خواص و فواید گوشت گوساله

تعریف گوشت قرمز بدون چربی هر بُرش از گوشت قرمز حاوی ۱۰ گرم چربی یا کمتر از آن است و میزان چربی‌های اشباع در هر وعده مصرفی از گوشت قرمز نیز بیشتر از ۴.۵ گرم نیست.

محققان هر وعده مصرفی از گوشت قرمز را برابر با ۱۰۰ گرم می‌دانند. اگر گوشت قرمز انتخابی شما کاملا بدون چربی و مرغوب باشد، میزان چربی کل و چربی اشباع آن باز هم به نصف میزان
ذکرشده می‌رسد.

با این‌ حال، هر وعده مصرفی از گوشت قرمز کاملا بدون چربی نیز هنوز حدود ۹۵ گرم کلسترول دارد.
به یاد داشته باشید که اصطلاح «با چربی پایین» یعنی میزان چربی کل در هر وعده مصرفی از این
گوشت‌ها باید حدود ۳ گرم یا کمتر باشد، ولی همه گوشت‌های قرمز در این رده قرار نمی‌گیرند.

خرید گوشت قرمز بدون چربی اگر می‌خواهید که گوشت گوساله بخرید، قسمت راسته این گوشت
و گوشت چرخ‌کرده آن واقعا چربی خیلی کمی دارد و میزان چربی آن به بیشتر از ۱۵ درصد نمی‌رسد
. همچنین می‌توانید از مسئولان فروشگاه درخواست کنید که چربی‌ها را کاملا از گوشت انتخابی شما جدا کنند.
گوشت گوسفند هم اساسا حاوی چربی بیشتری نسبت به گوشت گوساله است،‌ اما جداسازی چربی‌های
آن توسط مسئولان فروشگاه یا خودتان، میزان چربی کل آن را به حداقل می‌رساند.

4 مورد از مهمترین فواید گوشت گوساله

1.دارای روی و ویتامین

روی و ویتامین B12 یکی از مهمترین موادی است که بدن انسان به ویژه کودکان و افراد مسن به آن احتیاج دارند. این دو ماده با انواع بیماری ها مبارزه کرده و اجازه نمی دهد ویروس ها به راحتی وارد بدن شما شوند. در نتیجه با مصرف مقداری گوشت گوسفند از فواید آن بهره می برید و در سلامت کامل خواهید بود. ناگفته نماند که ویتامین B12 برای تقویت DNA و سیستم ایمنی بدن مفید است. با تحقیق و پژوهش های متعدد در این زمینه، دریافتند فواید گوشت گوسفند روی سیستم خون رسانی بدن و کاهش کلسترول خون نیز موثر است.

2.بازسازی عضلات بدن

یکی از بارزترین فواید گوشت گوساله، این هست که حجم زیادی از پروتئین و آمینو اسید را در خود جای داده است. همین موضوع باعث شده انتخاب خوبی برای افرادی باشد که می خواهند وزن کم کنند یا به عضلات بدن حجم بیشتری دهند. سعی کنید در هفته این گوشت را در دستور غذایی خود قرار دهید و به همراه آب گوشت و سبزیجات تازه میل کنید. علاوه بر تمامی این محاسن باعث شده از بیماری سرماخوردگی جلوگیری شود و کمتر با این بیماری واگیردار دچار شوید.

3.افزایش فواید گوشت گوساله با سبزیجات

برخی افراد علاقه دارند غذای خود را به همراه دیگر مواد مغذی مصرف کنند. همین امر موجب شده غذا طعم دلچسب تری داشته باشد و خواص بیشتری را به خود اختصاص دهد. پیشنهاد ما این است که گوشت گوساله را با ذرت، نخود فرنگی، قارچ یا هر چاشنی که دوست دارید مصرف کنید.

4.بهترین وعده برای کودکان و افراد مسن

می دانید که کودکان برای رشد به پروتئین و انواع ویتامین احتیاج دارند. همچنین افراد سالمند به دلیل اینکه در طول زندگی ویتامین و پروتئین زیادی از دست دادند و کهولت سن به سراغشان آمده بهتر است مواد مغذی بیشتری مصرف کنند. بنابراین فواید گوشت گوساله برای این اشخاص بیشتر بوده و به سیستم ایمنی بدن آنها کمک می کند. بر خلاف گوشت های دیگر، گوساله از چربی بسیار کمی برخوردار بوده و باعث اضافه وزن در سنین بالا نمی شود. بهتر است 2 تا 3 بار در هفته با مواد مغذی گوناگون خورش با گوشت گوساله تهیه کنید.

گوشت گوساله

نتیجه گیری

از آنجایی که چربی گوشت گوساله فقط 15 درصد است، پس تمام افراد در سنین مختلف می توانند مصرف کنند و از فواید ارزشمند آن استفاده کنند. اما قبل از هر مسئله ای اگر سن بالایی دارید برای مصرف گوشت های مختلف لازم است با پزشک عمومی خود یا پزشک تغذیه مشورت کنید. شاید شما جزء موارد منع مصرف باشید و نیاز به مصرف گوشت گوساله نباشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.