لوبیای گرم صبحانه‌ای سالم و دلپذیر

خوراک لوبیا یا همان لوبیای گرم، یکی از صبحانه‌های پرُطرفدار در سراسر جهان است که می‌تواند علاوه بر تامین ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن، جلوی خواب‌آلود شدن صبحگاهی‌مان را هم بگیرد! حتما می‌پرسید به چه صورت؟ لوبیای قرمز حجم بالایی از ویتامین K را در خود جای داده است. این ویتامین برای بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی، بسیار مهم است. زمانی که شما در اولین وعده روز خود که همان صبحانه باشد، خوراکی‌های سرشار از ویتامین K را مصرف می‌کنید، توان مغزی خود برای افزایش تمرکز و شادابی را بالا می‌برید. به همین دلیل هم مصرف خوراک لوبیا در وعده صبحانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

از طرف دیگر، لوبیا حاوی مقادیر بالایی از فیبرهای محلول است. این فیبرها به افزایش حرکات دودی روده و بهبود عمل هضم و دفع در دستگاه گوارش کمک می‌کنند و جلوی ابتلا به یبوست را در شما می‌گیرند. زمانی که دستگاه گوارش بتواند بدون مشکل کار خود را انجام دهد و هضم، جذب و دفع مواد غذایی در دستگاه گوارش به خوبی صورت بگیرد، شانس ابتلا به سرطان روده هم تا حد قابل قبولی کم می‌شود.

بد نیست این را هم بدانید که منگنز و آهنِ گیاهی موجود در لوبیا، هم باعث افزایش انرژی می‌شود و هم کِسلی و خستگی صبحگاهی را از شما دور می‌کند. با این حساب و به همه این دلایل به شما توصیه می‌کنیم که سفارش خوراک لوبیا را فراموش نکنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.