طرز تهیه نان پودینگ دار آلمانی

همونطور که از اسم این نان مشخصه، نان پودینگ دار آلمانی نانی پر شده با پودینگه و مخصوص کشور آلمان به شدت لذیذ و خوشمزه است. ابتدا فیلینگ نان رو درست می کنیم و میگذاریم کنار تا خنک بشه و به سراغ تهیه خمیر نان میریم. قبلا هم در پستی یادآوری کردم که روی عکس ها حتماً کلیک کنید گاهی مانند این نان عکس از زوایای دیگه و یا حتی تصویر از بخشهای دیگه تهیه نان رو میبینید و یا تصویر بزرگتر رو میتونید مشاهده کنید.

مواد لازم پودینگ لیمو :

  • زرده تخم مرغ 2 عدد
  • شکر 60 گرم
  • نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
  • رنده پوست لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
  • شیر 2 پیمانه

طرز تهیه نان پودینگ دار آلمانی

پودینگ

ابتدا فلینگ نان رو درست می کنیم و میگذاریم کنار تا خنک شود. اگر محیط منزلتون گرم هست توصیه میکنم بعد از اینکه رویش رو پوشاندید، در یخچال نکهداری کنید. این پودینگ همون کرم پاتیسیر هست با طعم و مزه لیمو. بشدت توصیه میکنم درستش کنید. هم به تنهایی یه دسره و هم برای فیلینگ انواع کیک و شیرینی و پیراشکی و دونات و حتی شیرینی دانمارکی هم میتونید استفاده کنید.

درون کاسه ای زرده تخم مرغ را به همراه رنده پوست لیمو (فقط بخش زرد رنگ) و شکر و همچنین نشاسته با همزن دستی خوب مخلوط کنید. اگر به هر دلیلی استفاده از پوست لیمو رو دوست نداشتید از وانیل استفاده کنید.

شیر را درون ظرفی روی حرارت قرار بدید و وقتی گرم شد قبل از اینکه به جوش بیاد مایه را در حالی که مرتب هم میزنید به شیر بتدریج اضافه کنید. مرتب هم بزنید تا غلیظ بشه(حدود 5 دقیقه با حرارت متوسط). وقتی غلیط شد از روی حرارت بردارید و روش رو به طور مستقیم با نایلون بپوشانید تا رویه نبنده.

روش تهیه خمیر

کلیه مواد لازم برای تهیه خمیر را با هم مخلوط کنید و با همزن به مدت هشت دقیقه و یا با دست به مدت پانزده دقیقه هم بزنید. خمیر کمی چسبناک خواهد بود نگران نباشید. آرد اضافه نکنید، هنوز خمیر مایه آن را به عمل نیاورده.

روی خمیر را پوشانده به مدت دو ساعت کنار گذاشته تا حجمش دو برابر بشه. بعد این مدت خمیر رو کمی ورز بدید و روی میز به شکل مستطیل بزرگ باز کنید. با یه کارد به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. سه قسمت از یکطرف بهم وصل هستن و از طرف دیگه بریده میشن. (مانند تصویر)

پودینگ رو در قسمت وسط قرار  بدید و دو طرف کنار رو با فاصله های یکسانت و نیم با کارد برش بزنید و به صورت ضربدری بر روی پودینگ قرار بدید.(مدل حصیری) لبه خمیر را به داخل تا کنید تا مواد بیرون نزنه. روی خمیر را با یه پارچه تمیز بپوشانید و نیم ساعت استراحت  بدید.

بعد از این مدت با یه پالت مخصوص قنادی یا دو تا کفگیر خمیر رو‌ به سینی فر که کاغذ گذاشتید، منتقل کنید. روی خمیر رو با یک زرده تخم مرغ و یک قاشق شیر که مخلوط کردید، با برس رومال کنید و کمی بادام پرک بر روی آن بپاشید. در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که روی نان طلایی بشه قرار بدید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.