خواص روغن هسته انگور(۳۵ مهمترین خواص روغن هسته انگور)

فهرست مطالب

روغن هسته انگور چیست؟

روغن هسته انگور و عصاره‌ی آن از دانه‌های انگور گرفته می‌شود. انگور، هسته‌ها و برگ‌های انگور قرن‌ها به دلیل ویژگی‌های دارویی و غذایی‌شان به‌صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. این روغن سرشار از ویتامین E، پلی فنول­‌ها، فلاونوئیدها­، لینولئیک اسید و پروآنتوسیانیدین آلگومریک است، که آن را در درمان مسائل مربوط به حوزه‌ی سلامت از، پیش‌پا افتاده‌ترین مسائل تا جدی‌ترین آنها به یک منبع ارزشمند تبدیل کرده‌است.

۱: درمان پوست چرب

روغن هسته انگور ویژگی‌های سودمند زیادی را دربر دارد، که به حفظ رطوبت، از بین بردن آکنه و درمان پوست خشک کمک می‌کند و تولید روغن‌های طبیعی پوست شما را کاهش می‌دهد. به‌‌ویژه، روغن هسته انگور‌، عوامل قابض طبیعی را شامل می‌شود که می‌توانند جلوی تولید روغن را بگیرند و سموم را از پوست دفع کند. در اینجا یک دستورالعمل ساده‌ی استفاده از این روغن در کنترل کردن پوست چرب آمده است:

مواد لازم:

– روغن هسته انگور- ۲ تا سه قطره
– برگ‌های نعناع- یک مشت

فرآیند:

نخستین گام له کردن برگ‌های نعناع و گرفتن عصاره آن است. سپس، روغن هسته انگور (۲-۳ قطره) را به عصاره نعناع اضافه کنید و پس از آن، مایع را در بطری اسپری نگه دارید. مقدار کمی از مایع را بر روی پوست اسپری کنید و به آرامی با یک توپ پنبه‌ای به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید. در آخر، با دقت با آب ولرم بشویید. این درمان خانگی را دوبار در روز دنبال کنید تا از ترشح روغن جلوگیری کرده و کاملا از پوست چرب خلاص شوید.

۲:حلقه‌های تیره را از بین می‌برد

این روغن قادر است حلقه‌های تیره را برطرف کند زیرا آنتی اکسیدان‌های قوی دارد که می‌توانند بافت‌ها و پوست، از جمله حلقه‌های دور چشم، را بازسازی کنند. از این‌رو، از بین بردن حلقه‌های تیره یکی از فواید برجسته‌ی این روغن است. در اینجا یک دستورالعمل آسان برای استفاده از این روغن در از بین بردن حلقه‌های تیره آمده است:

مواد لازم:

– روغن حامل- ۱ تا ۲ قطره
– روغن هسته انگور- ۲ تا ۳ قطره

فرآیند:

اول، روغن حامل و روغن هسته‌ی انگور را با هم مخلوط کنید. سپس، مقدار کمی از ترکیب را بردارید و بر روی پوست زیر پلک‌ها قرار دهید. سپس به آرامی ماساژ دهید. به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید و از آب ولرم برای شستن این ناحیه استفاده کنید. برای از بین بردن سریع حلقه‌های تیره، این درمان طبیعی را دوبار در روز به مدت چند هفته استفاده کنید.

۳: پوست را درخشان می‌کند

این روغن سرشار از ویتامین C است، یک آنتی اکسیدان قوی که به از بین بردن رادیکال‌های آزاد بدن کمک می‌کند. همچنین، به خروج چربی اضافی صورت و از بین بردن موثر لک‌‌ها کمک می‌کند. بدین ترتیب، روغن هسته انگور به شکل موثری پوست شما را درخشان می‌کند. این روش به این شرح است:

مواد لازم:

– روغن هسته انگور- ۲ تا ۳ قطره
– اسکراب شکر

فرآیند:

این روغن را با اسکراب شکر مخلوط کنید. سپس، هنگام حمام کردن، صورت را به آرامی لایه‌برداری کنید. این کار را به مدت ۵ دقیقه انجام دهید و با استفاده از آب ولرم بشویید. این درمان خانگی باید ۳ بار در هفته انجام شود تا نتایج آن برای‌تان مشهود شود.

