خواص ماست برای بدن

یکی از لبنیات بسیار خوشمزه و خوش خوراک در وعده های ناهار و شام ماست است که به دلیل داشتن پروتئین مناسب و خاص، هضم آن بسیار آسان است. ماست فواید بسیار زیادی دارد که از جمله می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. اگر به مدت ۹۰ روز، دو وعده در هر شبانه روز ماست میل کنید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کرده اید. ما در ادامه این مطلب از خواص مواد غذایی به بررسی بیشتر خاصیت ماست می پردازیم.

کاهش وزن با ماست

با خوردن ماست، سوخت و ساز بدن تان افزایش پیدا می کند، این یعنی می توانید احساس سیری را در مدت زمان بیشتری در خود حس کنید. همچنین با توجه به اینکه در ماست کلسیم وجود دارد، این ماده به سلول های چربی دستور میدهد تا کورتیزول را کمتر آزادسازی کند و این یعنی لاغر شدن تان روند تندتری به خود می گیرد.

درمان عفونت واژن با ماست

با توجه به اینکه اکثر زنان در معرض بیشتر عفونت واژن قرار می گیرد. و برای درمان آن متوسل به داروهای ضد باکتری یا ضدقارچ شوند، پیشنهاد می کنیم که برای درمان سریعتر آن از ماست استفاده کنند. یعنی ماست را به ناحیه تناسلی خود ماساژ دهند. حتی خوردن ماست نیز خطر ابتلا به عفونت واژن را تا حد زیادی کم می کند.

جلوگیری از فشار خون با ماست

نمک زیاد سبب ایجاد فشار خون می شود. برای دفع سدیم یا نمک از ماست کمک بگیرید. در یک تحقیقات افرادی که به صورت روزانه از ماست کم چرب استفاده می کردند، فشار خون بهتری نسبت به سایر افراد داشتند.

سلامت دهان با ماست

دهان و یا دندان ها همیشه در معرض کرم خوردگی و یا آفت های دیگر هستند. ماست می تواند از این مشکلات جلوگیری کند. با توجه به اینکه ماست کلسیم و پروتئین نیز دارد درصد حفظ سلامت دهان و دندان را بالا خواهد برد.

سلامت مو با ماست

ماست برای افزایش رشد مو بسیار مفید است. همچنین افرادی که از شوره مو رنج می برند، می توانند از ماست استفاده کنند. خانم ها از ماست بعنوان یک نرم کننده طبیعی نیز می توانند بهره ببرند.

درمان سندروم روده تحریک پذیر با ماست

این سندروم اگر درمان نشود ممکن است حتی باعث مرگ شود. اگر سیستم گوارش سالمی داشته باشید، می توانید امیدوار باشید که این مشکل به سراغتان نخواهد آمد. فلذا برای داشتن معده و سیستم گوارش خوب، از ماست استفاده کنید.

درمان یبوست با ماست

زمانی که حرکت در روده به دلایلی کند شود، یبوست شکل می گیرد. ماست با توجه به اینکه پروبیوتیک است حرکات در روده را تسریع می بخشد که می توان امیدوار بود که یبوست را کاهش دهد.

سلامت روده با ماست

اگر می خواهید عملکرد روده کند نشود و از هر گونه باکتری پاک شود حتماً در برنامه روزانه تان ماست را بگنجانید.

سلامت قلب با ماست

تحقیقات می گوید که ماست برای قلب می تواند مفید باشد چرا که کلسترول بدن را به خوبی کنترل می کند. با کنترل کلسترول قلب نیز در امان خواهد بود.

مضرات ماست

– شب دراری در کودکان یکی از مضرات استفاده از ماست می باشد.

– احتمال ایجاد ناراحتی های عصبی بعد از مصرف ماست وجود دارد.

– احتمال عرق کردن زیاد در قسمت های دست، زیربغل و کف پا بعد از مصرف ماست وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.