راهنمای کوچک کردن شکم و پهلو

اگر با وجود اینکه اضافه وزن ندارید اما چربی دور شکم و پهلو یتان زیاد است باید با یک رژیم لاغری درست و اصولی از شر چربی این قسمتها خلاص شوید،راهای ساده پیشنهادی رژیم لاغری شکم و پهلو را دنبال کنید تا علاوه بر لاغر شدن سریع به تناسب و اندام دلخواهتان برسید.

چاقی شکم با استفاده ازاندازه  دور کمر مشخص میگرد ، استاندارد دور کمر در خانم ها ۸۸  سانتی متر و در آقایان ۱۰۲ سانتی متر باید باشد ، اگر دور کمرتان بیشتر از این مقدار است ، با کمک کارشناسان مدرسه بدن اقدام به کاهش آن نمایید و یک بار برای همیشه لاغر شوید.

۵ روش مبتنی بر شواهد برای لاغری شکم و پهلو 

 از خوردن شکر و نوشیدنی های حاوی شکر خودداری شود

قند اضافه شده به مواد غذایی بسیار ناسالم است.مطالعات نشان می دهد که این قند دارای اثرات منحصر به فرد سوئی بر سلامتی انسان و سوخت و ساز بدن دارد.

شکر از نیمی گلوکز و نیمی فروکتوز تشکیل شده است ، فروکتوز تنها توسط کبد در هر مقدار قابل ملاحظه و بسیار اندکی متابولیزه میشود بنابراین هنگامی که شما مقدار زیادی از شکر تصفیه شده استفاده مینمایید ، کبد با مقدار زیادی فروکتوز غیرمنتظره ای مواجه میشود، لذا ناگزیر همه آن را به چربی تبدیل میکند. مطالعات متعدد نشان داده اند که چربی تولید شده از فروکتوز در ناحیه شکم و پهلو انباشته میشود.

با این تفاسیر اگر به دنبال سلامتی ، کاهش وزن و رژیم لاغری شکم و پهلو هستید مصرف شکر و نوشیدنی های شکر دار و شیرین را حذف نمایید ، برای جایگزینی میتوانید از میوه های شیرین استفاده کنید اما توجه داشته باشید که مصرف میوه ها هم باید کنترل شده و با مشورت کارشناس و مربی تغذیه شما انجام گیرد .

در رژیم لاغری شکم و پهلو مصرف پروتئین را افزایش دهید :

 یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن پروتئین میباشد، تجربه نشان داده که مصرف پرویین تا میزان ۶۰ درصد هوس به غذا خوردن را کاهش داده و سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد.

اگر بدنبال رژیم لاغری شکم و پهلو هستید مقداری مصرف پروتیین را در غذاهایتان افزای دهید این یکی از موثرترین راهها میباشد.این روش نه تنها موجب کاهش وزن میگردد بلکه  از بازگشت مجدد وزن شما هم جلوگیری میکند.

یک مطالعه نشان داد که میزان و کیفیت پروتئین مصرفی ارتباط معکوسی با چربی های ناحیه شکم دارد. افرادی که پروتئین بیشتر و بهتر خوردند چربی شکم بسیار کمتری داشتند.

مطالعه دیگری در دانمارک نشان داد که پروتئین به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به افزایش چربی شکم را کاهش میدهد،این مطالعه همچنین نشان داد که مصرف کربوهیدرات ها ،قند و روغن های تصفیه شده به افزایش مقدار چربی شکم موجب میشود، و اما در مقابل مصرف میوه ها و سبزیجات به کاهش مقدار چربی شکم و لاغری شکم و پهلو کمک شایان میکند.

بنابراین مصرف غذاهای با پروتئین بالا مانند تخم مرغ ، ماهی، غذاهای دریایی، حبوبات، آجیل، گوشت، محصولات لبنی و برخی از غلات کامل را افزایش دهید، اینها بهترین منابع پروتئین در رژیم غذایی هستند.

مصرف کربوهیدرات را در رژیم لاغری شکم و پهلو قطع کنید

بسیاری از تحقیقات ثابت کرده اند که قطع مصرف کربوهیدراتها به کاهش اشتها و بدنبال آن لاغر شدن می انجامد.

بیش از ۲۰ آزمایش تصادفی انجام شده نشان داده اند که رژیم های غذایی کم کربوهیدرات در کاهش وزن ۲-۳ برابر موفقتر از رژیم های کم چرب هستند،این درحالیست که افراد در رژیم کم کربوهیدرات مجاز به خوردن به اندازه از غذاهای کم کربوهیدرات هستند ولی افراد در رژیمهای کم چرب موظف به کالری شماری و تحمل گرسنگی به مدت طولانی هستند.

مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی کم کربوهیدرات علاوه بر از بین بردن چربی های شکم به از بین بردن چربی در اطراف کبد و اندامهای داخلی دیگر نیز بسیار موثر است .

خوردن غذاهای غنی از فیبر در رژیم لاغری شکم و پهلو :

فیبر موجود در گیاهان منبع غنی از مواد قابل هضم است. به همین دلیل میتوان عنوان کرد که مصرف بالای فیبر موجب کاهش وزن و لاغری میشود.

مصرف مواد غذایی با فیبر بالا  یک احساس طولانی مدت از حس پری و کاهش اشتها بدنبال دارد. تحقیقات  ثابت کرده است ، که مصرف ۱۴ گرم فیبر در روز به کاهش وزن ۲ کیلوگرم در ۴ ماه  بدنبال دارد همچنین در یک مطالعه دیگر، خوردن ۱۰ گرم فیبر محلول در روز به کاهش ۳٫۷٪ در مقدار چربی در ناحیه شکمی انجامید ، این به این معنی است که فیبر محلول ممکن است به کاهش چربی شکم کمک کند.

ورزش فاکتور مهم در رژیم لاغری شکم و پهلو

ورزش به دلایل مختلف مهم است.در میان بهترین کارهایی که شما می توانید برای داشتن زندگی طولانی، زندگی سالم و جلوگیری از بیماری ها انجام دهید ورزش حرف اول و آخر را میزند .
به نظر می رسد ورزش  در کاهش چربی شکم موثر است ، ورزش های هوازی (مانند پیاده روی، دویدن، شنا، و غیره) به علت کاهش عمده در چربی شکم بسیار موثر و محبوب هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.