مهاجرت به استرالیا

استرالیا از آن کشورهایی است که هر ساله تعداد زیادی مهاجر را قبول می کند، از آن جایی که این کشور اقتصادی رو به رشد دارد، به نیروی متخصص کار نیاز دارد، از این رو قصد داریم در ادامه مطالبی را در رابطه با مهاجرت استرالیا براساس سایت پرشین مایگرنت بیان کنیم و نمونه هایی از ویزاهای اقامت این کشور را توضیح دهیم.

مهاجرت به استرالیا با روش هایمختلفی امکانپذیر است. ولی باید توجه داشته باشید هر شخصی با توجه به شرایطی که دارد میتواند یکی از این روش ها رو انتخاب کند. باید توجه داشته باشید هر کدام از روش ها نیاز به ارزیابیاداره مهاجدت استرالیا دارد.

چرا مهاجرت به استرالیا

قبل از آن که در رابطه با روش های مهاجرت به استرالیامطالبی را بیان کنیم، لازم می دانیم که اطلاعاتی را در رابطه با کشور استرالیا ارائه دهیم، این کار باعث می شود که با آگاهی بیشتری برای این کار (مهاجرت) اقدام کنید و در نهایت نتیجه بهتری هم در انتظار شما خواهد بود، به همین دلیل پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

اقتصادی پویا و رو به رشد

استرالیا از آن کشوری هایی است که اقتصادی پویا دارد، به همین دلیل شاهد این هستیم که سرمایه گذاری در این کشور سود بسیاری را برای شما به دنبال خواهد داشت. این موضوع باعث می شود که کشور استرالیا به نیروی کار متخصص هم نیاز داشته باشید و به همین دلیل تعداد مهاجران این کشور رو به افزایش است.

نکته بسیار مهمی که در این رابطه لازم می دانیم به آن اشاره داشته باشیم، این است که در کشور استرالیا مخارج و هزینه با درآمد آن رابطه ای مناسب دارد، یعنی هزینه های زندگی کمتر از حقوق و دستمزدی است که برای کار خود دریافت می کنید و این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد.

سیستم آموزشی معتبر

یکی از مهم ترین مواردی که قبل از مهاجرت باید به آن توجه داشته باشید، سیستم آموزشی کشور مورد نظر خود است. لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین اهدافی که مهاجران برای آن اقدام به مهاجرت می کنند، این است که فرزندان آن ها در یک سیستم آموزش معتبر و مناسب آموزش ببینند.

به همین دلیل باید بگوییم که کشور استرالیا سیستم آموزشی بسیار معتبری دارد و به همین دلیل انتخاب خوبی برای مهاجران است، به خصوص اگر فرزند کوچکی دارید، به این موضوع توجهی خاص داشته باشید.

چرا مهاجرت به استرالیا
چرا مهاجرت به استرالیا

سیستم پزشکی و بهداشتی رایگان

در صورتی که به طور قانونی وارد کشور استرالیا شده باشید، به راحتی و به صورت رایگان می توانید از خدمات پزشکی و بهداشتی این کشور بهره مند شوید، این موضوع مزیت بسیار مهمی برای شما و خانواده شما به حساب می آید. به شما پیشنهاد می دهیم که در انتخاب کشور مقصد مهاجرت خود به این موضوع توجهی خاص داشته باشید.

آب و هوای مناسب

شاید در ابتدا تصور کنید که آب و هوا موضوع مناسب و با اهمیتی نیست که قبل از مهاجرت به آن توجه بسیاری داشته باشید، در صورتی که اصلا اینطور نیست و دقیقا برعکس است. تصور کنید که به کشور مهاجرت می کنید که آب و هوایی کاملا متضاد با محل زندگی شما دارد، در این حالت به سختی می توانید با این آب و هوای جدید کنار آمده و زندگی عادی داشته باشید.

استرالیا از آن کشورهایی است که آب و هوایی متنوع دارد و شباهت بسیاری هم به آب و هوای ایران دارد. به این موضوع توجه داشته باشید که در هر شهری از کشور استرالیا می توانید آب و هوای دلخواه و مشابه آب و هوای ایران را ببینید و به همین دلیل استرالیا به مقصد بسیاری از مهاجران ایرانی تبدیل شده است.

