روش ها و ترفند هایی برای تشخیص آیفون اصلی از تقلبی

امروزه گوشی‌های آیفون به یکی از محبوب‌ترین انواع گوشی‌های هوشمند موجود در بازار تبدیل شده‌اند که دارای محبوبیت بسیار زیادی هستند و مبحث قیمت روز آیفون در دوره فعلی کم اهمیت تر از قیمت طلا و سکه نیست و خیلی از افراد به دنبال سرمایه گذاری در این بازار هستند. به علت محبوبیت بالای این گوشی‌ها تعداد زیادی از نسخه‌های تقلبی و جعلی این محصولات نیز تولید و روانه بازار شده است. همین موضوع نیز پیداکردن یک گوشی آیفون اصل را برای بسیاری از خریداران این محصولات سخت کرده است. در اینجاست که روش‌های تشخیص آیفون اصلی از محصولات تقلبیمی‌توانند مفید واقع شوند و به شما در این زمینه کمک شایانی کنند. ما در این مطلب قصد داریم برخی از راهکارهای کاربردی که برای تشخیص آیفون اصلی از گوشی‌های تقلبی وجود دارند را برای شما توضیح دهیم. پس اگر علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

بررسی شماره IMEI

کد IMEI یکی از بهترین روش‌هایی است که امروزه برای تشخیص آیفون اصلی از محصولات تقلبی وجود دارد و شما هم می‌توانید از آن استفاده کنید. گوشی‌های آیفون اصلی که امروزه در بازار وجود دارند و تولید شده توسط خود برند اپل هستند امروزه دارای شماره IMEI هستند. اگر گوشی که انتخاب کرده‌اید این شماره را ندارد باید این احتمال را بدهید که گوشی شما مدل جعلی است. برای این‌که بتوانید این کد را بررسی کنید باید در گوشی مدنظر وارد بخش تنظیمات شده و روی گزینه General بزنید.

با این کار وارد صفحه‌ای خواهید شد که گزینه‌های مختلفی در آن وجود دارد. در این صفحه باید گزینه about را انتخاب کنید. در این بخش باید به سمت پایین صفحه بروید و در انتهای صفحه می‌توانید شماره IMEI گوشی را مشاهده کنید. اگر در این صفحه کد IMEI وجود نداشت باید بدانید که این احتمال وجود دارد گوشی شما جعلی باشد و به همین علت نیز نباید آن را خریداری کنید.

شماره مدل و شماره دستگاه را بررسی کنید

برای تشخیص آیفون اصلی از محصولات تقلبی اقدام دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که شماره سریال و مدل آیفون خود را بررسی کنید. دقت داشته باشید که می‌توانید شماره سریال آیفون خود را به روش‌های مختلفی پیدا کنید. برای این کار ابتدا آن را کپی کرده و در وب‌سایت رسمی اپل بررسی کنید. اگر تیک سبز را در کنار آن مشاهده کردید به این معنی است که مدل گوشی شما اصل است. از طرف دیگر می‌توانید بررسی کنید که آیفون شما کاملا نو است یا بازسازی شده است؟

برای این کار کافی است که حروف اول شماره مدل خود آیفون خود را از طریق آدرس زیر بررسی کنید:

Settings → General → About

حال حرفی که مشاهده کردید را با اطلاعات زیر مقایسه کنید:

  • M: آیفون کاملا جدید و اورجینال است.
  • F: دستگاه قبلا بازسازی شده و مورداستفاده قرار گرفته است.
  • N: آیفون فعلی به دلیل درخواست سرویس با آیفون خراب دیگری جایگزین شده است.
  • P: اپل یک آیفون شخصی‌سازی شده با حکاکی ساخته است.

