طرز تهیه نان پوآچای پنیر و گردو

این پست رو به نان پوآچای پنیر و گردو اختصاص دادم. من معمولاً از یه خمیر ثابت برای نان پوآچا استفاده میکنم. قبلاً هم نان پوآچا دیگه ای رو گذاشتم با همین دستور که داخلش به جای پنیر و گردو پنیرهای رنگی گودا بود. میتونید از همینجا پست نان پوآچا با پنیر رنگی رو ببینید. این مدل روش پیچیدنش هم متفاوت هست.

مواد لازم نان پوآچای پنیر و گردو:

  • آرد نان فانتزی 500 گرم
  • آب 240 میلی لیتر (مستقیم از شیر آب)
  • شکر 1 قاشق غذاخوری
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • پودرخمیر مایه خشک 1 قاشق غذاخوری (10 گرم)
  • تخم مرغ 1 عدد
  • بهبود دهنده یک چهارم قاشق چایخوری (در صورت تمایل)
  • روغن مایع 40 گرم
  • وانیل کمی
  • پنير و گردو براى داخل خمير به ميزان لازم

طرز تهیه نان پوآچای پنیر و گردو

اول آب كمى ولرم رو با نوک قاشق شكر و مايه خمير مخلوط كنيد و درش رو بگذاريد و حدود ١٠ دقيقه کنار بذاريد تا عمل بياد و حبابهایی روش ایجاد بشه،

آرد الک شده و شكر و نمک و همچنین بهبود دهنده را مخلوط کنید. تخم مرغ و وانيل و آب (همون مايه خمير عمل اومده) را اضافه و مخلوط كنيد و ورز بديد. پس از ورز روغن را اضافه كنيد و حدود یک ربع ورز بديد. اگر خيلی چسبنده بود خيلی كم آرد بزنيد. (نهايتا دو قاشق) و اگر سفت بود بهش ١ تا ٣ قاشق غذاخوری آب اضافه كنيد. خمير کمی چسبندگى داشته باشه اشكال نداره. خميرتون بايد نرم و لطيف باشه.

خمیر را درون کاسه چرب شده بگذارید روی خمیر را بپوشانید و به خمير  ٢٥ دقيقه استراحت بديد تا حجیم بشه و بعد به اندازه يک نارنگى حدود ١٠٠ گرم چونه بگيريد.(در حين كار روى چونه ها رو كيسه بكشيد) و بعد هر چونه رو با وردنه يا دست باز كنيد و يک طرفش پنير و گردو بذاريد و مقابلش رو با پيتزا بر و يا چاقوى تيز، خط هاى عمودى بندازيد و برش بزنيد. سپس از سمتی که مواد را گذاشتید رول  كنيد و شكل هلال بهش بدید.)

چونه های فرم داده شده را با فاصله درون سينى فر كه كاغذ روغنى با جنس خوب گذاشتید بچینید.

میتونید به جای کاغذ روغنی سینی رو خیلی خوب چرب و آردپاشی کنید. روی سینی حاوی خمیرها رو با کیسه نایلونی چرب شده بپوشونید و بذاريد ٥٠ دقيقه تا يک ساعت استراحت كنند تا حدوداً دو برابر و نيم بشن. اگر خميرتون از لحاظ ظاهرى دو برابر و نيم نشده بود، ده دقيقه تا يک ربع ديگه باز به دوباره زمان بديد، اين حجم گرفتن باعث پوک و متخلخل شدن نان مى شه.

حتماً مراحل استراحت در جای نسبتاً گرم آشپزخونه  انجام بشه. در آخر  يک تخم مرغ كامل را با كمى خامه و وانيل با چنگال خوب بزنيد تا از لختگى در بياد و به آرومى روى نان ها رومال كنيد و با كنجد تزئين كنيد و داخل فر از قبل داغ شده با دماى ١٩٠ درجه سانتى گراد قرار بدید تا زمانى كه خوشرنگ شوند. با فر برقى من حدود ١٨ دقيقه زمان ميبره. اگر كه فر گازى دارید ١٠ تا ١٥ درجه دما رو بالاتر بگذارید.

میتونید بهبود دهنده را حذف کنید. من از ترکیب پنیر فتا و کمی پنیر لیقوان برای داخل نان استفاده کردم.آرد مورد استفاده حتماً آرد نان فانتزی باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.