ویزای کاری استرالیا

ویزای کاری از آن مواردی است که متقاضیان زیادی دارد. توجه داشته باشید که شما به طور معمول اجازه کار در کشوری مانند استرالیا را ندارید و این اجازه زمانی به شما داده می شود که ویزای کاری داشته باشید، به همین دلیل اکثر مهاجران به استرالیا به دنبال دریافت ویزای کاری یا ویزایی هستند که به آن ها اجازه کار دهد.

ویزای کاری به تنهایی زیر مجموعه های متعددی دارد که هر یک از آن ها هم شرایطی خاص را برای خود دارند، به همین دلیل اگر می خواهید با این موضوع بیشتر آشنا شوید، ادامه مطالب را از دست ندهید و همچنان با ما همراه باشید، تا در ادامه در رابطه با این موضوع اطلاعاتی را بیان کنیم.

ویزا های کاری به کلی به دو دسته تقسیم می شوند، در گروه اول ویزاهایی هستند که اقامت دائم در استرالیا به شما داده می شود و اجازه زندگی و کار به طور دائم در این کشور را دارید، اما در گروه دوم شاهد ویزاهایی هستیم که مدت زمان اعتبار دارند، یعنی شما در آن مدت زمان خاص می توانید در استرالیا اقامت داشته باشید و کار کنید.

بعد از اتمام مدت زمان اعتبار ویزای خود می توانید خاک استرالیا را ترک کنید، یا از طریق ویزاهای کاری دیگر برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید. اگر برای انتخاب استرالیا به عنوان کشور زندگی خود مردد هستید، این اقامت موقت می تواند کمک بسیاری به شما داشته باشند، تا تصمیم نهایی خود را بگیرید.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که هر یک از ویزاهای کاری اقامت دائم و همچنین ویزاهای کاری اقامت موقت زیر مجموعه های متعددی دارند، این موضوع نشان می دهد که افرادی با شرایط مختلف می توانند برای مهاجرت به کشور استرالیا اقدام کنند، در ادامه لیستی از این ویزاها را ارائه خواهیم داد.

ویزاهای کاری با اقامت دائم در استرالیا

• ویزای 132

برای دریافت این ویزا باید یک کسب و کار در استرالیا داشته باشید (راه اندازی کسب و کار هم شیوه های خاص خود را دارد و باید به موضوعات مهمی در رابطه با این موضوع توجه داشته باشید) با دریافت این ویزا به همراه خانواده خود (همسر و فرزندان) می توانید در استرالیا زندگی کنید و اجازه کار و تحصیل خواهید داشت.

برای دریافت این ویزا باید سنی کمتر از 50 سال داشته باشید و سرمایه کافی برای راه اندازی یک کسب و کار هم در اختیار داشته باشید، علاوه بر این باید تمکن مالی خود را به اداره مهاجرت استرالیا ثابت کنید و بعد از آن می توانید برای دریافت این ویزا اقدام کنید.• ویزای ساب کلاس 189

در صورتی که شما مهارت و تخصصی خاص دارید، می توانید برای دریافت این ویزا اقدام کنید. این ویزا به شما اقامت دائم در استرالیا را می دهد، برای دریافت آن باید شرایط خاصی را داشته باشید.

داشتن سنی کمتر از 45 سال، داستن سه سال سابقه کار معتبر در رشته مورد نظر خود، مدرک تحصیلی معتبر و همچنین مدرک زبان از مهم ترین شرایطی است که برای داشتن این ویزا باید داشته باشید.• ویزای ساب کلاس 190

این ویزا هم برای افرادی مناسب است که در رشته ای خاص مهارت دارند و متخصص به حساب می آیند، با دریافت این ویزا اجازه زندگی و کار در کشور استرالیا را خواهید داشت، اما دریافت این ویزا هم شرایط خاصی دارد که تعدادی از مهم ترین آن ها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

برای دریافت این ویزا باید سنی کمتر از 45 سال داشته باشید، حداقل 65 امتیاز لازم را داشته باشید (امتیاز ها متناسب با مدرک تحصیلی شما، سابقه کاری، مدرک زبان و … مشخص می شوند) و مهم تر از همه برای دریافت این ویزا باید دعوت نامه داشته باشید.• ویزای 888

با داشتن این ویزا هم می توانید به طور دائم در کشور استرالیا اقامت داشته باشید. البته به این نکته توجه داشته باشید که این ویزا برای کسانی مناسب است که یک سال گذشته خود را در استرالیا گذرانده اند (با اقامت موقت) و حال به دنبال راهی برای دریافت اقامت دائم استرالیا هستند.

