۱۰ رستوان فوق العاده در جیپور

رستوران گردی در جیپور

عبارت هنر آشپزی به‌خوبی می‌تواند فرهنگ جیپور را تفسیر کند. غذاهای لذیذی که این شهر به داشتن آن‌ها مشهور است، در طول سال‌های متوالی محبوبیتی عظیم را برای این شهر به ارمغان آورده‌اند. در حقیقت رستوران‌های جیپور همه نوع غذا را به مشتریان خود عرضه می‌کنند، از سنتی‌ترین غذاهای راجستانی گرفته تا غذاهای شرقی و بین‌ المللی. با وجود این‌که جیپور به حفظ فرهنگ قدیمی خود در دنیای مدرن امروز مشهور است ولی باید گفت که هنر آشپزی در این شهر هند با تغییراتی بزرگ روبرو شده است. جریان ورودی گردشگران مختلفی از سراسر جهان موجب شده است تا جیپور یک گام روبه‌ جلو در راستای عرضه غذاهایی متنوع از اقصی نقاط جهان بردارد.

۱٫رستوران سووارنا (Suvarna) محل در کاخ رام باغ (Rambagh)

رستوران سووارنا یک مرکز غذاخوری شیک و سطح بالا است که در کاخ رام باغ واقع شده است. این رستوران علاوه بر داشتن غذاهای مرسوم راجستانی، به علت داشتن غذاهای اصیل هندی و مغولی نیز معروف است. محیط این رستوران بسیار شگفت ‌انگیز است و به‌خوبی فرهنگ و مشخصه‌های معماری این استان را به نمایش می‌گذارد. هر وعده غذایی در این رستوران را موسیقی کلاسیک همراه خواهد بود و می‌توان در این محیط به‌راحتی از غذا و نوشیدنی لذت برد.

suvarna mahal

۲٫ رستوران زعفران (Saffron) در هتل ماریوت (Marriott)

رستوران زعفران در هتل ماریوت جیپور، یکی از بهترین مکان‌های این شهر است که می‌توان در آن از یک شام در محیطی فرح ‌بخش و زیبا لذت برد. این رستوران برخی از بهترین کباب‌های جیپور را می‌پزد و به خاطر مهمان‌ نوازی ویژه خود مشهور است. همچنین این رستوران وعده‌های غذایی مختلفی را مانند غذاهای حیدرآبادری، غذاهای راجستانی، غذاهای مغولی و غذاهای اودهی (Awadhi) به مشتریان خود عرضه می‌کند.

safaron

۳٫ خانه اژدها (Dragon house)

رستوران خانه اژدها برای کسانی که به دنبال یک ماجراجویی متفاوت در عرصه غذایی هستند، وعده ‌های مختلف غذایی را عرضه می‌کند که شامل غذاهای چینی، شرقی و تایلندی است. این رستوران علاوه بر عرضه غذاهای اصیل چینی، دارای طراحی داخلی ویژه ‌ای به سبک کشورهای شرق دور است. در این رستوران دو غذای ویژه مرغ Master Blaster و ماهی Shirgi از شهرت زیادی برخوردار است.

رستوران خانه ی اژدها

۴٫ رستوران دودکش مسی (Copper Chimney)

این رستوران وعده‌های غذای مختلفی را از میان غذاهای شمال هند، غذاهای چینی، وعده‌های اروپایی و غذاهای بین ‌المللی به مشتریان خود عرضه می‌کند. با وجود این‌که این مکان بیشتر به خاطر غذاهای غیر گیاهی خود مشهور است ولی وعده‌های گیاهی آن‌ها نیز باظرافت و کیفیت بالایی عرضه می‌شوند. غذاهایی مانند باتر چیکن (Butter chicken)، پنیر کوفتا (paneer kofta) و دال سیاه (black daal) تنها تعدادی از غذاهای محبوب این رستوران به‌حساب می‌آیند.

