چطور نوشیدن چای ماچا برای لاغری بهترین انتخاب شما خواهد بود!

ماچا یک نوع چای سبز است اما این چای چه تفاوتی با سایر چای ها دارد؟ چای ماچا در بین نوشیدنی های کمک کننده برای لاغری در رتبه چندم قرار می گیرد؟ چای ماچا چطور به لاغری کمک می کند؟ این ها سوالهایی هستند که می خواهیم پاسخ آن را برای شما در ادامه مطرح کنیم.

همان طور که گفتیم چای ماچا یک نوع چای سبز است اما گیاه چای طور خاص برای تهیه ماچا (Matcha) رشد داده می‌شود. تفاوت رشد گیاه چای برای تولید ماچا با سایر انواع چای در این است که به طور معمول به مدت دو تا چهار هفته با سایبان هایی گیاه چای پوشانده می‌شود تا میزان کلروفیل آن‌ها قبل از اینکه برگ های چای جمع‌آوری شوند، افزایش یابد. پس از برداشت دستی، قسمت‌های شیرین برگ چای بخار دهی و خشک شده و سپس بوسیله آسیاب های سنگی مخصوصی، پودر شده که ماچا نامیده می‌شود.

ماچا به صورت پودر است و برخلاف انواع دیگر چای نیازی به دَم کردن ندارد؛ بنابراین تمام برگ چای مصرف می شود و فواید بیشتری ارائه می دهد. به طور میانگین یک فنجان چای ماچا از نظر مواد مغذی برابر با ۱۰ فنجان چای سبز دم شده معمولی است. بنابراین و با توجه به این که چای سبز در رتبه بندی نوشیدنی های کمکی برای لاغری در رتبه دوم بعد از چای سفید قرار دارد باید متوجه شده باشید که چای ماچا برای لاغری چقدر می تواند کمک کننده باشد.

تا این جا به دو سوال پاسخ داده ایم و می­رسیم به سوال آخر. چرا و چگونه چای ماچا برای لاغری مفید است؟

چطور با ماچا لاغر می شویم؟

ماچا غنی از آنتی اکسیدان ها

این نوع چای حاوی آنتی اکسیدان فراوان و فعال، (Epigallocatechin Gallate (EGCG می باشد. دانشمندان دانشگاه کلرادو دریافتند که محتوای EGCG در ماچا 137 برابر چای سبز چای است. آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از سموم، افزایش ایمنی و کاهش التهاب کمک می کنند که از بالا رفتن وزن جلوگیری و کاهش وزن را سرعت می بخشد.

وجود 137 برابر EGCG بیشتر از چای سبز، نوشیدن چای ماچا برای لاغری را از اولین انتخاب ها قرار داده است.

افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن

این ویژگی یک دلیل محکم است که از چای ماچا برای لاغری استفاده کنید. اگر برای لاغری تلاش می کنید، باید به میزان متابولیسم خود توجه کنید. اگر میزان متابولیسم شما کم باشد، مهم نیست که چقدر کمتر بخورید، می توانید چربی بسوزانید. چای ماچا متابولیسم شما را تقویت و تسریع می کند. کاتیچین موجود در چای باعث بهبود میزان متابولیسم در طی و بعد از ورزش می شود.

به دلیل وجود کاتچین در این چای، نوشیدن 3-5 مرتبه در هفته از چای ماچا برای لاغری بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

سوزاندن چربی

سوزاندن چربی یک فرایند بیوشیمیایی است که مولکول های چربی بزرگ را به تری گلیسیریدهای کوچک تر تجزیه می کند و این تری گلیسیرید ها باید از بین بروند یا دفع شوند. چای ماچا غنی از کاتچین ها است که ترموژنز بدن را از 8 تا 10 درصد به 35-43 درصد افزایش می دهد. علاوه بر این، نوشیدن این چای می تواند استقامت شما را بهبود بخشد و به شما کمک می کند که چربی های خود را بسوزانید.