دریافت این ویزا به شما اجازه تحصیل در کشور استرلیا را می دهد، البته لازم به ذکر است که این مزیت ها (یعنی کار، زندگی و تحصیل در استرالیا برای خانواده شما هم وجود خواهند داشت) علاوه بر این موارد با داشتن این ویزا از خدمات بهداشتی و پزشکی رایگان استرالیا بهره مند خواهید شد و این موضوع هم به تنهایی مزیت بسیار مهمی به حساب می آید.

ویزاهای کاری با اقامت موقت در استرالیا

در مطالب بالا به تعدادی از ویزاهای کاری اشاره داشتیم که اجازه اقامت دائم در استرالیا را به شما می دهد، در ادامه تعدادی از ویزاهایی را نام می بریم که با دریافت آن ها می توانید اقامت موقت در استرالیا را داشته باشید.• ویزای 188

در ایتدا باید بگوییم که شرایط دریافت ویزای 188 تقریبا ساده است و به همین دلیل بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا از همین روش اقدام می کنند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که ویزای 188 سه زیر مجموعه دارد که در ادامه توضیحاتی را در رابطه با هر یک از آن ها بیان خواهیم کرد.➢ ویزای 188 A

این ویز اقامت 4 ساله را به شما متقاضی می دهد، البته می توانید 2 سال هم آن را تمدید کنید، یعنی در مجموع این ویزا اقامت 6 ساله در استرالیا را به شما می دهد. این ویزا در مجموعه ویزاهای سرمایه گذاری و کارآفرینی استرالیا جای می گیرد و به همین دلیل برای دریافت آن باید کسب و کاری را در استرالیا راه اندازی کنید.

لازم به ذکر است که بعد از سه سال از دریافت این ویزا می توانید برای اخذ اقامت دائم استرالیا اقدام کنید. از جمله شرایط مهم برای دریافت ویزای 188 A این است که باید سنی کمتر از 50 سال داشته باشید، مجموع دارایی های شما باید حداقل 800 هزار دلار استرالیا باشد و کسب و کار شما در دو سال گذشته حداقل 500 هزار دلار استرالیا گردش مالی داشته باشد.➢ ویزای 188 B

این ویزا هم در مجموعه ویزاهای سرمایه گذاری و کار آفرینی جای دارد، شما با راه اندازی یک کسب و کار خاص در استرالیا به سادگی می توانید اقامت این کشور را داشته باشید و البته سرمایه خود را هم افزایش دهید، زیرا استرالیا اقتصادی قدرتمند و رو به رشد دارد که این موضوع بسیار مهمی برای سرمایه گذاری به حساب می آید.

توجه داشته باشید که با داشتن این ویزا می توانید به مدت 4 سال و 3 ماه در استرالیا اقامت داشته باشید و در این مدت خانواده شما هم اجازه تحصیل و کار در این کشور را خواهند داشت. دریافت این ویزا مزیت های مهمی را برای شما دارد. 

برای دریافت این ویزا باید حداقل دو سال سابقه کاری مرتبط با کسب و کار خود داشته باشید و حداقل ارزش کسب و کار شما 2.25 میلیون دلار استرالیا باشد. اثبات تمکن مالی به اداره مهاجرت استرالیا هم از دیگر شرایطی است که برای دریافت ویزای 188 B باید به آن توجه داشته باشید.➢ ویزای 188 C

برای دریافت این ویزا هم باید در کشور استرالیا سرمایه گذاری کنید و باز هم این ویزا اقامت موقت در استرالیا را به شما می دهد. البته بعد از مدت زمانی می توانید برای دریافت اقامت دائم استرالیا اقدام کنید و این موضوع مزیتی مهم به حساب می آید.

برای دریافت این ویزا باید سرمایه شما برای شروع کسب و کار حداقل 5 میلیون دلار استرالیا باشد، البته شما می توانید مبلغ 500 هزار دلار استرالیا را در صندوق های رشد و سرمایه گذاری کشور استرالیا سرمایه گذاری کنید و به این ترتیب برای دریافت این ویزا اقدام کنید.

