کمپوت هلو

کمپوت از خوراکی‌های خوش‌مزه‌ای است که برای اولین بار در کشور فرانسه تهیه شد. این دسر از ترکیب میوه‌های کامل یا خرد شده با آب و شکر به‌دست می‌آید. کمپوت هلو یکی از انواع این دسر است که معمولا” در تابستان تهیه می‌شود، ولی می‌توان آن را برای فصل‌های دیگر هم در یخچال نگهداری کرد.

مواد لازم برای کمپوت هلو

  • شکر: ۳۰۰ گرم
  • هلو: یک کیلوگرم
  • آب: ۲ پیمانه

طرز تهیه کمپوت هلو

1.برای تهیۀ این کمپوت حتماً از هلو سفت یا حتی کال استفاده کنید تا شکل کمپوت خراب نشود. میوه‌های رسیده و نرم برای درست کردن کمپوت مناسب نیستند و پس از پخته شدن له می‌شوند.

2.هلوها را یک دقیقه در آب جوش بگذارید. سپس از آب جوش بیرون بیاورید و فوری در آب سرد بگذارید تا پوست آن‌ها به‌راحتی جدا شود.

- Advertisement -

3.پس از اینکه پوست هلوها را گرفتید، آن‌ها را نصف کرده و هستۀ آن‌ها را بیرون بیاورید.

4.شکر را حتماً الک کنید. چون برخی شکرها کمی ناخالصی دارند.

5.پس از الک کردن، آب و شکر را در قابلمه‌ای مناسب بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید تا مخلوط آب و شکر غلیظ شود و به اصطلاح قوام پیدا کند.

6.پس از اینکه شربت کمپوت به غلظت مناسبی رسید، تکه‌های هلو را در شربت بریزید و پس از پخته شدن تکه‌های هلو، قابلمه را از روی حرارت بردارید. توجه داشته باشید که هلوها نباید له شوند.

7.پس از اینکه کمپوت هلو آماده شد، در دمای محیط بگذارید تا خنک شود. سپس کمپوت را در بطری‌های شیشه‌ای بریزید و در بطری را محکم ببندید. وحتماً بطری کمپوت را در یخچال بگذارید تا کپک نزند و خراب نشود.

8.این کمپوت خوش‌مزه را می‌توانید با انواع بستنی‌های ساده مانند بستنی وانیلی و بستی سنتی میل کنید.

 9.کمپوت هلو را به دلیل اسانس بسیار قوی و عطر خوبی که دارد، می‌توان به‌عنوان یک دسر شیک و مجلسی سرو کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.