۴: باعث جوانتر دیده شدن شما می‌شود

این روغن می‌تواند قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد تا پوست را نرم و جوان کند. به‌ویژه، بر اساس مطالعه‌ای در ژورنال امریکایی تغذیه بالینی در ۲۰۰۷، این روغن می‌تواند به‌طور موثری با علائم پیری زودرس مبارزه کند. علاوه بر درمان پوست آسیب‌دیده، عوامل آنتی‌اکسیدان موجود در روغن هسته انگور به از بین بردن چین و چروک‌ها و خطوط ریز کمک می‌کند، که به نوبه خود باعث می‌شود جوانتر به نظر برسید. درنتیجه، فهرست فواید قابل‌توجه روغن هسته انگور باید این فایده را نیز شامل شود. در ذیل برخی روش‌هایی آمده‌است که شما می‌توانید از این روغن برای صورت‌تان استفاده کنید:

روش ۱:

مواد لازم:

– روغن سبزیجات – ۱-۲ قطره
– روغن هسته انگور- ۲-۳ قطره

فرآیند:

اول، تمام روغن‌های بالا را مخلوط کنید و سپس آنها را به آرامی به مدت تقریبا ۵ دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. در آخر، با آب ولرم بشویید. پیشنهاد می‌شود که این کار را هرشب قبل از خواب تکرار کنید.

روش ۲:

مواد لازم:

– روغن هسته انگور- ۲-۳ قطره
– جو دوسر- نصف فنجان
– عسل- ۱ قاشق غذاخوری
– پودر چوب صندل- ۱ قاشق غذاخوری
– پودر زردچوبه- ۱ قاشق چایخوری

فرآیند:

اول، از ترکیب کردن این مواد خمیر سفتی درست کنید. بعد، به صورت یک‌دست، این ترکیب را روی صورت‌تان بگذارید، اجازه دهید این خمیر ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید. برای اینکه هرچه زودتر به نتایج دلخواه‌تان برسید، این درمان طبیعی را حداقل ۳ بار در هفته تکرار کنید.

۵: سلولیت و نشانه‌های کشیدگی پوست را از بین می‌برد

فواید پوستی روغن هسته انگور زیاد هستند و از بین بردن نشانه‌های کشیدگی و سلولیت یکی از این فواید است. این روغن می‌تواند ظاهر نشانه‌های کشیدگی و سلولیت را به شکل موثری کاهش دهد. روغن هسته انگور سرشار از ویتامین ای، ویتامین سی، بتا کاروتن و امگا ۶ و ۹ است، این روغن به عنوان یک نرم‌کننده فوق‌العاده برای مبارزه با علائم کشیدگی عمل کند. جدای از این، این روغن می‌تواند بافت‌های پوستی تحت فشار و آسیب دیده را، به ویژه پوستی که به بازسازی و رنگ نیاز دارد، ترمیم کند.

مواد لازم:

– روغن نارگیل- ۱-۲ قطره
– روغن هسته انگور- ۲-۳ قطره

فرآیند:

این دو روغن را به خوبی با هم ترکیب کنید و سپس به مدت ده دقیقه پوست را با روغن به‌دست آمده ماساژ دهید. پیشنهاد می‌شود که این فرآیند را هرشب قبل از خواب تکرار کنید.

خواص روغن هسته انگور ۶: لکه‌های آکنه، لک‌های تیره و جوش را از بین می‌برد

به طور کلی، لینولئیک اسید برای تقویت سلامت کلی پوست مفید است و غشای سلولی را نیز بهبود می‌بخشد. بر اساس مطالعه-ای در ژورنال بین‌المللی علم زیبایی در ۲۰۱۱، کاربرد منظم این روغن می‌تواند شرایط پوستی مختلف را مانند آکنه و جوش درمان کند. روغن هسته انگور اثرات آنتی اکسیدان دارد که احتمال شیوع آکنه را از بین می‌برد و خواص ضد التهابی روغن هسته انگور از وقوع آکنه جلوگیری می‌کند و آکنه‌های موجود را درمان می‌کند. درنتیجه، لایه‌برداری مکرر با روغن هسته انگور به از بین بردن جای آکنه، لکه‌های تیره و جوش بر روی پوست کمک می‌کند.

روش ۱: اسکراب نمک و روغن هسته انگور

مواد لازم:

– عسل- ۲ قاشق غذاخوری
– اسکراب نمک- ۱ فنجان
– روغن هسته انگور- ۱۵ قطره
– روغن گل شمعدانی-۱۵ قطره
– روغن سنجد تلخ (sea buckthorn)- یک قاشق غذاخوری
– روغن اسانس برگاموت – ۱۰ قطره

فرآیند:

تمام مواد فوق را به خوبی در یک مخلوط‌کن مخلوط کنید. خمیر به‌دست آمده را روی پوست‌تان قرار دهید و تقریبا ۱۰ دقیقه به آرامی بمالید. سپس، با آب ولرم بشویید. برای نتایج بهتر، این درمان خانگی را حداقل ۳ بار در هفته انجام دهید.

