انواع قیف و ماسوره

کار کردن با ماسوره و قیف شاید برای بعضی از افراد کمی سخت باشد ولی وقتی پس از کمی کار با آنها بسیار لذت خواهید برد . ماسوره ها صرفا برای تزیین کیک و شیرینی استفاده نمی شوند، بلکه برای تزیین غذاها نیز می توانید از آنها استفاده کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا آشنایی کاملی از ماسوره ها پیدا کنیم.

به چه صورت قيف را در دست نگه داريم؟

براي نگه داشتن قيف، آن را از انتها بگيريد و کم کم خامه رو به سمت پايين هدايت کنيد. هميشه سعي کنيد اول در سطح ديگري دو سه تا طرح به صورت تمريني انجام دهيد، سپس روي سطح اصلي کار کنيد. سعي کنيد همه خامه را به سمت سر قيف هدايت کنيد تا هوايي درون خامه نماند و هنگام کار، خامه به طور يکنواخت از قيف خارج شود.

قيف را با چه زاويه اي نسبت به سطح کار نگه داريم؟

با توجه به زاويه اي که ماسوره با سطح کار دارد مي توان شکل هاي مختلفي به وجود آورد، پس با نگه داشتن دست در زواياي مختلف مي توان شکل هاي متنوعي ايجاد نمود. به طور مثال براي ماسوره ستاره در صورتيکه قيف عمود بر روي سطح کار قرار بگيرد شکل ستاره ايجاد مي شود و درصورتيکه زاويه 45 درجه نسبت به سطح کار گرفته شود شکل صدف بدست مي آيد.

انواع قیف

قیف پارچه ای

قيف با جنس پارچه معمولي خيلي سريع حرارت دست را به خامه منتقل مي کنند و باعث آب شدن خامه مي شوند. پس بايد هنگام کار با آنها سرعت العمل داشته باشيد. همچنين اگر کيفيت آنها خوب نباشد ممکن است به مرور از درز خامه بيرون بزند. اما پارچه برزنتي به دليل ضخامت ديرتر حرارت را منتقل مي کنند، پس کار کردن با آنها راحت تر مي باشد.

قیف پارچه ای
قیف پارچه ای

قیف نایلونی

اين قيف ها خيلي راحت حرارت دست را منتقل مي کنند ولي در عوض به دليل يک بار مصرف بودن نيازي به شستن آنها نيست.

قیف پلاستیکی

خامه پاش يا قيف هاي پلاستيکي، شايد براي کساني که مبتدي هستند به دليل انتقال ندادن حرارت دست به خامه بد نباشد، اما به دليل اينکه خيلي راحت نمي شود آنها را کنترل کرد گزينه مناسبي نمي باشند.

قیف کاغذ روغنی

اين قيف ها با کاغذ روغني درست مي شوند و نيازي به سرپيچ ندارند. در نهايت شکل آنها به صورت مخروطي خواهد بود. البته با توجه به حرارت دست بايد خامه در مقدار کم استفاده شود. بهتر است اگر مبتدي هستيد از اين قيف ها استفاده نکنيد، زيرا ممکن است کار با آنها براي شما سخت باشد.

قیف کاغذ روغنی
قیف کاغذ روغنی

قیف سیلیکونی

اين قيف که از جنس سيليکون ساخته شده است بسار مقاوم بوده و به راحتي قابل شست و شو مي باشد. اين قيف عمري براي تهيه باميه، پاي سيب و خمير هايي که سخت هستند بسيار مناسب است، زيرا جنس محکمي داشته و به راحتي خمير را در خود قرار مي دهد.

انواع ماسوره

ماسوره گرد

اين ماسوره يکي از پرکاربردترين ماسوره ها است، مي توان براي نقطه ها، درخت مو يا خوشه انگور، تزيينات طوماري شکل، گلهاي کوچک و حروف و همينطور براي تزيين کاپ کيک ها نيز مورد استفاده قرار گيرد.

ماسوره گرد
ماسوره گرد

ماسوره ستاره یا شکوفه

اين ماسوره به دو شکل است: ماسوره ستاره باز و ماسوره ستاره بسته.  ماسوره ستاره اي بسته دقيقا همانند ماسوره باز است با اين تفاوت که پره هاي به وجود آمده در آن عميق تر مي باشد.
ماسوره ستاره اي بسته کابردي بوده و معمولا در تزيين کيک بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد.

ماسوره ساخت سبد

با اين ماسوره ها مي توانيد سبد طراحي کنيد، همچنين براي ايجاد لبه هاي چين دار و بافت هاي تزييني نيز استفاده مي شوند.

ماسوره ساخت سبد
ماسوره ساخت سبد

ماسوره گلبرگ

اين ماسوره براي درست کردن انواع گل استفاده مي شود مثل رز، بنفشه، آفتابگردان و شکوفه. همچنين براي لبه هاي چين دار و روبان ها نيز به کار مي رود.

ماسوره برگ

همانطور که از اسم آن نيز پيداست براي درست کردن برگها از اين نوع ماسوره استفاده مي شود، همچنين براي انواع  چين ها و لبه هاي کيک ها يا دسرها.

ماسوره برگ
ماسوره برگ

ماسوره گل قطره ای

اين ماسوره معمولا” با زاويه 90 درجه نسبت به سطح کار استفاده مي شه و انواع شکوفه و گل رو برامون ايجاد مي کند.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.