مطمئن شوید که قطعات اصلی آیفون تعویض نشده‌اند

مواردی وجود داشته که مشتریان قربانی کلاهبرداری‌های مربوط به آیفون‌های سرویس شده، شده‌اند. این دستگاه‌ها ممکن است در نگاه اول اورجینال به نظر برسند؛ ولی با استفاده از قطعات غیراپل برای رفع نقص‌های آنها تعمیر شده‌اند که این موضوع مشکلات زیادی را برای کاربران آیفون به وجود می‌آید. در واقع این کار باعث می‌شود تا آیفونی که شما خریداری کرده‌اید تجربه کاربری مشابه آیفون‌های اصلی مجهز به اجزای معتبر را ارائه نکند. این مورد به خصوص از مدل آیفون 13 معمولی به بعد بسیار شایع شده است و با دستکاری هایی که در نرم افزار انجام داده میشه، تشخیص تعویض بسیار سخت خواهد بود.

برای تعیین اصالت تجهیزات و قطعات آیون می‌توانید چندین اقدام مختلف انجام دهید. یکی از این روش‌ها فعال کردن ویژگی True tone در تنظیمات نمایشگر گوشی خریداری شده است. روش دیگری که می‌توانید برای این کار مورداستفاده قرار دهید این است که ویژگی Night Shift را در گوشی آیفون خود فعال کنید و آخرین روش نیز این است که گزینه Haptic Feedback را در گوشی خود فعال کنید.

علاوه بر این اگر از آیفون 11 یا مدل‌های بالاتر استفاده می‌کنید که روی IOS 15 یا نسخه‌های جدیدتر اجرا می‌شوند می‌توانید اطلاعات اضافی را درباره قطعات گوشی خود به دست بیاورید که در تشخیص آیفون اصلی از محصولات تقلبی به میزان زیادی به شما کمک می‌کند. برای انجام این کار می‌توانید دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی آیفون خود شوید و گزینه General را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود روی گزینه about کلیک کنید. پس از این‌که این گزینه را انتخاب کردید صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که در آن باید قسمتی با عنوان Parts and service history را جستجو کنید. وقتی این گزینه را پیدا کرده و آن را انتخاب کردید می‌توانید نام قطعات یا گزینه‌هایی که سرویس شده‌اند را در این صفحه مشاهده کنید. اگر نام قطعه‌ای در این صفحه به‌صورت نامشخص آمده بود نشان می‌دهد که یک قطعه غیراپل روی گوشی شما نصب شده است که این موضوع نشان می‌دهد دستگاه شما اورجینال و اصل نیست. در کنار این موضوع باید به این نکته توجه داشت که با توجه به افزایش روزانه قیمت دلار، قطعات یدکی ایفون ها به شدت افزایش یافته است. ما به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم با خرید سرویس بیمه گوشی آیفون، دستگاه خود را بیمه کرده و از این خدمات در صورت مفقودی یا آسیب دیدن موبایل استفاده کنید.

اصالت آیفون خود را از طریق یک برنامه شخص ثالث تایید کنید

یکی از تکنیک‌های جذابی که برای تشخیص آیفون اصلی از محصولات تقلبی مورداستفاده قرار می‌گیرد تشخیص اصل بودن گوشی‌های آیفون از طریق برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های شخص ثالثی است که می‌توانید روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. برای این‌که بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به این منظور ابتدا وارد سایت Anyunlock شوید و آخرین نسخه از نرم‌افزار این سایت را در سیستم کامپیوتری شخصی خود دانلود کنید. پس از این‌که پروسه دانلود به اتمام رسید این برنامه را باز کرده و گزینه iDevice Verification را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید.
  • پس از انجام این کار در پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود روی گزینه Verify device now کلیک کرده و آن را انتخاب کنید.
  • در گام بعدی شما باید گوشی آیفون خود را از طریق کابل مناسب به سیستم کامپیوتری متصل کنید. وقتی دستگاه شما به‌درستی به کامپیوتر متصل شد این نرم‌افزار به طور خودکار دستگاه شما را اسکن می‌کند و سپس یک گزارش تاییدیه را در اختیار شما قرار خواهد داد.

اگر قصد تشخیص آیفون اصلی از محصولات تقلبی را دارید باید توجه داشته باشید که در این گزارش به دنبال تگ UDID باشید که معمولا در سمت راست و بالای این نرم‌افزار واقع شده است. اگر با این گزارش آشنا نیستید باید بدانید که UDID در واقع از چهار عنصر تشکیل شده است که عبارت‌اند از شماره‌های IMEI، شماره سریال گوشی اپل شما، آدرس بلوتوث و آدرس وایفای آن که هریک از این عناصر می‌توانند در تشخیص اصل بودن گوشی آیفون شما تاثیرگذار باشند.

