طرز تهیه سوپ هویج

سوپ از جمله پیش غذاهایی محسوب می شود که اگر در آن چند قلم مواد را تغییر دهیم حتی می توانیم آن را به یک وعده کامل تبدیل کنیم. اما آنچه که مرسوم است، از سوپ به عنوان یک غذای اولیه استفاده می شود که معده برای پذیرش غذای اصلی آمده شود. با توجه به اینکه در سوپ انواع و اقسام سبزیجات و مواد مختلف هموچون هویج ، سیب زمینی و… را می توان بکار برد، می توان گفت که سوپ های زیادی وجود دارد که پیش غذاهای ما را تنوع می بخشند. 

مواد لازم طرز تهیه سوپ هویج:

گوشت مرغنصفه سینه
جو پوست کندهنیم کیلو
قارچنیم کیلو
جو پرک۱ پیمانه
هویج۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
جعفری و گشنیز۱ پیمانه
رب۱ قاشق غذا خوری
آبلیمو۱ قاشق غذا خوری
نمک، فلفل و ادویه جاتبه دلخواه

۱) در اولین مرحله از تهیه این سوپ، دو نوع از جو (پوست کنده و پرک) را به خوبی پاک کرده و شستشو دهید. بهتر است که از شب قبل این دو را خیس داده باشید. حال به سراغ مرغ رفته و آن را با پیازی که از قبل به صورت نگینی خرد کرده اید آبپز کنید. دقت کنید که به مرغ ادویه کاری، نمک و زردچوبه هم زده باشید.

- Advertisement -

۲) بعد از اینکه مرغ آبپز شد، آن را ریش ریش کرده و در گوشه ای قرار دهید. پیاز بزرگتری بردارید و دوباره به روش نگینی خرد کنید. این پیاز را با کمی نمک سرخ نمایید. قارچ را هم نگینی خرد کرده و در ظرفی که در آن ۱ قاشق آبلیمو ریخته اید روی شعله بگذارید.

۳) هر زمان که آب قارچ خشک شد آن را از روی شعله بردارید و به سراغ رنده کردن هویج بروید. هویج ها باید به صورت خلالی نازک باشند. حالا به سراغ جعفری و گشنیز رفته و آنها را شستشو دهید، سپس هر کدام را خرد نمایید.

۴) حالا قابلمه بزرگ آماده کرده و پیاز داغ، مرغ ریش ریش، هویج رنده شده، جوی خیس داده شده، سبزی خرد شده و قارچ آب پز را به قابلمه منتقل نمایید و کمی هم آب در آن بریزید. سپس قابلمه را روی شعله بگذارید. می خواهیم تا سوپ جا بیوفتد.

۵) زمانی که لعاب سوپ یکدست شد یعنی سوپ هویج و جو آماده شده است. بعد از این موضوع باید رب، آبلیمو، فلفل و نمک را اضافه نمایید. این سوپ بسیار خوشمزه و مقوی را می توانید برای کودکان نیز سرو نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.