سالاد کرفس

کرفس یکی از معدود غذاهای ایده‌آل است که می‌توانید برای کاهش وزن بدون مشکل آن را مصرف کنید. اول به این دلیل که کم‌کالری است. و دوم این‌که فیبر فراوانی دارد. مقدار آب فراوان موجود در کرفس می‌تواند یکی دیگر از مزایای این گیاه خوراکی باشد برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند. در ادامه این نوشتار با قندپهلو همراه باشید تا با 5 طرز تهیه سالاد کرفس خوشمزه و مقوی آشنا شوید.

طرز تهیه سالاد کرفس با 5 روش مختلف

1. سالاد کرفس و گردو

یک کاسه‌ی متوسط بردارید و در آن کرفس، گیلاس، نخود فرنگی، جعفری و گردو را ترکیب کنید. سس مایونز، ماست و آب لیمو را به مواد داخل کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید. روی سالاد کمی نمک و فلفل بپاشید.شما می‌توانید سالاد را در یخچال بگذارید تا خنک شود و بعد سرو کنید. هر غذایی هر چه‌قدر هم که سالم باشد، محدودیت‌های خاصی در مورد آن وجود دارد. این موضوع در مورد کرفس هم صادق است. در این‌جا ما به برخی از عوارض جانبی این گیاه خوراکی می‌پردازیم که باید نسبت به آنها آگاهی داشته باشید.

2. طرز تهیه سالاد کرفس

ابتدا مقداری کرفس و پیاز خرد کنید و سپس کرفس و پیاز قرمز خرد شده را با تکه‌های بادام خرد شده مخلوط کنید. سپس آب لیمو و نعناع، ​​ریحان، یک قاشق بزرگ روغن زیتون، نمک و فلفل را به ترکیب اضافه کنید؛ مقداری پنیر پارمزان روی سالاد بریزید.

3. سالاد کرفس و ماهی تن

طرز تهیه سالاد کرفس

این سالاد واقعا یک منبع عالی از مواد مغذی و البته خوشمزه است. در ابتدا لوبیای سفید، قارچ، کرفس و زیتون را خرد کنید و با هم مخلوط کنید؛ سپس خردل، آب لیمو، نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید. در نهایت گوجه‌فرنگی گیلاسی و ماهی تن را با سالادتان ترکیب کنید.

4. سالاد کرفس و سبزیجات مختلف

طرز تهیه سالاد کرفس

مثل بقیه دستور تهیه هایی که گفتیم در این سالاد هم ابتدا کرفس و پیاز و قارچ کوهی را خرد کنید. سپس ۱ قاشق آب لیمو را با ۳ بخش روغن زیتون، نمک و فلفل مخلوط کنید. ترکیب حاصل را به کرفس، ریحان، پیاز، قارچ و کاهو اضافه کنید.

سالاد کرفس با سبزیجات

5. سالاد کرفس و خیار یونانی

طرز تهیه سالاد کرفس

اسم سالاد یونانی که می آید می فهمید که حتما با یک سالاد پر پنیر و زیتون طرف هستید! بله حدس تان درست است. ابتدا کرفس، پیاز قرمز، خیار ، زیتون را خرد و ریز کنید و سپس با هم مخلوط کنید. حالا وقت اضافه کردن روغن زیتون و آب لیمو روی سالاد است؛ در نهایت مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید و با برش های خوشمزه پنیر سالاد را سرو کنید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.