برای رفع خستگی به آنجا می‌آمدند ساخته شده و به خسته‌خانه معروف بوده. بعدها به علت وجود یک طوطی سخنگو، به نام سرای طوطی تغییر نام داده و در طی زمان بعد از نام‌های مختلف به نام کافه رستوران سنتی آزادگان درآمده است.
در کافه رستوران آزادگان هر سه وعده‌ی صبحانه و ناهار و شام با کیفیتی معمولی سرو می‌شود با این حال تقریبا تمام مشتریان با لذت فراوان از تجربه‌ی حضورشان در این مکان یاد می‌کنند، علاوه بر این قیمت‌ها در این کافه رستوران معمولا بسیار اقتصادی هستند.

کافه رستوران سنتی آزادگان

کافه رستوران سنتی آزادگان

آدرس کافه رستوران سنتی آزادگان: میدان امام، به سمت سر در قیصریه، سرای حاج میرزا، قهوه خانه حاج میرزا (آزادگان)
تلفن: 03132211225
ساعت کاری: 9 صبح تا 11 شب

2- رستوران قصر منشی اصفهان

خانه‌ی تاریخی قصر منشی جزو خانه‌های تاریخی محله‌ی دروازه حسن آباد یا همان محله‌ی قصر منشی بوده که امروزه به صورت یک هتل سنتی و زیبا درآمده است، اما بیشترین معروفیت این خانه به خاطر رستوران ایرانی آن است؛ رستوران سنتی قصر منشی که از بهترین رستوران‌های اصفهان است و معمولا غذاهای این رستوران جزو با کیفیت‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاها در کل اصفهان هستند. با اینکه از لحاظ قیمت، رستوران قصر منشی اصفهان جزو رستوران‌های گران قیمت اصفهان شمرده می‌شود، اما همواره توسط گردشگران مورد استقبال بوده و معمولا برای خوردن یک وعده ناهار یا شام باید از پیش با هتل هماهنگ کرده باشید.

خانه‌ی تاریخی قصر منشی

خانه‌ی تاریخی قصر منشی

آدرس رستوران قصر منشی اصفهان: خیابان نشاط، کوچه قصر منشی غربی، هتل قصر منشی
تلفن: 03122247044
ساعت کاری: 11:30 صبح تا 11:30 شب

3- کافه رستوران هرمس

در اصفهان هم می‌توانید ایتالیایی بخورید! وقتی اولین شعبه کافه رستوران ایتالیایی هرمس در کوچه‌ی کلیسای وانک در سال 1390 افتتاح شد کسی فکرش را نمی‌کرد روزی این رستوران جزو شیک‌ترین و بهترین رستوران‌های اصفهان شود و حتی رتبه‌های بالای لیست بهترین رستوران‌های اصفهان را در سایت‌های گردشگری به دست بیاورد. هرمس با اینکه از نظر قیمت در رده معمولی رو به بالا قرار دارد اما با وجود دکوراسیون شیک و آرامش‌بخش و مدیریت خوبی که دارد همواره مورد استقبال گردشگرانی است که بعد از خوردن انواع بریان‌ها و گوش‌فیل با دوغ و غذاهای سنتی و ایرانی، حالا هوس یک وعده پاستا یا لازانیا و پیتزا و انواع غذاهای ایتالیایی متنوع کرده‌اند، البته ناگفته نماند خیلی از افراد تنها به خاطر استیک بی‌نظیر هرمس به این رستوران می‌آیند.
هرمس در عین حال، از کافه‌های بسیار خوب اصفهان هم می‌باشد، طعم بی‌نظیر قهوه‌ی مخصوص هرمس خستگی را از تن گردشگران اصفهان می‌تکاند.
مجموعه‌ی هرمس 4 سال بعد از افتتاح شعبه‌ی اولش یعنی در نوروز 1394 شعبه‌ی دوم خود را در سیتی‌سنتر اصفهان که از معروف‌ترین مراکز خرید اصفهان است افتتاح کرد و هم‌چنین در همان سال نیز شعبه‌ی سوم را به صورت یک کافه‌ی حرفه‌ای در مجموعه زمین‌های تنیس پرواز اصفهان افتتاح کرد. کافه‌ی هرمس درهای جدیدی از صنعت قهوه را در اصفهان گشوده و قهوه‌های دمی با بهترین کیفیت را به مشتریان عرضه می‌کند.
مجموعه‌ی هرمس هم‌چنان در حال گسترش است و بعید نیست وقتی شما به اصفهان سر می‌زنید شاهد افتتاح شعبه‌های جدید کافه و رستوران‌های هرمس باشید.

