عصاره هسته انگور بهتر از شیمی درمانی علیه سرطان است

عصاره هسته انگور بهتر از شیمی درمانی در مبارزه با سرطان  بنا بر پژوهش ها عمل کند. در این نوشتار خواهید خواند که چرا عصاره هسته انگور بهتر از شیمی درمانی است.

سرطان روده‌ی بزرگ دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده است. این نوع سرطان همچنین سومین رتبه را در میان شایع‌ترین شکل‌های سرطان هم در مردان و هم در زنان داراست.

سرطان روده‌ی بزرگ سالانه میلیاردها دلار خرج برای اقتصاد دارد و آدم‌ها را از مادر، پدر، برادر و خواهرشان محروم می‌سازد. این نوشتار را بخوانید تا ببینید که چرا عصاره‌ی هسته‌ی انگور در کشتن سلول‌های سرطان کولورکتال (سرطان روده‌ی بزرگ) بهتر از شیمی‌درمانی عمل می‌کند.

تحقیقات در زمینه‌ی عصاره هسته انگور و سرطان روده‌ی بزرگ

جراحی، رادیوتراپی و شیمی‌درمانی روش‌های اصلی درمان سرطان هستند که پزشکان ارائه می‌دهند، اما برای بیماران مبتلا به سرطان روده‌ی بزرگ، مطالعه‌ای که در ژورنال “فناوری‌ها در زمینه‌ی سرطان‌زایی و پیشگیری دارویی از سرطان” منتشر شده، امید‌ تازه‌ای ارائه می‌دهد.

این مطالعه بیانگر این حقیقت است که شکست در درمان سرطان روده‌ی بزرگ با استفاده از شیمی‌درمانی اغلب در نتیجه‌ی مقاوم شدن بیماران به اثرات شیمی‌درمانی رخ می‌دهد. مقاومت در برابر شیمی‌درمانی اغلب در بسیاری از سرطان‌ها رخ می‌دهد و به طور خاص در درمان سرطان روده‌ی بزرگ شایع است.

هنگامی که سلول‌های سرطانی در برابر شیمی‌درمانی ایمن می‌شوند، پزشکان معمولا پاسخی ندارند. این مطالعه نشان می‌دهد که عصاره‌ی هسته‌ی انگور سلول‌های سرطانی کولورکتال را هدف قرار می‌دهد حتی زمانی که سلول‌های سرطانی در برابر شیمی‌درمانی ایمن هستند، و به کسانی که بدن‌شان در برابر شیمی‌درمانی مقاوم شده‌است و هیچ امیدی به جریان‌های اصلی پزشکی ندارند، امیدی تازه می‌دهد.

برای این‌که روش انتخاب شده برای درمان در برابر سرطان موثر عمل کند، لازم است که مزایایی درمانی را به بیماران ارائه بدهد:

• باید از تشکیل سلول‌های سرطانی جلوگیری کند.
• لازم است از گسترش سرطان و تومورهای سرطانی جلوگیری کند.
• باید سلول‌های سرطانی را نابود کند.

عصاره هسته انگور بهتر از شیمی درمانی از سرطان‌زایی جلوگیری می‌کند

مراحل مختلفی در توسعه‌ی سرطان وجود دارد که مهم هستند. آغاز تشکیل تومور “سرطان‌زایی” نامیده می‌شود. بنابراین ترکیباتی که باعث سرطان می‌شوند سرطان‌زا نامیده می‌شود. عصاره‌ی هسته انگور حاوی مواد فعالی به نام پروسیانیدین است. این ترکیبات با جلوگیری از سرطان‌زایی، از تشکیل تومورهای سرطانی جدید جلوگیری می‌کنند.

