بهترین دستگاه های لیزر مو زائد در سال  ۲۰۲۳

در حال حاضر فرایند حذف و نابودی موهای زائد بدن یکی از پرتقاضاترین خدمات پزشکی و زیبایی محسوب می‌شود. همانطور که می‌دانیم این فرآیند به کمک دستگاه‌های مخصوص لیزر قابل انجام است. در همین راستا تاکنون انواع دستگاه های لیزر با فناوری‌ها و ویژگی‌های مختلف ساخته شده‌اند. این دستگاه‌ها با تاباندن انرژی به ریشه یا فولیکول روند رشد مو را مختل می‌کنند.

همانطور که در قسمت بالا بیان کردیم پروسه حذف موهای زائد فقط توسط دستگاه های لیزر انجام می‌شود. در نتیجه پزشکان مراکز زیبایی به دنبال بهترین دستگاه های لیزر مو زائد هستند. چون هر چه فناوری دستگاه پیشرفته‌تر باشد کار کردن با آن ساده‌تر است. از سوی دیگر افرادی که قصد انجام لیزر موهای زائد را دارند معمولا پیش از انجام لیزر ویژگی‌های دستگاه مورد نظر را بررسی می‌کنند.

به همین منظور در این مطلب ۴ مدل از بهترین دستگاه های لیزر مو زائد در سال ۲۰۲۳ بررسی شده است. بدون شک پزشکان عزیز و افراد متقاضی لیزر پس از شناخت ویژگی‌ها و مزایای دستگاه های لیزر می‌توانند انتخاب راحت‌تری داشته باشند.

دستگاه تیتانیوم چیست؟

دستگاه لیزر مو تیتانیوم ۲۰۲۳ یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های کاربردی برای نابودی دائمی موهای زائد بدن

است. این دستگاه با برخورداری از سه طول موج مختلف الکس، دایود و یاگ به بخش اپیدرم پوست نفوذ می‌کند. انرژی تابیده شده از این دستگاه منجر به گرم شدن قسمت فولیکول مو و تبخیر آن می‌شود.

ویژگی ‌های دستگاه تیتانیوم

●      برخورداری از سیستم خنک کننده: معمولا دستگاه‌های اولیه لیزر مو، کمی دردناک بودند یعنی فرد در حین استفاده از دستگاه سوزش و درد حس می‌کرد. این اتفاق به دلیل بالا رفتن دمای پوست اتفاق می‌افتاد. اما در دستگاه پیشرفته و جدید امروزی مانند دستگاه تیتانیوم ۲۰۲۳ از فناوری خنک کننده استفاده شده است تا دمای پوست حین جلسه لیزر کنترل شود و فرد احساس درد و سوزش نداشته باشد. 

●      برخورداری از سه طول موج مختلف: علاوه‌بر آن این دستگاه دارای سه تکنولوژی مختلف الکس، دایود و ان دی یاگ است که با نفوذ به لایه‌های عمیق پوست نقش مهمی در نابودی موهای زائد بدن دارند.

●      برخورداری از شعاع شات وسیع: قسمت سری این دستگاه طوری طراحی شده که با هر شات محدوده وسیعی از پوست تحت شعاع امواج لیزر قرار میگیرد.

دستگاه الکس دایود چیست؟

دستگاه لیزر دایود الکس یکی از دستگاه های لیزر مو زائد است که با داشتن طول موج‌های مختلف مانند الکس و دایود، موجب نابودی و حذف موهای زائد می‌شود. هر یک از این طول موج‌ها دارای قدرت نفوذ و اثر پذیری منحصر‌به‌فردی هستند که به دو صورت ترکیبی یا جداگانه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. از جمله مهم‌ترین ویژگی این دستگاه می‌توان به سیستم خنک کننده ِن اشاره کرد. این فناوری دمای پوست را در زمان انجام لیزر کنترل می‌کند تا از ایجاد سوختگی بر روی پوست جلوگیری شود.

مزایا دستگاه لیزر دایود الکس ۲۰۲۳

●      اثرگذاری بالایی بر روی انواع مو نازک و ضخیم دارد.

●      فرد در طول درمان یا پس از آن دچار درد یا سوختگی نمی‌شود زیرا دارای فناوری ICE Plus یک است.

●      با انواع رنگ پوست‌ یعنی سفید، سبزه، گندمی و… سازگاری دارد.

●      باعث روشن‌تر شدن رنگ پوست می‌شود.

●      قدرت حذف موهای پرتراکم و ضخیم را دارد.

●      فرایند نابودی موهای زائد را در زمان کوتاهی انجام می‌دهد.

