طرز تهیه ژله رولی

ژله رولی یکی از دسرهای جدید و خوشمزه ای است که بیشتر برای مهمانی ها و جشن ها تهیه می شود. این دسر از ترکیب ژله و بستنی تهیه می شود و با توجه به اینکه زیبایی خاصی به میز غذای شما می دهد تهیه آن به هیچ وجه وقت گیر نیست. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ تا ۴ نفر دسر ژله رولی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه ژله رولی در ادامه با قندپهلو همراه باشید.

- Advertisement -

مواد لازم ژله رولی
ژله۱ بسته
بستنی وانیلی۲ قاشق غذاخوری
آب داغ۱ لیوان

دستور طرز تهیه

در ابتدا باید سینی مناسبی برای تهیه ژله انتخاب کنیم. سینی که انتخاب می کنیم باید کمی لبه داشته باشد تا زمانی که ژله به صورت مایع است از سینی خارج نشود. داخل سینی را با مقداری کمی آب نمناک می کنیم و یک کیسه فریزر روی سینی پهن می کنیم.

حالا در یک کاسه ۱ لیوان آب داغ می ریزیم و ژله و بستنی وانیلی را به کاسه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا پودر ژله کاملا در آب حل شود. مواد ژله را پس از مخلوط کردن داخل سینی می ریزیم و داخل یخچال قرار می دهیم.

حالا سینی را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا ژله ببندد و برای رول کردن آماده شود. حالا ژله را دو سانتی متر دو سنتی متر از طول سینی برش می زنیم و آن رو مانند رولت رول می کنیم و در یک ظرف مناسب می چینیم.   به همین صورت تمام ژله موجود در سینی را به صورت رولی شکل می دهیم. این نوع ژله به دلیل اینکه شبیه رولت است با نام ژله رولتی یا ژله بستنی رولتی هم شناخته می شود. بهتر است چند نوع ژله با رنگ های مختلف تهیه کنید تا زیبایی کار شما دو چندان شود.

نکات تهیه ژله رولی

خرد شدن و له شدن ژله

بعضی افراد هنگام رول کردن ژله با مشکلاتی مثل خرد شدن یا له شدن ژله مواجه می شوند. دلیل اینکه ژله خرد می شود این است که بیش از حد در یخچال مانده است و دلیل اینکه ژله له می شود این است که زود از یخچال خارج شده است. بهتر است ژله قبل از رول کردن دقیقا ۳۰ دقیقه در یخچال بماند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.