بیف کورند

مواد لازم برای بیف کورند

  •  سیب زمینی ۱۷۵ گرم
  •  روغن۲ قاشق غذاخوری
  •  کلم پیچ۵۰ گرم
  •  گوشت نمک سود شده ۱۱۵ گرم
  •  ادویه به میزان لازم
  •  سس کچاپ ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بیف کورند

1.روغن را در ماهی تابه داغ کنید و سیب زمینی خرد شده را به مدت ۳ دقیقه سرخ کنید تا طلایی بشود. کلم پیچ را به صورت رشته ای و گوشت را به شکل قطعات مکعبی شکل خرد کنید. کلم و زردچوبه را به سیب زمینی در حال سرخ شدن بیفزایید و برای ۲ دقیقه حرارت بدهید.

2.حالا گوشت ها را به مواداضافه کنید پس از ۲ دقیقه سس کچاپ را به مخلوط بیفزایید در صورت تمایل فقط گوشت ها را با سس کچاپ مخلوط کنید سپس صبر کنید تا خنک شود و آن را با برش های تخم مرغ آب پز سرو کنید.

خواص سیب زمینی

برگ و میوه سیب زمینی بعلت داتشم سولانین مخدر و آرام بخش است ولی بعلت سمی نبودن نباید مورد مصرف داخلی قرار گیرد و باید فقط بعنوان ضماد و استعمال خارجی استفاده شود .

سیب زمینی بعلت داشتن ویتامین C  زیاد برای مقابله با بیماری اسکوربیت بکار می رود .

برای تسکین سوختگی ها ، سیب زمینی خام را رنده کرده وبه عنوان ضماد روی قسمت سوختگی بگذارید و هر چند  دقیقه آنرا عوض کنید و ضماد تازه روی آن قرار دهید .

سیب زمینی دارای آنزیم مهار کننده می باشد بنابراین ضد سرطان و ضد ویروس است مخصوصا سیب زمینی در این مورد از شیر یا سویا قوی تر است .

پوست سیب زمینی ماننده پوست میوه ها وسبزیجات دارای ماده آنتی اکسیدان است بنبراین از پیر شدن سلولها و نیز از بوجود آمدن سلولهای سرطانی جلوگیری می کند .

سیب زمینی بهترین دارو برای آنهایی است که بدنشان اسیدی است و اینگونه اشخاص بایدس یب زمینی را با پوست و با بخار پخته و بخورند زیرا سیب زمینی آب پز  وس رخ شده برعکس سیب زمینی با بخار پخته شده تولید اسید در بدن می کند .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.