خوردنی هایی که در مالزی می توان نوش جان کرد

اگر خورد و خوراک را از سفرهای تفریحی و سیاحتی حذف کنیم بخش جذاب و رنگارنگی از سفر از دست می رود.

پس دانستن فوت و فن های پیدا کردن غذای خوب، خوشمزه، سالم و ارزان قیمت در مکان های توریستی از جمله کشور مالزی جزو ضروریات پای گذاشتن در راه سفر است. ایرانی ها ذائقه و البته فرهنگ خاصی در غذاخوری دارند. همچنین اعتقادات مذهبی در آن ها باعث می شود لب به هر نوع غذایی نزنند در این مطلب ما می خواهیم الفبای غذاخوری گردشگران ایرانی را در کشور مالزی به شما گوشزد نماییم.

فست‌ فود

فست فودها، شامل برگر کینگ، مک‌ دونالد، ساب ‌وی و کی اف سی، غذاهایی هستند که با قیمت پایین و کیفیتی متناسب با قیمتش در این کشور عرضه می ‌شوند. از آن‌ جایی که فست‌فودهای معتبر معمولا از استانداردهای پیروی می‌ کنند، نسبتا قابل اعتماد هستند و اگر بین راه گیر کردید می ‌توانید به عنوان یک گزینه خوب و دم دست روی شان حساب کنید.

اما برگر کینگ که عمده ساندویچ‌ های منوی آن ‌را انواع مختلف همبرگر تشکیل می ‌دهد، به خاطر استفاده از مواد تازه ‌تر و گوشت مرغوب در بین ایرانی‌ ها طرفداران بیشتری دارد.

  • فیش برگر را حتمن امتحان کنید

اگر غذاهای چرب برای‌ تان قدغن است، دور  مرغ کنتاکی ‌های کی اف سی را خط بکشید.

ساب ‌وی را به هیچ وجه از دست ندهید. ساندویچ ‌های کالباس ساب‌ وی با نان تازه یکی از پرطرف‌ دار‌ترین فست‌فودها در بین ایرانیان است. تازه محتویات ساندویچ‌ تان را هم می ‌توانید خودتان انتخاب کنید.

نکته‌ دیگر این‌که فست‌فودها آن ‌قدر زیادند که برای پیدا کردن آن‌ ها نیازی به نقشه ندارید. تقریبا قیمت تمام فست‌فودهای در بالا به همراه یک نوشابه کمتر از ۲۰ رینگیت است.

  • تپان‌ یاکی

غذایی ساده و مقوی تشکیل شده از اسفناج، سیر و جوانه گندم بخارپز همراه با ادویه‌هایی که برای ما ایرانی ها آشناست. تپان‌یاکی یک غذایی ژاپنی‌ است که با گوشت، مرغ و یا میگوی سرخ شده در روغن زیتون یا کره تهیه می ‌شود. بسته به انتخاب شما معمولا یک کاسه برنج کته و گاه یک کاسه سوپ سبزیجات نیز کنار غذای تان قرار می گیرد. در فوت کورت پاویلیون طبقه زیرزمین یک آشپزخانه ژاپنی هست که غذا را روبروی شما روی بار می‌ پزد و همان‌جا سرو می‌ کند. قیمت هر پرس حدود ۱۵ رینگیت است. این غذا را حتما با سس سیر مخصوصی که روی میز کناری است میل کنید. ارزش امتحان کردن دارد. بیف تپان‌یاکی فوت کورت  klcc  را هم از دست ندهید.

همبرگر و استیک

فقط فست فود فروشی ها نیستند که همبرگر سرو می کنند. همبرگر واقعی با گوشت تازه و شیوه طبخ صحیح، یک چیز دیگر است. با پرداخت حدود ۳۰ رینگیت می‌توانید همبرگری واقعی با یک سبد سیب ‌زمینی و یک نوشیدنی خنک نوش جان کنید. می گویند بهترین همبرگر کوالالامپور را هاردراک کافه دارد؛ اما به نظر من به جز هاردراک کافه، کیفیت همبرگر رستوران‌های t.g.i friday’s و chili’s نیز عالی است

اگر chili’s می‌روید حتمن بیف چیلی سس همراه با چیپس هم سفارش دهید. یادتان باشد نوشیدنی در چیلیز رایگان است.

