صبحانه انگلیسی

صبحانه انگلیسی غذای سالمی است و برای سلامت بدن نیز خواصی دارد که در ادامه این مقاله به آنها اشاره کرده‌ایم. علاوه بر این در ادامه طرز تهیه صبحانه انگلیسی را می‌آموزید که تا ساعت‌ها شما را سیر نگه می‌دارد.

مواد لازم پخت صبحانه انگلیسی

  • ۲ عدد سوسیس
  • ۲ یا ۳ ورق بیکن
  • ۲ عدد قارچ
  • ۱ یا ۲ عدد گوجه‌فرنگی رسیده
  • ۱ برش ضخیم از پودینگ سیاه (black pudding)
  • ۱ عدد تخم‌مرغ بزرگ
  • ۱ تکه نان تست.

طرز تهیه صبحانه انگلیسی

۱. تابه را روی حرارت قرار دهید

تابه را روی حرارت پایین قرار دهید. اگر اندازهٔ تابه بزرگ است، می‌توانید آن را روی دو شعله قرار دهید. سپس با برس آشپزی روی آن کمی روغن زیتون بمالید.

۲. سوسیس‌ها را آماده کنید

ابتدا سوسیس‌ها را بپزید. سپس آنها را روی تابهٔ داغ (در صورت امکان، خنک‌ترین قسمت آن) قرار دهید و اجازه بدهید که به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به‌آرامی بپزند. گاه‌به‌گاه سوسیس‌ها را بچرخانید تا طلایی شوند. پس از ۱۰ دقیقهٔ اول و پیش از شروع پخت سایر مواد اولیه، حرارت را تا درجه متوسط افزایش دهید. اگر در تابه جای کافی ندارید، می‌توانید سوسیس‌ها را کاملا بپزید و آنها را در بشقابی داخل فر قرار دهید تا گرم بمانند.

۳. ورقه‌های بیکن را سرخ کنید

چند برش کوچک در لبهٔ چرب ورقه‌های بیکن ایجاد کنید و آنها را مستقیما روی تابه قرار دهید. هر طرف بیکن را به‌مدت ۲ تا ۴ دقیقه (یا تا زمانی که بیکن به تردی موردنظرتان رسیده است) سرخ کنید. بیکن سرخ‌شده را نیز می‌توانید مانند سوسیس‌ها در بشقابی داخل فر قرار دهید تا گرم بماند.

۴. قارچ‌ها را سرخ کنید

برای تمیز کردن قارچ‌ها از برس شیرینی‌پزی استفاده کنید و سپس ساقهٔ قارچ‌ها را هم‌سطح قسمت سر قارچ ببرید. به قارچ‌ها کمی نمک و فلفل بزنید و روی آنها کمی روغن زیتون بپاشید. سمت ساقهٔ قارچ‌ها را روبه‌بالا روی تابهٔ گریل قرار دهید و پس از ۱ تا ۲ دقیقه آنها را برگردانید و سمت دیگر را به‌مدت ۳ تا ۴ دقیقه حرارت دهید. در زمان پخت قارچ، آنها را بیش از حد جابه‌جا نکنید، چون این کار موجب خارج شدن آب درون قارچ‌ها و نرم و غیربرشته شدن آنها می‌شود.

۵. گوجه‌فرنگی را آماده کنید

گوجه‌فرنگی‌ها را به‌صورت حلقه‌ای و از عرض برش بزنید. اگر از گوجه‌فرنگی آلویی (استوانه‌ای شکل) استفاده می‌کنید، آنها را از طول به دو قسمت برش بزنید. با چاقوی تیز و کوچکی قسمت سبز بالای گوجه‌فرنگی را جدا کنید. روی گوجه‌فرنگی‌ها نمک و فلفل و کمی روغن زیتون بپاشید. سمت برش‌خورده را روی تابهٔ گریل قرار دهید و بدون اینکه آنها را تکان دهید، به‌مدت ۲ دقیقه بپزید. به‌آرامی گوجه‌فرنگی‌ها را برگردانید و دوباره روی آنها نمک و فلفل بپاشید و به‌مدت ۲ تا ۳ دقیقهٔ دیگر نیز آنها را حرارت دهید تا زمانی که نرم و پخته شوند، ولی نباید شکل خود را از دست بدهند.

۶. پودینگ سیاه را سرخ کنید

پودینگ سیاه (نوعی سوسیس) را به ۳ یا ۴ تکه برش بزنید و پوست آن را جدا کنید. سپس آنها را روی تابه بگذارید و هر سمت آنها را به‌مدت ۱٫۵ تا ۲ دقیقه حرارت دهید تا کمی ترد شوند.

۷. نان تست را سرخ کنید

- Advertisement -

برای سرخ کردن نان، آن را روی ماهی‌تابهٔ دیگری قرار دهید. بهتر است از نانی استفاده کنید که چند روز مانده است. ماهی‌تابه را با حرارت ملایم گرم کنید و کف آن روغن بریزید. نان را روی ماهی‌تابه قرار دهید و به‌مدت ۲ تا ۳ دقیقه هر طرف آن را حرارت بدهید تا ترد و طلایی شود. اگر ماهی‌تابه خیلی خشک شد، مقداری روغن اضافه کنید. برای اینکه نان‌ها مزهٔ بهتری داشته باشند، وقتی تکهٔ نان را برمی‌گردانید مقدار کمی کره روی آن بریزید.