تعادل قند خون

بالا بودن گلوکز خون یا قند خون به صورت ثابت شما را در معرض خطر دیابت قرار می دهد. همچنین گلوکز یا قند اضافه در بدن به صورت چربی ذخیره می شود. چای ماچا برای لاغری کمک می کند تا قند خون کاهش یافته و معتدل شود. همچنین مقدار زیادی فیبر به بدن شما ارائه می کن که باعث می شود دیرتر گرسنه شوید و همچنین از پرخوری جلوگیری می کند. باید گفت اینجا ماچا تنها برای لاغری مفید نیست و خواص بیشماری برای سلامتی بدن شما دارد.

چای ماچا برای لاغری کمک می کند تا قند خون کاهش یافته و معتدل شود و چربی اضافه در بدن باقی نماند.

کاهش استرس

استرس باعث ترشح کورتیزول، هورمون استرس و دفاعی بدن می شود. هنگامی که سطح کورتیزول بالا می رود، بدن شما به حالت دفاعی در می آید و شما احساس بی قرار بودن، خستگی و اضطراب  می کنید. یکی از اثرات جانبی کورتیزول افزایش وزن، به ویژه در ناحیه شکم است.

کورتیزول به مغز هشدار می دهد که بدن ما در خطر است این یک سیستم بدوی در بدن انسان است که میلیون ها سال انسان را زنده نگه داشته اما در عصر حاضر باعث افزایش وزن و بسیار مشکلات دیگر می شود. این پیام کورتیزول باعث می شود بدن برای اطمینان از داشتن انرژی کافی برای جنگ یا گریز و دفاع از خود شروع به ذخیره سوخت (گلوکز) به صورت چربی بکند. چای ماچا برای لاغری با آنتی اکسیدان هایش به کاهش رادیکال های آزاد مضر، کاهش استرس و اضطراب و در نتیجه به جلو گیری از افزایش وزن کمک می کند.

نوشیدن چای ماچا برای لاغری کمک به آرامش و کاهش ترشح کورتیزول می شود تا در نتیجه این فرآیند افزایش وزن اتفاق نیافتد.

افزایش سطح انرژی بدن

چای ماچا همچنین به افزایش سطح انرژی کمک می کند، هشیاری را افزایش می دهد و باعث می شود شما فعال‌تر باشید. این مانع از تنبل بودن شما می شود، سطوح توان و استقامت شما را افزایش می دهد و باعث می شود ورزش کردن و فعالیت بدنی که برای لاغری لازم است راحت تر شود. ماچا برای لاغری از راه های مستقیم و غیر مستقیم مفید است.

نوشیدن چای ماچا منجر به افزایش انرژی و در نتیجه افزایش فعالیت بدن می شود.

کاهش کلسترول

چای ماچا غنی‌ترین منبع EGCG، آنتی اکسیدانی که در اکثر چای ها یافت می شود، است. دانشمندان دریافته‌اند که EGCG جذب کلسترول بد را مهار می کند و باعث کاهش کلسترول بدن می شود.

عادت های غذایی نا مناسب و هم چنین خوردن غذا های نامناسب باعث تجمع انواع سموم و مواد مضر در بدن می شود. افزایش وزن یکی از مضرات این مواد سمی است. بنابراین، شما باید هر روز سموم و مواد مضر را از بدن خود خارج کنید. چه چیزی بهتر از نوشیدن چای ماچا است، که با آنتی اکسیدان ها درونش باعث از بین رفتن این مواد می شود یا جلوی اثرگذاری آن ها را می گیرد و یا تاثیراتشان را خنثی می کند؟ نوشیدن چای ماچا برای لاغری و کاهش وزن، جلوگیری از یبوست، بهبود هضم، ایجاد ایمنی و افزایش سلامت کلی بسیار مفید است. ماچا را نه تنها برای لاغری بلکه برای سالم زیستن نیز ضروری است.

جمع بندی

خواص چای ماچا

آنتی اکسیدان فراوانی دارد، محافظت از کبد یکی از مهم‌ترین خواص چای ماچا است، عملکرد مغز را تقویت می‌کند، از سرطان جلوگیری می‌کند، به کاهش وزن کمک نیز می‌کند.بهترین زمان مصرف چای ماچا

بهترین زمان برای مصرف جهت لاغری ۲ ساعت پس از صرف غذا  به شکل یکی از نوشیدنی ست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.