باید ها و نبایدهایی در مورد غذاهای سگ خانگی شما

چه غذاهايي براي سگ من مناسب است؟

شما با مشورت کردن با یک دامپزشک و تهیه غذای مناسب سگ خود از پت شاپ ها می توانید اطمینان حاصل کنید که سگ شما یک رژیم غذایی سالم و متعادل دارد ولی این به این معنی نیست که نتوانید گاهی غذای خانگی خود را به عنوان یک تشویقی مخصوص به سگ خود بدهید.

در خاطر داشته باشید، فقط  مقدار کمی به او بدهید و اطمینان حاصل کنید که غذاها کاملا پخته شده، خالص و نه چرب، و با چاشنی اندک باشد. در اینجا چند ایده خوب برای غذای سگ ها جمع آوری شده است.  

گوشت پخته شده و کبابی براي سگ

بسیاری از سگ ها گوشت قرمز و سفید را دوست دارند. اطمینان حاصل کنید که گوشت به خوبی پخته شده باشد، تمام چربی های قابل مشاهده – از جمله پوست مرغ را بردارید و قبل از دادن آن به سگ، استخوانهای آن را جدا کنید.

برخی از میوه های تازه براي سگ

با برش های سیب، پرتقال، موز و هندوانه، تشویقی های خوشمزه ای را برای سگ خود فراهم کنید. ابتدا دانه های میوه ها را بیرون بیاورید. خوردن دانه ها، ساقه ها و برگ ها می توانند برای حیوان دلبند شما مشکلات جدی گوارشی ایجاد کنند.

برخی از سبزیجات براي سگ

سگ شما می تواند یک میان وعده سالم و خوشمزه از تکه های هویج، لوبیا سبز، خیار یا کدو داشته باشد. یک سیب زمینی پخته شده هم برای او مناسب است. اجازه ندهید که سگ شما سیب زمینی خام را از آشپزخانه یا باغچه شما بخورد.

برنج پخته شده و پاستا براي سگ

خوردن برنج سفید یا ماکارونی پخته شده برای سگ ها می تواند لذت بخش و مفید باشد. مخصوصا هنگامی که مشکلی در معده ایجاد می شود، برنج سفید با مرغ آب پز، گاهی اوقات حال سگ شما را بهتر می کند.

با این همه توصیه دامپزشکان استفاده از غذاهای آماده بصورت روتین است. غذاهای خشک و تر آماده علاوه بر تامین پروتئین و کالری مورد نیاز حیوان، شامل ویتامین ها، مواد معدنی و پروبیوتیک ها نیز می باشد که می تواند نیازهای تغذیه ای سگ دلبندتان را فراهم کند. همچنین این غذاها براساس نژاد و سن سگ بالانس شده اند.

بیشتر بخوانید:

منبع: WebMD

مترجم: دکتر اعتضادی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.