این رستوران‌ها استیک و سایر غذاهای غربی را هم سرو می‌کنند. اما سرسبد رستوران‌های کوالالامپور در طبخ استیک، رستوران delicious  است. ۳۰۰ گرم برش گوشت به همراه تکه های سیب‌زمینی و سیر و مارچوبه چیزی‌ست که delicious  را جزء سه انتخاب برتر طرف‌داران استیک‌ قرار داده است. اگر می خواهید استیک‌تان در یک ظرف چدنی جلز و ولز روبروی تان قرار گیرد به گارسون بگویید سفارش‌تان sizzling باشد.

در این رستوران‌ها وقتی سفارش همبرگر یا استیک می‌دهید گارسون از شما میزان پخت را سوال می کند. اگر می خواهید گوشت‌تان آب‌دار باشد، بگویید medium و اگر گوشت کاملا پخته را ترجیح می دهید، بگویید well done . medium well done هم حالتی‌ست بین این دو.

بسته به رستوران و گوشتی که برای استیک استفاده می‌شود، قیمت تمام شده یک پرس استیک با مخلفات و نوشیدنی چیزی بین ۳۰ تا ۶۰ رینگیت خواهد بود.

غذاهای مالزیایی

بی‌راه نیست اگر ناسی گورنگ آیام را محبوب‌ترین غذای مالزیایی در بین ایرانیان بدانیم. معنای تحت‌الفظی آن برنج سرخ شده به همراه مرغ است. برنج کته ‌ای را با اسفناج، کلم، سیر، فلفل و رُبی مخصوص با سبزیجات دیگر، چند دقیقه روی حرارت بالا تف می‌دهند و با مرغ سرخ شده سرو می نمایند. اگر با غذاهای تند مشکل دارید، به گارسون بگویید غذای تان را کم‌تر تند کند. در غیر این‌صورت توصیه می‌کنم طعم اصلی و واقعی این غذا را بچشید. قیمت یک وعده از این غذا به ۱۰ رینگیت هم نمی‌رسد. برای صرف غذای مالایی مجموعه رستوران‌های old time cafe را به شما توصیه می کنیم.

غذاهای چینی

ساده ترین و در عین حال معروف‌ ترین غذا در چین، چیکن رایس یا به قول خودمان پلو مرغ است. برای هم‌وطنانی که به غذای خارجی عادت ندارند، پلوی هیچ جای دنیا را مورد پسند نیست. پس چیکن رایس را بدون پیش فرض پلوی ایرانی سفارش دهید. حدود ۸ رینگیت به همراه یک سوپ ساده و آبکی برای تان آب می خورد. یادتان باشد سویا سس به مرغ اضافه کنید.

برای سفارش ماهی باربیکیو، می توانید خودتان ماهی را از پیش‌ خوان انتخاب ‌کنید. سپس خودتان آن را به همراه ادویه‌جات و مخلفاتی چون گوجه و فلفل و پیاز در فویل و روی آتش کباب کنید. مزه‌ آن ‌را هیچ وقت فراموش نخواهید کرد. حتما لیمو ترش زیادی با آن مصرف کنید چرا که به ‌جز طمع دادن به غذا، هضم آن‌ را نیز آسان تر می کند. می‌توانید یک ظرف سبزیجات هم کنار غذا سفارش دهید. فراموش نکنید که بگویید no spicy چراکه ممکن است زبان تان تا روز بعد بسوزد.

اگر با یک منوی چینی با بیش از صد نوع غذا روبرو شدید گیج نشوید. یادتان باشد که زیاد به فکر ماجرا جویی نباشید. به ‌جز چیکن رایس، نودلز و ماهی باربیکیو بقیه غذاها به شانس و ذائقه و همین‌طور میزان ماجراجویی تان در سفارش غذا بستگی دارد. میگو‌ی رستوران‌های چ

رستوران ‌های ایرانی

اگر در طول سفر یکی دو هفته ‌ای تان هوس غذای ایرانی کردید روی نقشه می‌توانید شماره ؟؟ را پیدا کنید. تقریبا در هر منطقه ای در کوالالامپور یک رستوران ایرانی پیدا می ‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.