روش ۲: اسکراب شکر و روغن هسته انگور

مواد لازم:

– روغن هسته انگور- ۲۰ قطره
– روغن نعناع فلفلی-۱۰ قطره
– شکر قهوه‌ای- نصف فنجان
– روغن نارگیل- نصف فنجان

فرآیند:

ابتدا همه مواد را مخلوط کرده و ترکیب به‌دست آمده را در ظرفی بریزید که بتوانید هوای آن را بگیرید. مقدار کمی از این محلول را برداشته و بر پوست خود بگذارید. به مدت ۱۵ دقیقه یا بیشتر به آرامی ماساژ دهید و پس از اسکراب را با استفاده از آب ولرم بشویید. برای نتایج بهتر و سریع‌تر، این فرآیند را سه بار در هفته تکرار کنید.

۷: لب‌های خشک را درمان می‌کند

مانند پوست، لب‌ها نیز باید از آفتاب و دیگر عناصر محفوظ باشند. روغن هسته انگور می‌تواند لب‌های شما را نرم کند و مواد مغذی لازم را به آن برساند. در اینجا نحوه‌ی استفاده از روغن هسته انگور برای لب‌های خشک آمده است:

مواد لازم:

– روغن هسته انگور- ۲-۳ قطره
– روغن نارگیل- ۱ قاشق غذا خوری
– موم عسل رنده شده- ۱ قاشق غذاخوری
– عسل- ۲ قطره
– دو عدد کپسول ویتامین ای

فرآیند:

نخستین مرحله این است که موم عسل را در یک ظرف بریزید و این ظرف را درون ظرفی از آب در حال جوش قرار دهید. زمانی که موم ذوب شد، روغن نارگیل، عسل و روغن هسته انگور را به آن اضافه کنید. سپس آنها را به خوبی هم بزنید. پس از آن دو کپسول ویتامین‌ای را در آن بشکنید و محتویاتشان را به مخلوط اضافه کنید. به خوبی ترکیب کرده و مخلوط به‌دست آمده را در ظرف بریزید. اجازه دهید خنک شود و سپس مقدار کمی از آن را روی لب خود بزنید.

۸. زخم‌ها، جای زخم و جراحت‌ها را درمان می‌کند

این روغن با ویژگی‌های قوی ضدمیکروبی دارد که آن را به مرهمی ایده‌آل برای همه‌ی بریدگی‌ها، کبودی‌ها و زخم‌های روی پوست تبدیل می‌کند. این روغن می‌تواند بهبود زخم‌ها را تسریع کند و جای زخم را محو کند.

مواد لازم:

– روغن حامل- ۱-۲ قطره
– روغن هسته انگور- ۲-۳ قطره

فرآیند:

نخستین قدم این است که این دو روغن را به‌خوبی با هم مخلوط کنید. قدم بعدی این است که مقدار کمی از این ترکیب را مستقیما با استفاده از پنبه روی زخم بگذارید. شما باید این درمان را دوبار در روز تکرار کنید تا زمانی که زخم کاملا خوب شود.

۹: رگ‌های عنکبوتی را درمان می‌کند

روغن هسته انگور از ترکیب‌های پروآنتوسیانیدین آلگومریک تشکیل می‌شود که به شکل موثری رگ‌های عنکبوتی را کاهش می‌دهد. چگونه از این روغن برای رفع این مشکل استفاده کنیم؟ فرآیند ذیل را دنبال کنید:

مواد لازم:

– روغن هسته انگور- ۲-۳ قطره
– روغن حامل- ۱-۲ قطره

فرآیند:

ابن دو روغن را ترکیب کنید. سپس روغن به‌دست آمده را بر ناحیه‌ی گرفتار رگ‌های عنکبوتی بگذارید و آن را به خوبی روی پوست خود ماساژ دهید. روغن را در طول شب بر پوست خود بگذارید و صبح بعد با استفاده از آب ولرم بشویید. برای درمان سریع رگ‌های عنکبوتی این کار را هر شب انجام دهید.

۱۰: با شوره سر مبارزه می‌کند

به طور کلی، شوره‌ای که به‌خاطر خشکی پوست سر ایجاد شده‌باشد را می‌توان با استفاده از روغن هسته انگور برطرف کرد، زیرا این روغن سرشار از مواد مغذی و نرم‌کننده‌هایی است که به رشد مو و گسترش سلول‌های سالم پوست کمک می‌کنند. از سوی دیگر، روغن هسته انگور، یک نرم‌کننده خیلی خوب است که با مشکل شوره‌ی سر به‌صورت ریشه‌ای مبارزه می‌کند. بنابراین، این فایده‌ی روغن هسته انگور برای مو یکی از بهترین مزیت‌های روغن هسته انگور است.