۸. تخم‌مرغ را آماده کنید

برای آماده کردن تخم مرغ آن را مستقیما داخل ماهی‌تابه بشکنید و بگذارید به‌مدت ۳۰ ثانیه حرارت ببیند. مقداری کره اضافه کنید و وقتی کره آب شد، به‌آرامی آن را روی تخم‌مرغ بریزید. تخم‌مرغ را به‌میزان دل‌خواه بپزید و روی آن نمک و فلفل بریزید و سپس با استفاده از کفگیر به‌آرامی آن را بردارید.

۹. صبحانه را سرو کنید

پس از پختن تمام مواد، آنها را همراه با مقداری سس گوجه‌فرنگی یا سس قهوه‌ای (brown sauce) روی بشقابی گرم، سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

فواید صبحانه انگلیسی برای سلامتی

هریک از مواد تشکیل‌دهندهٔ این صبحانه، ویژگی‌ها و خواص مفیدی دارند. یعنی می‌توانید بدون احساس گناه و عذاب‌وجدان این صبحانه را میل کنید. برای نمونه، لوبیای پخته دارای مقدار زیادی اسیدفولیک، منیزیم، آهن، روی و پتاسیم است و می‌تواند به تسکین و بهبود آرتروز و علائم نقرس کمک کند. البته این فقط لوبیای پخته نیست که برای سلامتی مفید است و سایر مواد موجود در این صبحانه نیز ویژگی‌ها و خواص مفیدی دارند.

گوجه‌فرنگی

بر اساس مجلهٔ نورولوژی (Neurology) گوجه فرنگی به‌لطف مادهٔ مغذی اصلی خود، یعنی لیکوپن (lycopene)، موجب کاهش احتمال بروز سکتهٔ مغزی تا ۵۵ درصد می‌شود. جالب است بدانید که لیکوپن موجود در سس گوجه‌فرنگی بیشتر از گوجه‌فرنگی خام است. بنابراین اگر علاقه‌ای به مصرف گوجه‌فرنگی سرخ‌شده ندارید، می‌توانید با مصرف سس گوجه‌فرنگی از این مزیت برخوردار شوید.

به‌تازگی مشخص شده است که برای کاهش خطر بروز حمله قلبی می‌توان به‌جای آسپرین از مکمل گوجه‌فرنگی استفاده کرد.

بیکن

پژوهشگران در دانشگاه کیوتو دریافته‌اند که مصرف این مادهٔ گوشتی محبوب در کاهش چربی بدن مؤثر است، زیرا بیکن سرشار از کوآنزیم Q1 است. وقتی مصرف کوآنزیم Q1 با حرکت و ورزش همراه شود، موجب افزایش سوخت‌وساز بدن می‌شود. در واقع مصرف ۶ ورقه بیکن سوزاندن چربی را ۲ برابر می‌کند و یک برش بیکن حاوی حدود ۱۰ گرم پروتئین است که انرژی لازم بدن برای ورزش را تأمین می‌کند.

علاوه بر این، پژوهشگران به‌تازگی دریافته‌اند که برخلاف آنچه در گذشته تصور می‌شد، مصرف گوشت قرمز موجب افزایش فشار خون و کلسترول خون نمی‌شود. بنابراین می‌توانید با خیال آسوده گوشت قرمز مصرف کنید.

چای

فنجان چایی که همراه صبحانه مصرف می‌کنید نیز فواید فراوانی دارد. پژوهشگران در دانشگاه سائو پائولو دریافته‌اند که نوشیدن ۳ فنجان چای در صبحانه موجب افزایش آدرنالین تا ۱۰ درصد می‌شود و افزایش ترشح آدرنالین نیز موجب می‌شود که راحت‌تر بتوانیم عضله بسازیم.

چای صبحانه انگلیسی چیست؟

چای صبحانه انگلیسی نوعی چای است که از چین می آید. از ترکیبی ساخته شده است که شامل چای سیاه است. معمولاً قوی‌تر از انواع دیگر چای مانند چای گیاهی و برخی چای‌های سبز است، زیرا حاوی کافئین بیشتری است. چای سیاه از بخارپز کردن برگ های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود. چای سیاه کالری کمتری نسبت به قهوه دارد، بنابراین بسیاری از افراد مراقب سلامتی آن را می نوشند تا سالم بمانند و رژیم غذایی خود را بهبود بخشند.

چای صبحانه انگلیسی در مقابل چای صبحانه ایرلندی

  • چای صبحانه انگلیسی: ترکیبی قوی از چای سیاه سیلان. چای سیاه سیلان در این ترکیب بیشتر از یک صبحانه ایرلندی است.
  • چای صبحانه ایرلندی: ترکیبی قوی تر از چای سیاه آسام . چای سیاه آسام بیشتر در این ترکیب است.
منبع realitypapers.co
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.