طرز تهیه ساندویچ گریل بستنی

مواد لازم ساندویچ گریل بستنی:

  • کره سیب: ¼ پیمانه
  • پنیر چدار: یک سوم پیمانه
  • نان : ۸ عدد
  • بستنی وانیلی یخ زده: ½ پیمانه

دستور تهیه ساندویچ گریل بستنی:

روی نان ها کره سیب و پنیر چدار بمالید، آنها را روی تابه چدنی گریل قرار داده و چند دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید. (روی آن ظرف سنگینی قرار دهید تا ساندویچ ها فشرده شوند)

ساندویچ بستنی
ساندویچ بستنی

ساندویچ ها را برگردانید و چند دقیقه دیگر گریل کنید.

بعد از خنک شدن روی ساندویچ ها بستنی وانیلی یخ زده قرار دهید، روی بستنی ساندویچی دیگر قرار دهید و نان ها را قطری برش زنید.

سریع سرو نمائید تا بستنی آب نشود.

ارزش غذایی پنیر چدار

پنیر چدار در واقع پنیر مورد علاقه کودکان و بزرگسالان است که به طور گسترده در فروشگاه های مواد غذایی و رستوران ها یافت می شود. خوردن آن به شکل ساده و یا اضافه شده به مواد غذایی دیگر نه تنها عطر و طعم خاصی به غذای شما می دهد بلکه فواید سلامتی بسیاری نیز برایتان دارد.

اگر چه این پنیر چربی اشباع شده نسبتا بالایی دارد اما حاوی پروتئین، کلسیم و فسفر نیز می باشد.

کالری، چربی و کلسترول

هر اونس پنیر چدار حدودا دارای ۱۱۳ کالری و ۸۲ چربی می باشد. از هر ۹ گرم چربی در هر اونس پنیر چدار ، ۶ گرم آن چربی اشباع شده است. همین اندازه حاوی ۲۹ میلی گرم کلسترول است. وزارت کشاورزی ایالات متحده گزارش می دهد که یک اونس پنیر کم چرب چدار دارای ۸۰  کالری، ۵ گرم چربی است که ۳ گرم آن چربی اشباع شده می باشد.

کربوهیدرات، فیبر و پروتئین پنیر چدار تا حد زیادی از چربی و پروتئین تشکیل شده است، نه کربوهیدرات. هر اونس پنیر چداری که کم چرب باشد حاوی ۱ گرم کربوهیدرات، فاقد فیبر و ۸ گرم پروتئین است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.