کباب ملکه

یکی از انواع کباب های حوشمزه و لذیذ ایرانی ، کباب ملکه است . این کباب به عنوان فینگر فود هم شناخته و استفاده میشود . شما میتوانید برای درست کردن این کباب از سبزیجات مختلف و متفاوتی استفاده کنید.

این کباب از سبزیجات و گوشت چرخ کرده درست میشود و خیلی از افراد آن را به عنوان پیش غذا در مهمانی هایشان سرو میکنند .در دستور غذای زیر از بادمجان و هویج و سیب زمینی استفاده شده است اما شما میتوانید از گوجه فرنگی و کدو و … هم مطابق میل و سلیقه تان استفاده کنید .

در ادامه طرز تهیه و پخت کباب ملکه را با تمام نکات ریز و درشت آن در اختیار شما قرار میدهیم . مقدار موادی که در زیر قرار گرفته شده برای ۴ نفر است . اگر میخواهید برای تعداد بیشتری این غذا را تهیه کنید باید مقدار مواد را بیشتر کنید.

مواد لازم کباب ملکه

  • گوشت چرخ کرده: ۴۰۰ گرم
  • پیاز نسبتا بزرگ: ۱ عدد
  • هویج بزرگ: ۲ عدد
  • سیب زمینی: ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای: ۱ عدد
  • بادمجان قلمی: ۲ عدد
  • آرد نخودچی: ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: به مقدار لازم
  • نمک و زردچوبه و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه کباب ملکه

1.در ابتدا یک پیاز نسبتا بزرگ انتخاب میکنیم . آن را پوست گرفته و با رنده یا کارد خیلی ریز خردش میکنیم . یک کاسه با اندازه مناسب انتخاب کرده و پیاز را داخل آن میریزیم . گوشت چرخ کرده را هم به پیاز اضافه میکنیم .

2.فلفل دلمه ای را با کارد یا رنده خیلی ریز برش داده و با آرد نخودچی و زردچوبه و فلفل سیاه و نمک به گوشت اضافه میکنیم . همه مواد را خوب با هم ترکیب کرده و با دست ورز میدهیم تا یک مایه کباب خوب و منسجم داشته باشیم .

3.وقتی همه مواد را با هم ترکیب کردید ، روی ظرف را سلفون کشیده و تا یک ساعت درون یخچال بگذارید . این کار باعث میشود چسبندگی مواد و مایه کباب بیشتر شود . یک ساعت که گذشت مایه کباب را از یخچال خارج کرده و یک تابه مناسب روی گاز قرار میدهیم .

4.مقداری روغن ریخته و صبر میکنیم تا خوب داغ شود . مواد کباب را برداشته و به صورت کوکو به شکل گرد داخل روغن می اندازیم تا سرخ شود . شما میتوانید برای این کار از قالب های گرد استفاده کنید تا کباب ها خوش فرم تر و زیباتر شوند .

5.وقتی کباب ها را سرخ کردید نوبت به سرخ کردن سبزیجات میرسد . بادمجان و سیب زمینی و هویج را به شکل حلقه ای خرد کرده و برش دهید ، برای اینکار هم میتوانید از قالب استفاده کنید . تابه ای روی حرارت قرار داده و آن ها را با روغن کم سرخ کنید .

6.زمانی که سرخ کردن سبزیجات هم به پایان رسید زمان سرو این غذا و کباب خوشمزه است . یک حلقه سیب زمینی و یک حلقه هویج و یک قسمت کباب و یک حلقه بادمجان روی هم بگذارید و با یک خلال دندان آنها را بهم متصل کنید تا ثابت شده و شکل زیباتری به این غذا بدهد . اگر تمایل داشته باشید میتوانید روی خلال دندان هم زیتون بگذارید .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.