کافه رستوران ایتالیایی هرمس

کافه رستوران ایتالیایی هرمس

آدرس شعبه اول: نظر شرقی، کوچه کلیسای وانک
تلفن شعبه اول: 03135555555
آدرس شعبه دوم: اصفهان- سیتی سنتر
آدرس شعبه سوم: اصفهان- خیابان مصلی
آدرس کافه رستوران هرمس: خیابان نظر میانی، کوچه کلیسای وانک، کوچه میدان جلفا
تلفن: 03136293349
ساعت کاری: 9 صبح تا 11:30 شب
وب سایت:‌ hermescafe.ir

4- کافه رستوران فیروز شربت

شاید بتوان گفت کافه رستوران فیروز شربت یا همان شربت‌‌خانه فیروز نمونه‌ی اصفهانی شده‌ی کافه نادری تهران باشد. کافه‌ای نوستالژی با فضایی کاملا آنتیک و حس و حالی قدیمی، میز و صندلی‌های قدیمی چوبی و پرده‌های نوستالژی دهه‌ی پنجاه و چهل، تمام این خصوصیات را در کنار منوی زیبا با دست‌خطی قدیمی و حتی غذاهایی با اسم‌های قدیمی قرار دهید، حالا می‌توانید ترکیب دلچسب شربت‌‌خانه فیروز را که یکی از بهترین رستوران‌های اصفهان است، مجسم کنید.
علاوه بر این، قرار گرفتن این شربت خانه در محله‌ی قدیمی جلفا، حس نوستالژی بودن آن را چندین برابر کرده و فقط کافی‌ست تا یک بار به این کافه سر بزنید و بستنی معروف آن را بچشید تا دلیل این همه معروفیت را متوجه شوید. فرقی نمی‌کند بستنی حسرت‌الملوک باشد یا بستنی امین‌الضرب، به‌هرحال شما با خوردن آن به تونل زمان وارد خواهید شد.
خیلی از گردش‌گران هستند که وقتی اصفهان‌گردی‌شان تمام می‌شود، فیروز را زیباترین شربت‌خانه یا حتی آرامش‌بخش‌ترین کافه‌ی اصفهان می‌دانند.
اینجا حتی گلدان‌ها و ظرف‌ها هم آنتیک و قدیمی هستند. حتی موسیقی زنده‌ای که همیشه در این کافه پخش می‌شود هم شما را به دهه‌های قبل می‌برد و مزه‌ی غذاهایی که اکثرا سعی شده به سنتی‌ترین و قدیمی‌ترین شکل ممکن طبخ شوند هم، به این همه نوستالژیک بودن دامن می‌زند.
در این فضای کوچک که تمام جزییات آن دهه‌های چهل و پنجاه را تداعی می‌کند با خیال راحت می‌توانید انواع شربت‌ها و بستنی‌ها و دسرها را سفارش دهید و از خوش‌مزگی و کیفیت آنها مطمئن باشید، البته پیشنهاد ویژه شربت‌ها همیشه سرکه‌انجبین و خیار یا بیدمشک و بهارنارنج است. علاوه بر این صبحانه و ناهار و شام هم به روش قدیم در ظرف‌های بلور قدیمی سرو می‌شود و بعد از آن یک استکان کمر باریک چای دبش ایرانی امضای نهایی نوستالژی را پای این تجربه می‌زند.

کافه رستوران فیروز شربت

کافه رستوران فیروز شربت

آدرس کافه رستوران فیروز شربت: جلفا خیابان حکیم نظامی کوی کلیسای وانک روبروی هتل جلفا
تلفن: 03136268009
ساعت کاری: 9 صبح تا 11:30 شب