مواد لازم:

– روغن هسته انگور-۳-۴ قطره
– شامپوی همیشگی شما

فرآیند:

مرحله‌ی اول این است که مقدار معمول شامپوی مورد استفاده‌تان را در یک ظرف بریزید. مرحله‌ی بعدی عبارت است از ترکیب روغن هسته انگور آماده شده با شامپو و کنار گذاشتن آن به مدت ۵ دقیقه. سپس، موهای خود را با این مخلوط بشویید و به‌خوبی آبکشی کنید. مشکل شوره با دنبال کردن منظم این روش به طور کامل از بین می‌رود.

۱۱: تسریع رشد مو

روغن هسته انگور با داشتن ۹ ویتامین به‌نام‌های آ، ب۱، ب۲، ب۳، ب۶، ب۹، ب۱۲، ‌ای و سی، تمام مواد مغذی لازم برای رشد و تقویت مو را دارد. از سوی دیگر، روغن هسته انگور به دلیل پتاسیم، سدیم، آهن و کلسیمی که دارد پوست سر و مو را تغذیه می-کند. جدای از این، این روغن، مواد مغذی مهم مانند پروتئین و لینولئیک اسید مورد نیاز برای حفظ ساختار مو را فراهم کرده و مو را به رشد بهتر و سریع‌تر هدایت می‌کند.

مواد لازم:

– روغن هسته انگور-۲-۳ قطره
– روغن حامل-۱-۲ قطره

فرآیند:

شما باید این دو را در یک کیسه پلاستیکی باهم مخلوط کنید. سپس، مقداری آب را گرم کرده و کیسه را درون آب گرم بگذارید تا روغن گرم شود. موهای‌تان را آب بزنید و پس از آن، با شامپو بشویید. موها را خشک کرده و به صورت دم اسبی ببندید. حالا روغن را روی موی خود بگذارید و به آرامی به سمت پوست سرتان ماساژ دهید. در نهایت، با استفاده از آب ولرم پس از ۲۰ دقیقه روغن را بشویید. برای تقویت رشد مو، این کار را یک بار در هفته تکرار کنید.

۱۲: برای داشتن موهای تمیز و عاری از مواد شیمیایی

استفاده مداوم از محصولات حالت دهنده ممکن است رسوبات و مواد شیمیایی اضافه‌ای بر موهای‌تان باقی بگذارد. در نتیجه، باعث می‌شود که موهایی سست و بی‌حالت داشته‌باشید. خوشبختانه، روغن هسته انگور می‌تواند تمام مواد شیمیایی باقیمانده از استفاده‌های مکرر از حالت‌دهنده‌های مو را از بین ببرد.

روش ۱: ماساژ روغن هسته انگور

مواد لازم:

– روغن حامل – ۱-۲ قطره
– روغن هسته انگور-۲-۳ قطره

فرآیند:

ابتدا دو روغن را با هم ترکیب کنید و سپس بلافاصله پس از حمام، روی پوست سر خود بگذارید. به مدت ۲۰ دقیقه به خوبی آن را روی پوست سر ماساژ دهید و در آخر با استفاده از آب، روغن را بشویید. می‌توانید این درمان را هر روز هنگام دوش گرفتن انجام دهید.

روش ۲: ماسک موی روغن هسته انگور

مواد لازم:

– روغن هسته انگور- ۲-۳ قطره
– آب لیمو- ۲ قطره
– آب پرتقال- ۲ قطره
– روغن مریم گلی- ۲ قطره

فرآیند:

ابتدا تمام مواد را به خوبی باهم ترکیب کنید و سپس مخلوط به‌دست آمده را بر مو و پوست سرتان بگذارید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و در نهایت این خمیر را به کمک آب ولرم بشویید. برای نتایج سریع و مطلوب می‌توانید دو بار در هفته از این درمان خانگی استفاده کنید.

13: موی وز را درمان می‌کند

روغن هسته انگور ویتامین‌ای دارد، که یک آنتی‌اکسیدان است و در ساخت بافت کمک می‌کند. به علاوه، لینولئیک اسید موجود در روغن هسته انگور به درمان موی وز کمک می‌کند. استفاده منظم از روغن هسته انگور می‌تواند به بازیابی براقی و استحکام مو کمک کند. همچنین روغن هسته انگور به حفظ رطوبت کمک می‌کند و از موهای دوشاخه، وز و شکننده جلوگیری می‌کند.

مواد لازم:

– روغن هسته انگور – ۱۰ قطره
– عصاره آلوئه ورا – ۱۰ قطره
– سرکه‌ی سیب -۱۰ قطره
– آب

فرآیند:

نخستین قدم این است که روغن، سرکه‌ی سیب و عصاره آلوئه‌ورا را خوب مخلوط کنید و سپس آن را در یک بطری اسپری نگهداری کنید. گام بعدی این است که باقی‌مانده‌ی فضای بطری اسپری را با آب پر کنید. سپس، بطری را به خوبی تکان دهید. مقدار کمی از این تونیک مو را روی موهای‌تان اسپری کنید و به خوبی شانه یزنید. این درمان را هر روز انجام دهید تا زمانی‌که وزی موهای‌تان کاملا از بین برود.