اگر چه دریافت این ویزا اقامت موقت در استرالیا را به شما می دهد، اما مزیت های بسیاری را هم برای شما خواهد داشت. به عنوان مثال شما و خانواده خود اجازه کار، تحصیل و زندگی در استرالیا را خواهید داشت و البته به سادگی می توانید برای دریافت اقامت دائم استرالیا هم اقدام کنید.

ویزای اسکیل ورکر

در مطالب بالا ویزاهایی را نام برده و توضیح داده ایم که با سرمایه گذاری و کارآفرینی در استرالیا می توانید آن ها را دریافت کنید، این در حالی است که ویزای کاری دیگری هم وجود دارد که از طریق روش اسکیل ورکر باید برای دریافت آن اقدام کنید، اما این روش به چه صورتی است؟ با ما همراه باشید تا در ادامه توضیحاتی را در رابطه با این موضوع ارائه دهیم.

این روش مناسب کسانی است که مهارت و تخصص بالایی در رشته خود دارند، سابقه کاری قابل توجهی هم دارند، اما سرمایه کافی را برای راه اندازی یک کسب و کار در کشور استرالیا را در اختیار ندارند، در این حالت به سادگی می توان از روش اسکیل ورکر اقدام کرده و اقامت کشور استرالیا را دریافت کرد.

در این روش شخص باید امتیاز های لازم را به دست آورد، امتیاز ها بر اساس فاکتورهای مختلفی مشخص می شد که در ادامه این موارد را توضیح خواهیم داد. توجه داشته باشید که در این روش هر چه امتیازهای بیشتری داشته باشید، شانس شما برای دریافت ویزای استرالیا هم بیشتر خواهد بود و به همین توصیه می کنیم که با توجه به شرایط مناسب خود برای این ویزا اقدام کنید.

در این روش فاکتورهای زیر بر روی امتیاز شما تاثیر دارند؛• سن: هر چه سن کمتری داشته باشید (بیشتر از 18 سال) امتیاز بیشتری هم به دست می آورید.• مدرک تحصیلی: طبیعتا مدرک تحصیلی بالاتر، امتیاز بیشتری هم برای شما به دنبال خواهد داشت، پس به این موضوع هم دقت داشته باشید.• سابقه کاری: سابقه کاری خود را باید به صورت معتبر به اداره کار کشور استرالیا ثابت کنید، طبیعتا سابقه کاری بیشتر هم امتیاز های بالاتری را به دنبال دارد.• وضعیت تاهل: افراد مجرد امتیاز بیشتری نسبت به افراد متاهل دارند، اما تصور نکنید که افراد متاهل شانسی برای دریافت این ویزا ندارند، زیرا اصلا این گونه نیست.• مدرک زبان: برای این روش باید مدرک معتبر زبان داشته باشید. توجه داشته باید که هر چه مدرک شما با نمره بالاتری باشد، امتیاز بیشتری هم دریافت خواهید کرد.

به این موضوع توجه داشته باشید که این روش و دریافت ویزای کاری در این حالت بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست، به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که فریب بعضی از موسسه های غیر معتبر را نخورید، مهاجرت بدون دانش زبان اشتباه بزرگی است.

بهترین راه مهاجرت به استرالیا کدام است؟

بعد از مطالب بالا این سوال پیش می آید که بهترین راه برای مهاجرت به استرالیا کدام است؟ اکثر کسانی که به دنبال مهاجرت هستند، به دنبال روشی هستند که در کوتاه ترین زمان نتیجه بگیرند و به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که روش مناسب خود را با توجه به شرایطی که دارید، انتخاب کنید.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که قبل از انجام هر کاری برای مهاجرت با یک وکیل مهاجرت و یک کارشناس مشورت کنید، در این حالت شرایط شما به طور کامل بررسی می شود و روشی به شما پیشنهاد می شود که برای شما بهترین است. البته توصیه ما این است که از موسسه های معتبر برای این موضوع کمک بگیرید.

در مطالب بالا سعی بر این داشته ایم که اطلاعاتی دقیق و مناسب را برای مهاجرت به استرالیا ارائه دهیم، یعنی اگر قصد انجام این کار را دارید، به سادگی می توانید برای این کار اقدام کنید، البته باز هم پیشنهاد می دهیم که با یک کارشناس متخصص در این رابطه مشورت کنید، تا روشی مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

در صورتی که هر سوال دیگری در رابطه با این موضوع دارید، آن را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.