چای بابونه، پیشنهادی برای یک عصر پاییزی

تغییر سبک زندگی، فرصت رستوران‌گردی زیاد را به دلیل کمبود وقت از خیلی از ما گرفته است اما بیشتر ما می‌توانیم حداقل نیم ساعت از وقت بعضی از روزهای خود را به رفتن به کافی‌شاپ و لذت بردن از یک نوشیدنی گرم در کنار دوست یا همسرمان اختصاص بدهیم. یکی از این نوشیدنی‌های جذاب و خوش‌عطر، چای بابونه است.

چای بابونه جزو چای‌های بسیار سلامت رده‌بندی می‌شود که می‌تواند گرمای مناسبی در این روزهای سرد سال برای ما ایجاد کند. نوشیدن چای بابونه، اول از همه باعث کاهش اضطراب و رفع حالات افسردگی خفیف یا شدیدی می‌شود که با شروع پاییز و زمستان برای خیلی از افراد پیش می‌آید. از طرف دیگر، مصرف چای بابونه می‌تواند به کاهش تب در زمان سرماخوردگی هم کمک کند. با این حساب، اگر سرما خورده‌اید و به کافی‌شاپ دعوت شده‌اید، بهتر است حتما چای بابونه سفارش بدهید.

نکته دیگر اینکه اگر تصمیم داشتید در این شب‌های طولانی پاییزی به کافی‌شاپ بروید، بازهم چای بابونه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مصرف این نوشیدنی گرم و خوش‌عطر حدود دو ساعت پیش از خواب، به افزایش ترشح سروتونین در بدن و تجربه خوابی راحت‌تر کمک خواهد کرد. به عبارت ساده‌تر، دمنوش بابونه با ریلکس کردن عروق مغزی و کاهش استرس، باعث سنگین و عمیق شدن خواب شبانه می‌شود. برای اثربخشی بیشتر، بهتر است چای بابونه را به صورت گرم و با مقدار کمی عسل مصرف کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.