سرطان‌زایی به خصوص در سرطان‌های خاص تهاجمی مانند سرطان روده‌ی بزرگ اهمیت دارد زیرا اگر روش درمانی فقط سلول‌های سرطانی را بکشد بدون این‌که از تشکیل تومورهای جدید جلوگیری کند، اصلا مهم نیست که چند سلول سرطانی کشته می‌شود – همیشه تومورهای جدیدی وجود خواهند داشت که باید کشته شوند و در واقع شما وارد مبارزه‌ای می‌شوید که پایان‌اش قطعا شکست است.

در مطالعه‌ای که در ژورنال سرطان‌زایی منتشر شد، پروسیانیدین جدا شده از عصاره‌ی هسته‌ی انگور حاوی خواصی است به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عصاره‌ها به شدت ضد تومور هستند.

رادیکال‌های آزاد و آسیب اکسیداتیو یکی از علل اصلی سرطان است. آسیب اکسیداتیو می‌تواند به دی‌ان‌ایِ (DNA) سلولی آسیب بزند و هنگامی که دی‌ان‌ایِ سلولی آسیب ببیند، می‌تواند باعث بروز سرطان شود. با از بین بردن ترکیبات اکسیداتیو مانند گونه‌های اکسیژن فعال و رادیکال‌های آزاد، آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند نقشی حیاتی در جلوگیری از سرطان ایفا کنند. عصاره‌ی هسته‌ی انگور یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است و به همین دلیل ممکن است در همان ابتدا به جلوگیری از شکل‌گیری تومورهای جدید کمک کند.

عصاره‌ی هسته‌ی انگور و رگ‌زایی

برای این‌که سرطان در بدن زنده بماند باید شروع شود، رشد کند، و لازم است که مواد مغذی به آن برسد تا بتواند گسترش بیابد. این فرآیندهای ایجاِد یک جریان خون برای تومور، رگ‌زایی نامیده می‌شود. رگ‌زایی نه تنها جریان خون را برای تومور تامین می‌کند، بلکه همچنین از گسترش سرطان از طریق جریان خون پشتیبانی می‌کند.
برای این‌که یک سلول زنده بماند و رشد کند، به مواد مغذی نیاز دارد که از عملکرد سلولی حمایت کنند. همان‌طور که تومورها بزرگ‌تر می‌شوند، به عروق خونی جدیدی نیاز دارند که به تغذیه کردن تومور ادامه بدهند. ترکیباتی که می‌توانند از تشکیل عروق خونی جدید جلوگیری کنند، در درمان این بیماری بسیار مفید هستند.

با توجه به مطالعه‌ای که در ژورنال بین‌المللی سرطان منتشر شد، محققان نشان دادند که ترکیبات موجود در عصاره‌ی هسته‌ی انگور خواص ضد رگ‌زایی ارائه می‌دهند. در اصل، عصاره‌ی هسته‌ی انگور مانع از این می‌شود که تومور عروق خونی جدید برای تحریک رشد تومور ایجاد کند.

عصاره‌ی هسته‌ی انگور و خزان‌یاخته‌ای

خزان‌یاخته‌ای یک اصطلاح پزشکی فانتزی برای مرگ سلولی برنامه‌ریزی شده است. همه‌ی سلول‌های بدن شما طوری طراحی شده‌اند که در زمان خاصی خودکشی کنند. سلول‌های سرطانی با سلول‌های طبیعی متفاوت هستند به این دلیل که چیزی در این فرآیند تداخل ایجاد کرده‌است. بنابراین سلول‌های سرطانی طولانی‌تر از سلول‌های عادی زندگی می‌کنند و این همان مکانیزمی است که اجازه می‌دهد تومور رشد و نمو کند.

عصاره‌ی هسته‌ی انگور این توانایی را دارد که سلول‌های سرطانی کولورکتال را هدف قرار بدهد و آپوپتوز (خزان‌یاخته‌ای) را در تنها در آن سلول‌ها القاء کند.