5- رستوران شهرزاد

رستوران شهرزاد اصفهان آن‌قدر معروف است که دیگر نیاز به معرفی ندارد، رستورانی کاملا برازنده‌ی نامش، با نقاشی‌های داخلی هنرمندانه و شیشه‌های رنگی و آئینه‌کاری‌هایی شاهکار و لوکس که تقریبا همیشه و در همه ماه‌های سال شلوغ است.
کیفیت عالی غذاهای رستوران شهرزاد تنها مختص غذاهای ایرانی نمی‌شود و منوی فرنگی رستوران نیز بسیار طرفدار دارد. از بزرگترین دلایل معروفیت این رستوران علاوه بر زیبایی و اصالت آن و کیفیت عالی غذاهایش، موقعیت مکانی و دسترسی راحت آن است. رستوران شهرزاد در چهارباغ عباسی واقع شده و تقریبا به اکثر جاهای دیدنی اصفهان مثل هتل عباسی، پل خواجو، زاینده رود نزدیک است و فقط با 5 دقیقه پیاده روی بعد از صرف غذا می‌توان به زاینده‌رود رسید.
معروف‌ترین غذای رستوران شهرزاد بعد از گزینه‌ی همیشگی خورشت ماست مخصوص شهرزاد، ته‌چین و باقالی پلو با ماهیچه است، البته زرشک پلو با مرغش هم واقعا حرف ندارد. در کنار همه‌ی این مزایا، منوی این رستوران واقعا قیمت مناسبی دارد و می‌توان گفت از به‌صرفه‌ترین و بهترین رستوران‌های اصفهان است.
البته به دلیل شلوغی همیشگی آن بهتر است نوبت خود را در صف از قبل رزرو کنید تا تحمل گرسنگی و لحظه‌های انتظار کشیدن با هم مخلوط نشوند.
نکته‌ی جالب این رستوران منوی قلب سالم است. در این منو برای افرادی که نیاز دارند تا غذایی کم‌چرب‌تر و رژیمی مصرف کنند، انواع غذاها بدون روغن و به صورت رژیمی سرو می شود.

رستوران شهرزاد اصفهان

رستوران شهرزاد اصفهان

آدرس رستوران شهرزاد: خیابان چهارباغ عباسی .خیابان عباس آباد
تلفن: 03132204490
ساعت کاری: 11:30 صبح تا 10:30 شب
وبسایت: www.shahrzad-restaurant.com

6- بریانی اعظم

بهترین بریان اصفهان را کجا بخوریم؟ قطعا در بریانی اعظم! فرقی ندارد کدام یک از چهار شعبه این رستوران را انتخاب می‌کنید اما مطمئن باشید اگر بدون امتحان کردن بریان اعظم از اصفهان خارج شوید، نصف جهان را از دست داده‌اید!
پس سختی ایستادن در صف همیشه شلوغ این رستوران را تحمل کنید و پرس کوچک بریان را تحویل بگیرید و سعی کنید از کم بودن غذا شوکه نشوید، چون قرار است همین پرس کوچک شما را تا ساعت‌ها سیر نگه دارد.
البته علاوه بر بریانی اعظم، از دیگر بریانی‌های معروف اصفهان می‌توان به بریانی حاج محمود اشاره کرد که قدمتی صد ساله دارد. اگر به بازار ریسمون نزدیک شوید قطعا از شلوغی یکی از مغازه‌ها می‌توانید این بریانی را تشخیص دهید. اینجا جایی‌ست که روزانه حداقل 600 تا 1000 دست بریان تهیه می شود و در دو وعده ناهار و شام به دست مشتریان می‌رسد و جالب اینجاست که تمام مراحل تهیه بریان مخصوص اصفهان را می‌شود از نزدیک تماشا کرد.

بریانی اعظم

بریانی اعظم

آدرس شعبه 1 بریانی اعظم: دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین
تلفن:03132202070
آدرس شعبه 2 بریانی اعظم: خیابان مسجد سید، جنب اداره پست
تلفن:03133383070
آدرس شعبه 3 بریانی اعظم: خیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ بنزین
تلفن:03132125730
آدرس شعبه 4 بریانی اعظم: خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، جنب پمپ بنزین
تلفن:03136280939
ساعت کاری تمام شعبه‌ها:11:30 تا 15:30
وبسایت: www.beryaniazam.com

7- رستوران نقش جهان

اگر هوس سفره خانه سنتی کردید رستوران نقش جهان با حوض آبی معروفش وسط تخت‌های سنتی و فضایی کاملا مطابق با معماری اصفهانی، بهترین انتخاب ممکن در این شهر خواهد بود. البته اگر مثل همیشه شلوغ نباشد می‌توانید انتخاب کنید که در تراس باصفای رستوران بنشینید و منظره‌ی زیبای گنبد مسجد شیخ لطف الله را در بهترین زاویه‌ی ممکن ببینید، طوری که  انگار که روی پشت بامش نشسته‌اید، و یا در تختی در مجاورت حوض زیبای رستوران.
پیشنهاد ویژه‌ی رستوران سنتی نقش جهان، معمولا خورشت ماست، بریانی و یا جوجه و دوغ است و جزو رستوران‌های گران اصفهان محسوب می‌شود.

