کباب کوبیده دو رنگ

کباب کوبیده یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است و مدل های مختلفی دارد که میتوان از میان آنها به کباب کوبیده ساده ، کباب کوبیده لقمه ای و نگینی و زعفرانی … اشاره کرد . یکی از انواع کباب کوبیده ، کوبیده دو رنگ است و ترکیبی از کباب کوبیده با گوشت گوسفندی و کباب کوبیده با گوشت مرغ است.

این کباب دارای طعم خوب و ظاهری زیباست ، از اینرو در بسیاری از مراسم و مهمانی های خاص سرو میشود . این کباب را هم میتوان مانند کباب کوبیده معمولی با ریحان و پیاز و نان سنگک یا برنج سرو و میل کرد . هر صد گرم از کباب کوبیده ۲۵۰ کالری دارد .

در ادامه طرز تهیه و پخت کباب کوبیده دو رنگ را با تمام نکات آموزشی آن در اختیار شما قرار میدهیم . مقدار موادی که در زیر قرار گرفته شده برای ۴ نفر است . اگر میخواهید برای تعداد بیشتری این غذا را تهیه کنید باید مقدار مواد را بیشتر کنید.

مواد لازم کباب کوبیده دو رنگ

  • سینه مرغ: ۵۰۰ گرم
  • گوشت گوسفندی: ۵۰۰ گرم
  • دنبه گوسفندی: ۵۰ گرم
  • پیاز بزرگ: ۲ عدد
  • گوجه فرنگی: ۴ عدد
  • زعفران دم کرده: به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه کباب کوبیده دو رنگ

1.برای شروع دو بار دنبه گوسفندی را با گوشت مرغ چرخ کنید تا خوب با هم یکی شوند . یک کاسه مناسب انتخاب کرده و گوشت مرغ را درون آن بریزید . یک پیاز نسبتا بزرگ را پوست گرفته و بشویید ، سپس آن را رنده کرده و آبش را بگیرید.

2.پیاز رنده شده را به گوشت مرغ اضافه کنید . زعفران و نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب کنید . همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و ورز بدهید تا یک مایه کباب عالی بدست بیاید . زمانی که مایه کباب را آماده کردید

3.با سلفون روی درب کاسه را پوشانده و به مدت زمان یک ساعت آن را در یخچال بگذارید تا مایه کباب چسبناکتر و خوب به سیخ بچسبد . گوشت گوسفندی را دو بار چرخ کرده و داخل یک کاسه بریزید . یک پیاز بزرگ انتخاب کنید.

- Advertisement -

4.آن را پوست گرفته و شسته و رنده کنید . آب پیاز را بگیرید و به گوشت گوسفندی اضافه کنید . زعفران و نمک و فلفل سیاه را به مواد اضافه و خوب همه مواد را با هم ترکیب کنید . وقتی مایه کباب خوب یکدست و چسبناک شد

5.روی کاسه سلفون کشیده و مانند گوشت مرغ ، یک ساعت آن را درون یخچال بگذارید . پس از گذشتن یک ساعت مایه کباب ها را از یخچال خارج کرده و سیخ ها را آماده کنید . یک کاسه آب سرد کنار دستتان بگذارید.

6.دست خود را با آب تر کنید و نیمی از سیخ را به کوبیده مرغ اختصاص دهید . نیمی دیگر را با کوبیده گوشت بپوشانید . به این شکل همه مایه را سیخ کنید و میتوانید با توجه به سلیقه خود در سیخ کردن تغییر ایجاد کنید و مدل های متفاوتی ایجاد کنید.

7.که همه مایه را سیخ کردید ، باز یک ساعت دیگر سیخ ها را در یخچال گذاشته و سراغ منقل بروید . منقل را با ذغال ها پر و روشن کنید و به این موضوع که همه ذغال ها روشن باشند توجه کنید تا کبابی خوش طعم و خوش عطر داشته باشید.

8.ذغال های خام موجب بوی دود در کباب ها میشوند و حتی برای سلامتی شما نیز مضر هستند . زمانی که یک ساعت سپری شد و منقل آماده شد ، سیخ های کباب را روی منقل بچینید و خوب باد بزنید تا کباب ها بگیرند

9.سپس سیخ ها را بچرخانید تا همه کباب به ظور یکنواخت پخته و کباب شود . گوجه فرنگی ها را از میان و وسط برش داده و به سیخ بکشید و پس از کباب شدن گوشت ، آنها را کباب کنید . این کباب را میتوانید در کنار برنج زعفرانی یا نان سنگک خشخاشی با ریحان و پیاز سرو کرده و میل کنید .

نکاتی درباره طرز تهیه کباب کوبیده

یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکات که باید در هنگام پخت انواع کباب کوبیده به آن توجه کرد آب پیاز است . آب پیاز را باید حتما به طور کامل بگیرید. پیاز را حتما به شکل رنده شده به گوشت اضافه کنید . به هیچ عنوان از زردچوبه در پخت کباب کوبیده استفاده نکنید.

ادویه کباب کوبیده فلفل سیاه و نمک است و گاهی زعفران . در کباب کردن گوشت باید به فاصله سیخ ها از آتش دقت کنید زیرا اگر فاصله کم باشد ، گوشت میسوزد . اگر فاصله زیاد باشد گوشت نپخته میماند . اگر خیلی زود سیخ را بچرخانید گوشت مغزپخت نمیشود

پس باید به همه این موارد دقت کنید . اگر دوست دارید یک کباب کوبیده اصیل ایرانی بخورید ، به جای نوشابه و دلستر از دوغ طعم دار شده با پونه و نعناع استفاده کنید . اگر کم خونی دارید بهتر است به جای مصرف کباب با ماست و دوغ ، سالاد را جایگزین کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.