این بدان معنا است که عصاره‌ی هسته‌ی انگور باعث خودکشی سلول‌های سرطانی می‌شود و سلول‌های سالم را دست‌نخورده باقی می‌‌گذارد. چند مورد معدود (در صورت وجود) از برنامه‌های شیمی‌درمانی توانایی انجام این کار را دارند. بیش‌تر داروهای شیمی‌درمانی تمام سلول‌ها از جمله سلول‌های سالم را می‌کشند. این بدان معنا است که عصاره‌ی هسته‌ی انگور در چنین عملکردی در مقایسه با شیمی‌درمانی متداول، اثرات مخرب کم‌تری دارد.

عصاره‌ی هسته‌ی انگور و مراحل پیشرفته‌ی سرطان روده‌ی بزرگ

هر چه قدر سرطان پیشرفته‌تر باشد، شانس این‌که شیمی‌درمانی در درمان سرطان روده‌ی بزرگ موثر واقع شود، کم‌تر است. باز هم، عصاره‌ی هسته‌ی انگور به آن دسته از بیمارانی که مراحل پیشرفته‌ی سرطان روده‌ی بزرگ در آنها تشخیص داده شده‌است، امید می‌دهد.

در مطالعه‌ای که در ژورنال “فناوری‌ها در زمینه‌ی سرطان‌زایی و پیشگیری دارویی از سرطان” منتشر شد و در بالا از آن صحبت کردیم، دانشمندان نه تنها نشان دادند که عصاره‌ی هسته‌ی انگور سلول‌های سرطانی روده‌ی بزرگ را هدف قرار دادند و آنها را کشتند، بلکه همچنین ثابت کردند که هرچه سلول‌های سرطانی خطرناک‌تر و پیشرفته‌تر بودند، عصاره‌ی هسته‌ی انگور به لحاظ جدا کردن سلول‌های سرطانی و کشتن آن‌ها، موثرتر به نظر می‌رسید.

عصاره هسته انگور بهتر از شیمی درمانی برای درمان انواع دیگری از سرطان نیز امید می‌دهد

توانایی عصاره‌ی هسته‌ی انگور برای کمک به پیشگیری و درمان سرطان روده‌ی بزرگ ممکن است خوب‌تر از آن باشد که واقعیت به نظر برسد، اما چیزهای دیگری نیز در مورد این عصاره وجود دارد. عصاره‌ی هسته‌ی انگور نه تنها برای سرطان روده‌ی بزرگ موثر است بلکه ممکن است برای درمان انواع مختلف دیگری از سرطان نیز موثر باشد:

• ثابت شده که عصاره‌ی هسته‌ی انگور مانع رشد تومور در سرطان پروستات می‌شود.
• عصاره‌ی هسته‌ی انگور ممکن است نقش مثبتی در درمان سرطان پستان ایفا کند.
• عصاره‌ی هسته‌ی انگور ممکن است باعث مرگ سلول‌های سرطانی در بیماری لوسمی شود.
• عصاره‌ی هسته‌ی انگور ممکن است در کاهش گسترش سرطان دهان نیز موثر باشد.

امیدی که عصاره‌ی هسته‌ی انگور به بیماران می‌دهد، واقعی است

ما دوست داریم باور کنیم که روند کلی علم پزشکی تمام پاسخ‌ها را دارد اما اغلب ما را ناامید می‌کند. مادر طبیعت عصاره‌های گیاهی وگیاهان شگفت‌انگیز بی‌شماری را به ما هدیه می‌دهد که می‌توانند ما را امیدوار کنند، آن هم زمانی که به نظر می‌رسد هیچ امیدی وجود ندارد.

هسته‌ی انگور اغلب به صورت عصاره‌های استاندارد با سطوح خاصی از پروآنتوسیانیدین (آنتی‌اکسیدان‌های قوی) به بازار عرضه می‌شود. توصیه می‌شود به دنبال محصولاتی باشید که ۴۰ تا ۸۰ درصد استاندارد شده باشند یا محتوای اوپی‌سی‌شان (OPC) کم‌تر از ۹۵٪ نباشد. با پزشک‌تان صحبت کنید تا متوجه شوید که دوز مناسب برای شرایط شما چه‌قدر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.