رستوران نقش جهان

رستوران نقش جهان

آدرس رستوران نقش جهان: میدان نقش جهان، جنب مسجد شیخ لطف الله، طبقه فوقانی سرای هنرمندان اسپادانا
تلفن: 031-32219068
ساعت کاری: 10 صبح تا 11 شب

8- رستوران ملک سلطان جارچی باشی

حمام سنتی ملک سلطان جارچی باشی متعلق به دوره‌ی صفویه، پس از سال‌ها بالاخره در سال 1390 به عنوان موزه سفره‌خانه شروع به فعالیت کرد و تبدیل به رستورانی باصفا و پر از حوض و حوض‌چه و فواره و طاق‌نما شد که معروف‌ترین غذایش کوفته تبریزی و کباب مخصوص جارچی است. قسمت خوب ماجرا این است که در عین حال که در موزه و حمامی قدیمی می‌توانید غذایی بسیار با کیفیت بخورید، نیاز نیست خرج چندانی بکنید و قطعا از قیمت‌های خوب این رستوران خوشحال خواهید شد.

حمام سنتی ملک سلطان جارچی باشی

حمام سنتی ملک سلطان جارچی باشی

آدرس رستوران ملک سلطان جارچی باشی: خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم (کوچه باغ قلندرها)، مجموعه تاریخی اقامتی ملک سلطان جارچی باشی
تلفن: 03132207418
ساعت کاری: 7:30 صبح تا 4 بعد از ظهر

9- ساندویچی آرابو

اگر در خیابان‌های اصفهان به طور تصادفی از هر کسی اسم بهترین ساندویچی اصفهان را بپرسید بی‌برو و برگرد اسم ساندویچی آرابو را خواهید شنید. ساندویچی‌ معروف محله‌ی ارمنی‌نشین جلفا با مدیریت مادام کدبانوی ارمنی که ساندویچ‌ها و برگرهای با کیفیتی تولید می‌کند. حال و هوای فضای کوچک و دنج فست فود آرابو و محله‌ی اطرافش شما را یاد اروپا می اندازد. پیشنهاد اول این فست‌فود، سوسیس بندری‌ مخصوص است که طعم تندی دلپذیری دارد و البته رست‌بیف بسیار خوشمزه‌ی آرابو هم از بهترین‌های این فست‌فود است.

ساندویچی آرابو

ساندویچی آرابو

آدرس ساندویچی آرابو: خیابان حکیم نظامی، نظر میانی، کوچه کلیسای وانک
تلفن: 03136276325
ساعت کاری: 12 ظهر تا 12 شب

10- صبحانه در کافه رادیو
تقریبا می‌توان گفت بهترین پیشنهاد برای خوردن یک صبحانه‌ی دلچسب در اصفهان، کافه رادیو است؛ کافه‌ای دنج و صمیمی با صدای گرم رادیو و دکوراسیونی بی‌نهایت زیبا و مدرن. کافه رادیو علاوه بر اینکه موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد و در دل خیابان زیبای چهارباغ واقع شده، به داشتن قهوه‌هایی فوق‌العاده معروف است. منوی ساده و مختصر این کافه شامل پنکیک، صبحانه انگلیسی، کلاب تخم مرغ و صبحانه مخصوص رادیو است و بی‌نهایت به‌صرفه و اقتصادی است.
کافه رادیو

کافه رادیو

آدرس کافه رادیو: خیابان چهارباغ عباسی، کوچه سپاهان، نبش کوچه ارفعی روبروی سینما سپاهان
تلفن: 03132245089
ساعت کاری: 8 صبح تا 11 شب

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. رضا می گوید

    رستوران جارچی باشی
    یک کلمه افتضاح
    خوراک گردن سفارش دادیم
    بدمزه ترین غذایی بود که من توی عمرم خوردم
    بقیه غذاها رو نمیدونم چطوره ولی این افتضاح بود
    کاش حداقل یکبار خودشون از این غذا میخوردند که ببینند آشپز چه آشغالی دست مردم میده
    نوشته با دورچین بعد یه غوره گذاشتن رو غذا بهش میگن دورچین
    بدترین تجربه من از رفتن به رستوران
    اگه می خواین بدمزه ترین غذایی که تا حالا خوردید رو تجربه کنید برید به رستوران جارچی باشی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.