●      زیان و آسیبی به اپیدرم پوست وارد نمی‌کند.

●      فرایند حذف و نابودی موهای زائد را در مدت زمان کوتاهی انجام می‌دهد.

دستگاه پلاتینیوم چیست؟

دستگاه لیزر پلاتینیوم ۲۰۲۳ یکی از جدیدترین دستگاه های لیزر موهای زائد است که فناوری بهره‌گیری از چندین طول موج مختلف را دارد. ترکیب سه طول موج الکس، دایود و ان دی یاگ در دستگاه پلاتینیوم، باعث افزایش قدرت دستگاه لیزر شده است. در نتیجه با افزایش قدرت دستگاه پروسه حذف موهای زائد با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

طول موج‌ های دستگاه پلاتینیوم

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم دستگاه پلاتینیوم دارای سه طول موج مختلف با سرعت متفاوت است. معمولا هر کدام از این طول موج‌ها وظیفه یا تاثیرات منحصر‌بفردی دارند:

●      طول موج الکس Alex (سرعت ۷۷۵ نانومتر): نقش اصلی این طول موج حذف موهای روشن و ظریف است. همچنین طول موج الکس نقش مهمی در کاهش تراکم موها دارد.

●      طول موج دایود Diod (سرعت ۸۱۰ نانومتر): طول موج دایود با نفوذ به لایه‌های زیرین و نابودی قسمت‌های مولد مو، امکان رشد مجدد موها را کاهش می‌دهد.

●      طول موج ان دی یاگ ND YAG (سرعت ۱۰۶۴ نانومتر): این طول موج بر روی فولیکول مو اثر می‌گذارد زیرا فولیکول نقش مهمی در تولید مو دارد.

مزایا دستگاه لیزر پلاتینیوم ۲۰۲۳

●      هنگام حذف موهای زائد با این دستگاه فرد هیچ دردی احساس نمی‌کند.

●      به دلیل مجهز بودن به چیلر خنک کننده در حین انجام لیزر، دمای پوست به سرعت کاهش پیدا می‌کند تا منجر به سوختگی نشود.

●      سرعت کلاژن‌سازی پوست را افزایش می‌دهد.

●      قدرت نابودی ضایعات عروقی پوست را دارد.

●      به دلیل ترکیب چند طول موج مختلف نسبت به دستگاه‌های تک موج قدرت نفوذ بیشتری دارد.

●      برای سلامت بیمار و پزشک خطری ایجاد نمی‌کند و یک دستگاه کاملا ایمن است.

دستگاه پلاتینیوم پلاس چیست؟

دستگاه لیزر مو پلاتینیوم پلاس نیز، نسخه پیشرفته‌تری از دستگاه پلاتینیوم محسوب می‌شود. این دستگاه به دلیل قدرت نفوذ بالایی که دارد به لایه‌های زیرین و عمیق پوست نفوذ می‌کند. سپس بر روی بخش‌های تولیدکننده مو مانند فولیکول اثر می‌گذارد. این فرایند موجب سست شدن ریشه مو و نابودی آن می‌شود.

تکنولوژی‌ های به کار رفته در دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس ۲۰۲۳

با توجه به مطالبی که در قسمت بالا به آن پرداختیم، عملکرد و تکنولوژی‌های به کار رفته در دستگاه پلاتینیوم پلاس، تقریبا شبیه به دستگاه پلاتینیوم است. این دستگاه نیز سه تکنولوژی مختلف الکس، دایود و یاگ را دارد که هر کدام اثرات متفاوتی را از خود نشان می‌دهند.

●        تکنولوژی الکس: این طول موج به دلیل قدرت نفوذ کمتری که دارد بیشتر برای از بین بردن موهای ظریف و نازک به کار برده می‌شود.

●      تکنولوژی دایود: قدرت نفوذ دایود از طول موج الکس بیشتر است و به عمق پایین‌تری نفوذ می‌کند. 

●         تکنولوژی یاگ: پرنفوذترین طول موج دستگاه لیزر است و با سرعت ۱۰۶۴ نانومتری به قسمت فولیکول مو نفوذ می‌کند.

بهترین نوع دستگاه لیزر کدام است؟

برای پاسخ به این سوال نمی‌توان یک دستگاه مشخص را معرفی کرد زیرا هر یک از دستگاه‌های لیز دارای ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی هستند. بهترین کار برای یافتن بهترین دستگاه لیزر بررسی  ویژگی‌های انواع دستگاه‌ها است. به همین منظور در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی درباره ۴ نوع از پیشرفته‌ترین دستگاه های لیزر عصر حاضر به شما ارائه دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.