خواص مریم گلی

مریم گلی نام گیاهی است که فواید زیادی برای بدن دارد. در گذشته از دمنوش این گیاه هم استفاده های زیادی می شده است که می توان به درمان سرماخوردگی و رفع مشکلات گوارشی اشاره کرد.

درمان سرماخوردگی با مریم گلی

با توجه به اینکه چای مریم گلی دارای خاصیت اکسپکتورانت است می تواند برای رفع سرفه بسیار موثر باشد. همچنین ضدعفونی بودن این گیاه در درمان ترشحات خلط دار بسیار مفید است.

کاهش قند خون با مریم گلی

همانطور که می دانید دیابت نوع ۲ سبب می شود که تولید انسولین در بدن با مشکل مواجه شود. اما مریم گلی طبق تحقیقات پژوهشگران می تواند سطح گلوگز خون ناشتا را در افراد دیابتی کم کند. هرگاه گلوکز خون ناشتا کم شود، فشار بیش از اندازه که روی لوزالمعده است کاهش می یابد.

کاهش علائم یائسگی با مریم گلی

خانم های یائسه معمولاً علائم گر گرفتگی دارند. مریم گلی خاصیتی دارد که این گونه علائم را کاهش می دهد. در آزمایشاتی مشخص شده است که گرگرفتی تا ۵۰ درصد در میان خانم های یائسه کاسته شده است. استفاده از دمنوش مریم گلی برای خانم های یائسه پیشنهاد می شود.

کاهش التهاب دهانی با گیاه مریم گلی

یکی از بیماری های دهانی که دردناک نیز می باشد، موکوزیت نام دارد. وقتی زخم در دیواره های دهان شکل می گیرد، سبب ایجاد درد نیز خواهد شد. گفته می شود این بیماری سبب فلج شدن دهان نیز خواهد شد.

رشد مو با گیاه مریم گلی

اگر برای رشد مو هر کاری کرده اید و جواب نگرفته اید به سراغ ترکیب دمنوش مریم گلی با چای سیاه و رزماری بروید زیرا علاوه بر تقویت و افزایش رشد مو به مشکی کردن آنها نیز کمک خواهد کرد. در نظر داشته باشید که این روش از رنگ های شیمیایی بهتر است.

کم کردن کلسترول با مریم گلی

این گیاه به خوبی می تواند تری گلیسیرید و حتی کلسترول منفی در بدن را کاهش دهد. در واقع به طور همزمان با زیاد کردن میزان کلسترول خوب بدن، منجر به کم کردن کلسترول خواهد شد.

داشتن ذهن آرام با گیاه مریم گلی

اضطراب می تواند عاملی باشد که نتوانیم کارهای روزمره مان را انجام دهیم. برای خلاصی از استرس و اضطراب از دمنوش مریم گلی استفاده نمایید. این گیاه همچنین می تواند حافظه را نیز تقویت نماید.

کم کردن وزن با مریم گلی

اگر می خواهید وزن خود را افزایش دهید. توصیه می کنیم که از دمنوش مریم گلی استفاده کنید چرا که این دمنوش توانایی تحریک اشتها را خواهد داشت. همچنین با این دمنوش سوخت و ساز بدن نیز افزایش می یابد.

مضرات دمنوش مریم گلی

  • اگر داروهای مختص به قند خون مصرف می کنید، از این دمنوش استفاده نکنید، چرا که عملکرد هر دوی اینها مشابه است . اما در صورت استفاده همزمان دمنوش عملکردی عکس از خود نشان میدهد.
  • این گیاه می تواند بر روی برخی از سرطان ها اثرگذار باشد و حال بیمار را بدتر کند. لذا قبل از اینکه این دمنوش را استفاده کنید با پزشک خود مشورت نمایید.
  • مریم گلی را بیش از اندازه مصرف نکنید چرا که سبب تشنج خواهد شد.
  • اگر کلیه و یا کبدتان به خوبی کار نمی کند نیز از دمنوش مریم گلی دوری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.