۱۴: گره‌های مو را از بین می‌برد.

روغن هسته انگور به عنوان یک نرم‌کننده، موهایی صاف و بدون گره به شما می‌دهد. شما می‌توانید به طرق زیر از روغن هسته انگور برای از بین بردن گره‌های مو استفاده کنید:

مواد لازم:

– روغن هسته انگور- ۲-۳ قطره
– ژل آلوئه ورا- ۱ قاشق چای‌ خوری
– گلیسیرین- ۲ قطره
– آب

فرآیند:

مرحله اولیه این است که روغن هسته انگور را با ژل آلوئه ورا و گلیسیرین ترکیب کنید. مرحله بعد این است که این ترکیب به‌دست آمده را در یک بطری اسپری بریزید و مابقی بطری را آب بریزید. قبل از استفاده، بطری را به‌خوبی تکان دهید و قبل از حمام، مقدار کمی از این تونیک دست‌ساز را هر روز روی موهای‌تان بزنید.

۱۵: محافظت از مو در مقابل گرما

فواید روغن هسته انگور برای مو بیشمار است و محافظت از مو در برابر گرما یکی از این فواید است. گرم شدن مداوم می‌تواند باعث شاخه شاخه و وز شدن مو شود. خوشبختانه، روغن هسته انگور به عنوان یک محافظ خوب در برابر گرما عمل می‌کند بنابراین باعث می‌شود در این فرآیند مو سالم‌تر و مرطوب تر باشد.

مواد لازم:

– روغن هسته انگور – ۴ قطره
– روغن نارگیل-۲ قطره
– آب-۲ قطره

فرآیند:

تمام مواد فوق را به خوبی با هم ترکیب کنید و مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید. بنابراین، این مخلوط را پیش از آن‌که موهای‌تان در معرض گرما قرار بگیرد روی موهای‌تان اسپری کنید. این درمان را به صورت منظم دنبال کنید و موهای زیبایی داشته‌باشید.

۱۶. حاوی اثرات آنتی‌اکسیدانی است

آنتی اکسیدان‌های قدرتمند موجود در روغن هسته‌ی انگور عامل اصلی فایده‌های فراوانی است که این روغن برای سلامتی و زیبایی دارد. فلاونوئیدی به نام اولیگومریک پروآنتوسیانیدین‌ در آن وجود دارد که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. این آنتی اکسیدان می‌تواند در برابر اثر رادیکا‌ل‌های آزاد بر بافت‌ها و بر بدن مبارزه کند.

۱۷. فشار خون بالا را کاهش می‌دهد

روغن هسته‌ی انگور منبع بی‌نظیری از آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی مانند فنولیک اسید، فلاونوئیدها، و اسید لینولئیک است. بنابراین، کاهش فشار خون بالا یکی از فایده‌های حیرت انگیز روغن هسته‌ی انگور است. این آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند از آسیب رسیدن به رگ‌های خونی جلوگیری کنند. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد دریافتند که روغن هسته‌ی انگور توانایی بهبود وضعیت فشار خون بیماران مبتلا به فشار خون بالا را دارد.

۱۸. خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد

بیماری آلزایمر ناراحتی است که به از دست دادن حافظه مربوط می‌شود. فقدان حافظه‌ی شدید ممکن است بر فعالیت‌ها و زندگی افراد تاثیر بگذارد. مطالعات نشان داده‌اند ترکیب‌های خاص موجود در روغن هسته‌ی انگور می‌تواند با کاهش التهاب و پیشگیری از تشکیل پلاک‌های مغزی خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهند. استفاده از روغن هسته‌ی انگور همچنین مانع از آغاز بیماری آلزایمر می‌شود. یکی دیگر از فایده‌های حیرت انگیز روغن هسته‌ی انگور برای سلامتی مورد بعدی است که به شما معرفی می‌کنیم.

۱۹. سیستم ایمنی را تقویت می‌کد

فایده‌های روغن هسته‌ی انگور برای سلامتی شامل تقویت سیستم ایمنی نیز می‌شود چون روغن هسته‌ی انگور منبع بی‌نظیر ویتامین E است. ویتامین E آنتی اکسیدانی قوی است که می‌تواند میکروب‌ها و سلول‌های سرطانی را از بین ببرد. همچنین تولید سلول‌های ایمنی که تحت عنوان سلول‌های B شناخته می‌شوند و نقش مهمی در تولید پادتن‌ها و رها شدن از باکتری‌ها ایفا می‌کنند تحریک می‌کند.