رستوران دودکش مسی (Copper Chimney)

۵٫ رستوران پیشاوری در مرکز ITC راجپوتانا (Rajputana)

رستوران پیشاوری که در مرکز ITC راجپوتانا واقع شده است، یکی از محبوب ‌ترین رستوران‌ها در سراسر جیپور به‌حساب می‌آید. این رستوران به خاطر داشتن غذاهایی مانند ران سکندری (Sikandari raan)، کباب پیشاوری (Peshawari kebab)، کباب بره (Burrah kebab)، جینگهای تنوری (Tandoori jingha)، پنیر تیکا (Paneer tikka)، کولفی (kulfi)، فرنی و راسمالای (rasmalai) مشهور است. پیشاوری، محیطی جذاب و باکلاس داشته و غذاهای آن بسیار لذیذ هست.

peshawra

۶٫ رستوران طاق مرمر (Marble Arch)

این رستوران را می‌توان یکی از برترین رستوران ‌های عرضه‌کننده غذایی ملل مختلف در جیپور دانست. رستوران طاق مرمر با محیط تجملاتی و باشکوه خود، منعکس‌کننده دوران اوج شهر جیپور است. همچنین دارای فضای فوق ‌العاده و چیدمانی مدرن است که در آن خوراک‌های مختلف هندی و راجستانی به مشتریان عرضه می‌شود. غذای اصلی و تخصصی این رستوران شامل مرغ تیکا (murgh tikka)، میرزا حسن (Mirza Hassan)، مرغ برشته (roast chicken)، خوراک ذرت تند شوئزن (schezwan chilly baby corn)، آسپاراگوس (asparagus)، خوراک تره ‌فرنگی (leek)، اسپرینگ رول گیاهی (vegetable spring rolls) و خوراک ماهی و سیب ‌زمینی (fish ‘n’ chips) هستند.

MarbleArch

۷٫ رستوران جال محل (Jal Mahal) در هتل ترایدنت (Trident)

این رستوران که درون هتل ترایدنت واقع شده است، به عرضه غذاهای هندی مشهور است. در محیط پرانرژی این رستوران برخی از برترین غذاهای هندی مانند مرغ ۶۵ (chicken 65) رول مرغ کاتی (murgh kathi roll) و کاری قرمز تایلندی (red thai curry) به مشتریان عرضه می‌شود. این رستوران پس از اتمام هر وعده غذایی، یک نوع خاص از خوشبوکننده دهان جویدنی را به مشتریان ارائه می‌کند که پان کولفی (paan kulfi) نام دارد.

trident jaipur

۸٫ رستوران اوکرا (Okra)

این رستوران که با رستوران‌ های سنتی و معمول در هندوستان متفاوت است، غذاهای ژاپنی، هندی، مدیترانه ‌ای، مغولی، ایتالیایی و بین ‌المللی را به مشتریان عرضه می‌کند. رستوران اکرا به‌صورت شبانه ‌روزی در هتل ماریوت فعال است و فهرست غذای آن واقعا ارزش مراجعه به این رستوران را برای شما ایجاد خواهد کرد. در این منو می‌توانید از پاستا و پیتزا گرفته تا غذاهایی مانند تپانیاکی (teppanyaki)، ماهی آزاد کبابی (grilled salmon)، مرغ برشته با گیاهان خوشبو را بیابید. یک از مشهورترین مواردی که در این رستوران عرضه می‌شود نیز دسری به نام برولی خامه‌ای وانیلی است که به شکلی کامل و ویژه به مشتریان ارائه می‌شود.

رستوران اوکرا (Okra)

۹٫ رستوران جیاردینا (Giardina)

علیرغم اینکه بیشتر رستوران‌های جیپور به علت عرضه غذاهای راجستانی مشهور هستند، رستوران جیاردینا به خاطر داشتن وعده‌های غذایی اصیل هندی و ایتالیایی خود شهرت بالایی به دست آورده است. این رستوران سطح بالایی ایتالیایی که در کاخ جی محل (Jai Mahal Palace) واقع شده است، بهترین غذاهای ایتالیایی مانند ریسوتو (risotto)، راویولی (ravioli)، لازانیا، پیتزا و پاستاهای مختلف را به مشتریان عرضه می‌کند. این رستوران یک آشپزخانه باز داشته و محیط داخلی آن نیز بسیار رمانتیک و جذاب است. در کنار این موارد، غذای لذیذ در این رستوران موجب ایجاد فضایی منحصربه ‌فرد برای زوج ‌های جوان جهت صرف یک شام یا یک عصر به ‌یادماندنی شده است.

Giardino

۱۰٫ رستوران جنگل جیپور (Jaipur Jungle)

این رستوران یکی از مواردی است که به‌تازگی در جیپور افتتاح شده است. رستوران جنگل محیطی فرح ‌بخش و شاد و طراحی داخلی مشابه به یک جنگل تفریحی را دارد. محیط داخلی این رستوران که به شکل یک جنگل مصنوعی طراحی شده است که می‌توان جاذبه اصلی آن برشمرد. ولی غذای عرضه شده در این رستوران نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

رستوران جنگل
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.