اگر گزارشی که در UDID آمده برابر با گزینه خیر باشد این بدان معنی است که یکی از چهار جنبه معرفی شده در این بخش تغییر پیدا کرده یا با دستگاه اصلی متفاوت است. این اختلاف ممکن است نشان دهد که دستگاه آیفون شما یک گوشی اصل نیست و احتمالا بازسازی شده است که باید به این موضوع دقت داشته باشید.

ویژگی‌های فیزیکی را مقایسه و بررسی کنید

نکته بسیار کاربردی و مهم دیگری که می‌توانید برای تشخیص آیفون اصلی از محصولات تقلبی از آن استفاده کنید این است که به ویژگی‌های فیزیکی گوشی اپلی که خریداری کرده‌اید دقت و توجه داشته باشید. شما در این گوشی باید به دنبال ویژگی‌هایی مانند مکان و عملکرد دکمه‌های آن باشید. در صورتی که هریک از ویژگی‌های فیزیکی گوشی که شما خریداری کرده‌اید با استانداردهایی که برای گوشی‌های اپل تعریف شده متفاوت بود می‌توانید اطمینان پیدا کنید که گوشی خریداری شده فیک است و باید به دنبال پس دادن آن باشید. همچنین در صورتی که در حال حاضر از آیفون استفاده میکنید، پیشنهاد میکنیم با خرید لوازم جانبی اصلی اپل برای دستگاه خود، از آن محافظت کنید.

چگونه بفهمم که آیفون من اصل است؟

برای بررسی اصالت آیفون چهارده یکی از اقدامات بسیار مهمی که می‌توانید انجام دهید این است که بسته‌بندی آن را به طور کامل بررسی کنید. مدل‌های جعلی آیفون چهارده اغلب با بسته‌بندی‌هایی ارائه می‌شوند که در مقایسه با نمونه‌های اصلی کیفیت و سازگاری کمتری دارند. هرگونه اختلافی که در بسته‌بندی محصول خریداری شده با محصولات اصل و اورجینال اپل وجود داشت باید باعث ایجاد شک در شما شود. این اختلافات می‌تواند یک معیار بسیار مهم برای تشخیص آیفون اصلی از محصولات تقلبیباشد که معمولا بسیاری از افراد به این موضوع توجه چندانی ندارند.

آیفون بازسازی شده چیست؟

آیفون بازسازی شده به دستگاهی اطلاق می‌شود که قبلا مورداستفاده قرار گرفته و قبل از این‌که دوباره برای فروش در دسترس قرار گیرد تحت بررسی کامل قرار می‌گیرد. در نتیجه ممکن است نشانه‌های خاصی از سایش، خراش روی صفحه یا بدنه آن را مشاهده کنید که نشان می‌دهد دستگاه خود را به‌صورت اصل و اورجینال تهیه نکرده‌اید. در واقع این نشانه‌ها بیانگر این هستند که دستگاه شما کاملا جدید نیست و قبلا توسط شخص دیگری مورداستفاده قرار گرفته است. پس طبیعتا شما نباید هزینه خرید یک گوشی آیفون نو را برای خرید آن بپردازید که توجه داشتن به این نکته بسیار مهم است.

سخن پایانی

به طور کلی تشخیص آیفون اصلی از محصولات تقلبی هیچ‌گاه کار ساده و آسانی نیست و شما باید به تکنیک‌ها و نکات متعددی در این زمینه دقت داشته باشید. تکنیک‌های جدیدی که در این مطلب درباره آنها صحبت کردیم به شما کمک می‌کنند که در کمترین زمان ممکن متوجه شوید آیا دستگاهی که خریداری کرده‌اید یک آیفون اصل است یا خیر؟ در صورتی که شما هم سوالاتی در این زمینه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده در سایت ما استفاده کرده و از مزایای این خدمات نهایت بهره را ببرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.