۲۰. خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

کاهش خطر ابتلا به سرطان به خاطر وجود پروآنتوسیانیدین‌ها یکی از فایده‌های حیرت انگیز روغن هسته‌ی انگور برای سلامتی است. در مطالعات و پژوهش‌های انجام شده دریافته‌اند که به پروآنتوسیانیدین‌‌ها توانایی جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی را دارند. استفاده از روغن هسته‌ی انگور باعث هیچ یک از عوارض مهلک و ناتوان‌کننده‌ی شیمی‌درمانی و پرتو درمانی نمی‌شود. مصرف روغن هسته‌ی انگور  به طور منظم می‌تواند مانع از رشد سلول‌های سرطانی بشود چون می‌تواند از پوست شما در برابر اثرات اشعه‌ی ماوراء بنفش محافظت کند. محققان دریافته‌اند که روغن هسته‌ی انگور  در پیشگیری و درمان سرطان روده‌ی بزرگ مفید است. علاوه بر سرطان پوست و سرطان روده‌ی بزرگ، مصرف روغن هسته‌ی انگور  به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات نیز کمک می‌کند.

ترکیب‌های مفید خاص موجود در روغن هسته‌ی انگور  و عصاره‌ی هسته‌ی انگور می‌تواند مانع رشد و گسترش سلول‌های سرطان معده، سینه، پروستات، روده‌ی بزرگ، و ریه بشود. آنتی اکسیدان‌های موجود در عصاره‌ی هسته‌ی انگور نیز به مزایا و فایده‌های این ماده می‌افزایند. با وجود این، اگر می‌خواهید از روغن هسته‌ی انگور  یا عصاره‌ی هسته‌ی انگور برای درمان سرطان استفاده کنید باید ابتدا با پزشک‌تان مشورت کنید و وی را از وضعیت سلامتی خود آگاه سازید. عصاره‌ی هسته‌ی انگور و روغن هسته‌ی انگور  نمی‌تواند جای مشاوره و تجویز پزشک را بگیرند!

۲۱. ورم را از بین می‌برد

جراحت یا عمل جراحی ممکن است به ورم بینجامد. روغن هسته‌ی انگور  این توانایی را دارد که ورم را کاهش دهد و بهتر است این مورد را نیز در فهرست فایده‌های حیرت انگیز روغن هسته‌ی انگور  برای سلامتی بیفزاییم. روغن هسته‌ی انگور در بهبود نارسایی مزمن ورید که منجر به ورم می‌شود موثر است. روغن هسته‌ی انگور  یا عصاره‌ی هسته‌ی انگور به بیمارانی که سرطان سینه در آن‌ها تشخیص داده می‌شود توصیه می‌شود. روغن هسته‌ی انگور  و عصاره‌ی آن برای کاهش ورم ناشی از سرطان سینه از دارونما بسیار موثرتر هستند.

۲۲. سطح کلسترول را پایین می‌آورد

پروآنتوسیانیدین‌‌، ترکیب مفید موجود در روغن هسته‌ی انگور، می‌تواند سطح کلسترول را کاهش دهد و مانع ابتلا به ازدیاد کلسترول شود. استفاده از روغن هسته‌ی انگور در کاهش لیپوپروتئین‌های کم چگالی و همچنین سطوح کلسترول کلی بدن مفید است. این یکی از فایده‌های حیرت‌آنگیز روغن هسته‌ی انگور برای سلامتی است که مایل هستم آن را در این مقاله با شما در میان بگذارم.

۲۳. نارسایی مزمن وریدی را درمان می‌کند

ترکیب‌های مفید خاص موجود در روغن هسته‌ی انگور  در درمان نارسایی مزمن وریدی موثر هستند. طبق گزارش‌ها حدودا ۸۰ درصد از بیماران مبتلا به نارسایی مزمن وریدی بعد از مصرف روغن هسته‌ی انگور  به مدت دست کم ۱۰ روز علائم بهبود قابل ملاحظه‌ای از خود نشان دادند. روغن هسته‌ی انگور  در درمان علائم نارسایی مزمن وریدی مانند احساس خارش، سنگینی، و درد به طرز چشمگیری موثر است. بنابراین، درمان نارسایی مزمن وریدی یکی از فایده‌های بی‌نظیر و حیرت انگیز روغن هسته‌ی انگور  برای سلامتی است.

۲۴. استخوان‌ها را تقویت می‌کند

روغن هسته‌ی انگور منبع بی‌نظیر کلسیم است که در واقع یکی از عوامل فایده‌های حیرت‌انگیز روغن هسته‌ی انگور  برای سلامتی است. به عنوان مثال روغن هسته‌ی انگور در افزایش قدرت و استحکام استخوان‌ها نقش ایفا می‌کند. همچنین روغن هسته‌ی انگور درمان خانگی موثری برای ضعف استخوانی است، ناراحتی که به خاطر کمبود کلسیم در استخوان‌ها به وجود می‌آید.

