درمان ترش کردن معده

ترش کردن معده مشکلی است که بسیاری از ما با آن دست به گریبان هستیم. شایع‌ترین علت ترش کردن معده ، زیاده‌روی در غذا خوردن است که باعث ریفلاکس اسید در دستگاه گوارش فوقانی می‌شود.

عوامل دیگر بروز این مشکل عبارتند از یبوست، مصرف بدون محدودیت نوشیدنی‌هایی مانند چای، قهوه، الکل و نوشابه، رفتن به رختخواب و یا خوابیدن بلافاصله بعد از صرف غذا، غذاهای تند، زخم معده، آپاندیسیت، سنگ کلیه، اسهال، عفونت معده و همچنین قاعدگی دردناک در زنان.

در این مطلب از قندپهلو با ۸ خوراکی که ترشی معده را درمان میکنند آشنا می‌شویم که به شما در درمان خانگی ترش کردن معده کمک می‌کند.

۱. آدامس برای درمان ترش کردن معده

متخصصان با بازبینی چندین مطالعه مختلف در چند سال اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که جویدن آدامس به مدت ۳۰ دقیقه بعد از صرف وعده غذایی، برای بهبود سوزش سردل و ترش کردگی موثر است. این متخصصان تاکید کردند که آدامس جویدن برای خنثی کردن اسیدهای معده که سبب بروز حساسیت‌ها و سوزش سر دل می‌شوند، بسیار موثر است. این گزارشات تایید می‌کند آدامس جویدن نه تنها بازدم شما را تازه و خوش بو می‌کند بلکه برای برطرف کردن علائم ترش کردن نیز مفید است. آدامس جویدن اسیدهای معده را که به مری راه پیدا می‌کنند دوباره به درون معده باز می‌گرداند.

۲. سرکه سیب برای ترش کردن معده

برخی به خواص درمانی سرکه سیب ایمان دارند. بهتر است که پیش از صرف غذا، به اندازه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب مصرف کنید یا قبل از خواب آن را همراه با یک لیوان آب خنک مصرف کنید. هنوز به درستی مشخص نشده که چرا سرکه سیب تا این اندازه مفید است، اما گفته می‌شود که استیک اسید موجود در سرکه سیب سطح pH معده را تعدیل و گوارش را نیز تنظیم می‌کند. pH یک کمیت لگاریتمی است که میزان اسیدی یا بازی بودن مواد را مشخص می‌کند.

۳. ترش کردن معده با مصرف آب آلوئه‌ورا

حتما شنیده اید که آلوئه ورا برای تسکین سوختگی ها بسیار مفید است. اما این تنها خاصیت آلوئه ورا یا گیاه صبر زرد نیست. زمانی که معده شما شروع به سوزش کرد یک لیوان از آب آلوئه ورا بنوشید. این گیاه معده را آرام کرده و در کاهش التهاب معده بسیار موثر است. نتایج تحقیقات نشان می دهد که آب آلوئه ورا می تواند از مری به بهترین شکل در مقابل سوزش ناشی از ریفلاکس معده محافظت کند. فقط حواستان باشد که آب آلوئه ورای مصرفی از نوع خوراکی باشد.

۴. جوش شیرین بخورید ترشی معده خوب میشود

جوش شیرین که یک داروی ضد ترش کردن طبیعی‌ است، برای درمان آن بسیار مفید است. یک قاشق جوش شیرین را با یک لیوان آب قاطی کرده و بخورید. هم‌چنین تاثیر خنثی‌کننده‌ای داشته و احساس آزردگی ناشی از ترش کردن را از بین می‌برد.

۵. چای بابونه داروی درمان ترش کردن معده

بابونه به عنوان یک ضد التهاب عمل می‌کند و به ریلکس شدن عضلات دستگاه گوارش فوقانی کمک می‌کند.  یک یا دو قاشق چای‌خوری بابونه را در یک فنجان بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید. روی فنجان را بپوشانید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. روش دیگر این است که اگر چای بابونه‌ی کیسه‌ای استفاده می‌کنید، آب را روی کیسه‌ی بابونه بریزید، در فنجان را بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد.

۶. خردل بخور معدت ترش نمیکنه

خردل ماده ای قلیایی و سرشار از مواد معدنی است. مصرف مستقیم خردل که در ابتدا ممکن است چهره ی شما را چروک کند، در نهایت می تواند لبخند را روی لبان تان بیاورد.

خردل به دلیل خواص قلیایی خود، می تواند اسیدی را که از معده به داخل مری برمی گردد خنثی کند و مانع درد ناشی از برگشت اسید شود. اگر فکر می کنید که در شرف ترش کردن هستید یا در حال حاضر ترش کرده اید، خردل مؤثرترین راه برای حل مشکل شما است.

۷. چای زنجبیل برای ترشی معده

دو تکه چوب دارچین و نصف قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. اجازه بدهید که این مخلوط به مدت ۵ دقیقه استراحت کند و سپس آن را بنوشید و به عنوان یگ درمان خانگی ترش کردن معده از آن استفاده کنید.

۸. موز عالی برای درمان معده ترش

موز را به دلیل داشتن میزان پتاسیم بالا، جزو مواد غذایی قلیایی در نظر می گیرند. موز رسیده با اسید معده مقابله می کند. موز همچنین مانند یک روکش روی دیواره معده کشیده و مانع از سوزش سر دل و علایم دیگر ریفلاکس اسید معده می شود. البته این را هم باید بگوییم که موز شاید به برخی از افراد نسازد؛ به ویژه زمانی که کاملاً نرسیده باشد.

منبع: allremedies , بازده

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.