۲۵. از سلامت قلب و عروق محافظت می‌کند

روغن هسته‌ی انگور برای سلامت قلب و عروق مفید است. پروآنتوسیانیدین‌‌ موجود در روغن هسته‌ی انگور حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به حفظ رگ‌های خونی در برابر آسیب‌های احتمالی کمک کند. ویتامین‌ E و C آنتی اکسیدان‌های قدرتمند موجود در روغن هسته‌ی انگور  هستند. این آنتی‌ اکسیدان ها می‌توانند به کاهش فشار خون بالا کمک کنند. رابطه‌ی نزدیکی بین فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی وجود دارد. حفاظت از سلامت قلب و عروق یکی از فایده‌ّای حیرت انگیز روغن هسته‌ی انگور  برای سلامتی است.

۲۶. دیابت را درمان می‌کند

در بسیاری از مطالعات و پژوهش‌های انجام شده دریافته اند که فایده‌های روغن هسته‌ی انگور  برای سلامتی شامل درمان دیابت نیز می‌شوند. روغن هسته‌ی انگور از متفورمینی که در درمان دیابت استفاده می‌شود موثرتر عمل می‌کند. به نظر می‌رسد که روغن هسته‌ی انگور با افزایش انسولین و کاهش سطح قند خون بالا دیابت را درمان می‌کند.

۲۷. سلامت ذهنی و شناختی را بهبود می‌بخشد

روغن هسته‌ی انگور حاوی پروآنتوسیانیدین‌‌‌هایی است که توانایی بهبود عملکردهای شناختی مانند ادراک و خودآگاهی را دارند. بنابراین، هنگام صحبت از فایده‌های حیرت انگیز روغن هسته‌ی انگور برای سلامتی، نباید توانایی آن در بهبود وضعیت و عملکرد شناختی را نادیده بگیرید.

۲۸. مواد مغذی بسیاری را برای بدن تامین می‌کند

روغن هسته‌ی انگور علاوه بر آن که مملو از بیوفلاونوئیدها است، سرشار از مواد مغذی مانند اسید سیتریک، استرول‌ها، پتاسیم، توکوفرول‌ها، فیبر و پکتین نیز هست. تمام این مواد مغذی توانایی تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش حالت دفاعی آن در برابر رادیکال‌های آزاد و باکتری‌ها را دارند. آن‌ها همچنین عامل اصلی بسیاری از فایده‌هایی هستند که روغن هسته‌ی انگور برای سلامتی و زیبایی دارد. روغن هسته‌ی انگور جایگزینی بی‌نظیر برای روغن‌ها آشپزی ناسالم است.

۲۹. ایدز را درمان می‌کند

روغن هسته‌ی انگور به بیماران مبتلا به ایدز یا اچ‌آی‌وی توصیه می‌شود چون سرشار از مواد مغذی و ترکیب‌هایی است که توانایی تقویت سیستم ایمنی بدن را دارند. ایتفاده از روغن هسته‌ی انگور می‌تواند مانع از پیشرفت بیشتر ایدز شود چون می‌تواند سیستم دفاعی بدن را در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها تقویت کند.

۳۰. بواسیر و رگ‌های واریسی را درمان می‌کند

روغن هسته‌ی انگور درمان خانگی موثری برای هموروئید یا بواسیر و همچنین رگ‌های واریسی به شمار می‌رود که به همین خاطر می‌توانیم آن را در بین فایده‌های حیرت انگیز روغن هسته‌ی انگور برای سلامتی فهرست کنیم. استفاده از روغن هسته‌ی انگور می‌تواند باعث کنترل جریان خون در رگ‌ها و مانع از تجمع خون در رگ‌ها شود. روغن هسته‌ی انگور مملو از فلاونوئیدها و اولیگومریک پروآنتوسیانیدین‌ است که برای سلامت مویرگ‌ها مفید هستند. خوردن عصاره‌ی هسته‌ی انگور یا روغن هسته‌ی انگور  می‌تواند اختلال دریچه‌های مویرگی، رگ‌های آسیب دیده، و گردش خون ضعیف را که به هموروئید و رگ‌های واریسی منجر می‌شود درمان کند.

۳۱. از آرتریت روماتوئيد پیشگیری می‌کند

پیشگیری از و درمان آرتریت روماتوئید یکی دیگر از فایده‌های حیرت انگیز روغن هسته‌ی انگور برای سلامتی است؛ بنابراین، بهتر است از روغن هسته‌ی انگور در آشپزی استفاده کرد. استفاده از روغن هسته‌ی انگور می‌تواند تولید کلاژن را تقویت کند و بافت‌های پیوندی مفاصل را سالم نگه دارد. به علاوه، روغن هسته‌ی انگور حاوی خواص ضد التهابی است که می‌تواند درد ناشی از آرتریت را کاهش دهد. اگر از آرتریت روماتوئید رنج می‌برید، بهتر است هر روز به صورت ناشتا ۱ قاشق چایخوری روغن هسته‌ی انگور مصرف کنید.

۳۲. سینوزیت را برطرف می‌کند

روغن هسته‌ی انگور درمان خانگی موثری برای سینوزیت است، که بهتر است این را نیز به فهرست فایده‌های روغن هسته‌ی انگور برای سلامتی بیفزاییم. فقط کافی است چند قطره روغن هسته‌ی انگور را با نمک مخلوط کنید و این مخلوط را در بینی‌تان اسپری کنید.

۳۳. از سلامت دهان و دندان حفاظت می‌کند

در مطالعات انجام شده دریافته‌اند که روغن هسته‌ی انگور برای سلامت دهان و دندان مفید است. استفاده از روغن هسته‌ی انگور به تامین مواد معدنی بیشتر برای جلوگیری از بیشتر شدن کرم خوردگی‌های دندانی منجر می‌شود. تامین مواد معدنی می‌تواند جلوی پوسیدگی دندان را بگیرد و آن را درمان کند. بنابراین، تعجبی ندارد که از روغن هسته‌ی انگور در بهداشت دهان و دندان استفاده می‌شود.

۳۴. رگ‌های خونی آسیب دیده و مویرگ‌های ترکیده را درمان می‌کند

روغن هسته‌ی انگور در درمان و تقویت رگ‌های خونی آسیب دیده و مویرگ‌های ترکیده موثر است و به همین خاطر ما آن را در فهرست فایده‌های روغن هسته‌ی انگور برای سلامتی قرار داده‌ایم. استفاده از روغن هسته‌ی انگور می‌تواند جریان خون را بهبود ببخشد. به همین دلیل است که روغن هسته‌ی انگور درمان خانگی موثری برای رگ‌های واریسی، رگ‌های عنکبوتی و …. به حساب می‌آید.

۳۵. آفتاب سوختگی و لکه‌های مربوط به پیری را درمان می‌کند

روغن هسته‌ی انگور مملو از مواد مغذی ضروری است که در حفاظت از پوست در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش نقش مهمی ایفا می‌کنند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض پرتوهای فرابنفش خورشید ممکن است باعث لکه شدن پوست، لکه‌های پیری، و آفتاب سوختگی شود. درمان آفتاب سوختیگ، لک و پیس پوست و خلاص شدن از لکه‌های پیری جزو فایده‌های حیرت انگیز روغن هسته‌ی انگور برای پوست هستند. برای دستیابی به این فایده‌های‌ روغن هسته‌ی انگور، فقط لازم است کمی روغن هسته‌ی انگور را روی ناحیه‌ای از پوست‌تان که آسیب دیده‌ است بمالید. به علاوه، استفاده از کرم ضد آفتاب بر روی پوست‌تان نیز در محافظت از پوست در برار پرتوهای ماوراء بنفش خورشید موثر است.

عوارض جانبی و مضرات استفاده از روغن هسته‌ی انگور چیست؟

به طور کلی، یک درمان کوتاه مدت با استفاده‌ی مناسب از روغن هسته‌ی انگور عوارض جانبی نخواهد داشت. بنا به گفته‌ی متخصصین بهداشت و سلامت در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، برای کاهش احتمال بروز عوارض جانبی، عصاره‌ی هسته‌ی انگور را نباید بیش از سه ماه برای مصارف درمانی استفاده کنید. مطابق با گزارش مرکز ملی پزشکی مکمل و جایگزین، استفاده از روغن هسته انگور عوارض جانبی کمی داردِ عوارضی مانند فشار خون، سردرد، سرگیجه، سوء هاضمه و تهوع. علاوه بر این، ممکن است متوجه شوید که پوست سرتان به طور غیرطبیعی پوسته پوسته و خشک شده و بیش از حد خارش دارد.  در صورتی که هر کدام از این عوارض جانبی شدید شدند، برای مراقبت یا بررسی‌های بیش‌تر با پزشک‌تان یا یک متخصص بهداشت و سلامت تماس بگیرید.

کجا و چگونه باید روغن هسته انگور و عصاره آن را خرید؟

به راحتی می‌توانید عصاره هسته انگور را از هر داروخانه یا عطاری بخرید. عصاره هسته انگور را می‌توانید به شکل پودر، کپسول و قرص خریداری کنید. در زمان خرید روغن هسته انگور، روغن ارگانیک سرد را بخواهید زیرا این روغن مواد مفید طبیعی بیشتری دارد.

منبع: beautytalk و allremedies

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.