تاثیر ویژه سوربیتول و بیزوکس بر سلامتی

سوربیتول و بیزوکس دو ماده طبیعی هستند که کاربرد های مختلفی دارد. این دو ماده علاوه بر استفاده در صنایع، تاثیر ویژه ای بر روی سلامتی دارد. در این مطلب به تاثیر سوربیتول و بیزوکس بر سلامتی می پردازیم.

سوربیتول چیست؟

اگر بخواهیم به‌صورت ساده این ماده را توضیح دهیم، باید بگوییم که سوربیتول نوعی الکل قندی است که توسط بدن به آهستگی متابولیزه می‌شود. سوربیتول با نام گلوسیتول نیز شناخته می‌شود و قندی طبیعی‌ است. این ماده از طریق احیای گلوکز حاصل شده و به‌صورت پودر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بسیاری از میوه‌ها وجود دارد.

شاید برایتان سوال باشد که این ماده از چه چیزی به دست می‌آید؟ سوربیتول از شربت ذرت به دست می‌آید. این ماده شباهت زیادی با شکر دارد ولی کالری آن از شکر کمتر است و باعث می‌شود شیرین کننده‌های سنتی تبدیل به یک گزینه مناسب برای سلامتی شوند. در این‌جا می‌خواهیم در رابطه با فواید این ماده و تاثیر ویژه سوربیتول بر سلامتی، مطالبی را برای شما ارائه کنیم تا به‌آسانی قادر به خرید سوربیتول باشید.

تاثیر ویژه سوربیتول و بیزوکس بر سلامتی

در بالا اشاره‌ای به ماده سوربیتول داشتیم، شما نیز می‌توانید جهت خرید سوربیتول از سایت معتبر آبتین شیمی اقدام کنید. حالا می‌خواهیم توضیحاتی درباره ماده بیزوکس ارائه دهیم تا اطلاعاتی در این باره داشته باشید. بیزوکس یا همان موم زنبورعسل، ماده‌ای است که توسط غده‌های شکم زنبورعسل ساخته می‌شود.

این غده‌ها وظیفه تولید کردن موم را دارند و ماده بیزوکس از طریق این غدد ترشح می‌شود. در این‌جا قصد داریم تاثیر ویژه بیزوکس و سپس سوربیتول بر سلامتی را به شما معرفی کنیم. بیزوکس در صنایع دارویی، لوازم آرایشی، ساخت عایق، شمع، صنعت نساجی و… کاربرد فراوانی دارد. علاوه بر این موارد بیزوکس تاثیر شایانی در سلامتی انسان دارد. از این تاثیرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱)بیزوکس ماده‌ای ضد باکتری است و باعث لطافت و نرمی پوست می‌شود.

۲)ضد باکتری بودن این ماده سبب می‌شود بدن بتواند در برابر بیماری‌هایی همچون آکنه، خشکی شدید پوست، کشیدگی پوست و اگزما به خوبی مبارزه کند.

۳)از طریق مومی که خام است می‌توان لوسیون‌های مخصوص پوست را ساخت.

۴)از بیزوکس می‌توان به‌عنوان یک کرم ضد آفتاب در برابر اشعه آفتاب استفاده کرد.

۵)این ماده برای درمان زخم معده بسیار موثر است.

شما می‌توانید با مطالعه خواص این ماده، اقدام به خرید بیزوکس از طریق سایت آبتین شیمی کنید.

حالا می‌خواهیم به تاثیر ویژه سوربیتول بر سلامتی اشاره‌ای داشته باشیم. خواص‌های این ماده عبارت است از:

  • صنایع‌غذایی :این ماده در آدامس جویدنی از برندهای تردینت، اکسترا، اوربیت و همچنین در شیرین کردن شربت‌های ضد سرفه، کوکی و شکلات‌های بدون قند کاربرد دارد. با میل کردن این تنقلات، سوربیتال بدن خود را بدون استفاده از هیچ‌گونه قرص و موارد مشابه، تامین کنید.
  • از این ماده برای شیرین کردن شکلات، آبنبات و پاستیل، به وفور استفاده می‌شود.
  • سوربیتول دارای شاخص قند پایینی است، از این رو این ماده می‌تواند گزینه مناسبی برای افراد مبتلا به دیابت باشد. در بسیاری از مواقع مشاهده شده است که پزشکان، خوردن موارد ذکر شده را به افرادی که از دیابت رنج می‌برند، توصیه نموده‌اند.
  • این محصول تاثیر فراوانی بر سلامت دهان دارد و طبق مطالعات انجام شده به هیچ عنوان سبب پوسیدگی دندان‌ها نمی‌شود. همانطور که در مطالب پیشین بیان کردیم، به دلیل وجود این ماده در برخی آدامس‌ها، با جویدن این آدامس‌ سبب می‌شود میزان ترشح بزاق دهان افزایش پیدا کند و از رشد باکتری در دهان جلوگیری می‌‌شود.
  • یکی دیگر از خواص سوربیتول، خاصیت ضد یبوست بودن آن است. با خوردن این ماده، آب به مقدار لازم به روده‌ها می‌رسد و به عنوان ملین عمل می‌کند. همین خاصیت، سبب تاثیر ویژه سوربیتول بر سلامتی شده و کاربران بسیاری را به سوی خود سوق می‌دهد.
  • خواص دیگر این ماده که می‌توان از آن به عنوان تاثیر ویژه سوربیتول بر سلامتی یاد کرد، خاصیت فراوان آن بر پوست است. این ماده در حفظ رطوبت و نرمی پوست نقش فراوانی دارد و باعث می‌شود که از خشکی شدید پوست جلوگیری شود. از این ماده در ساخت انواع شوینده‌ها، مرطوب‌کننده، صابون حمام، پاک کننده‌ها و… استفاده‌ می‌شود.
تاثیر ویژه سوربیتول  بر سلامتی
تاثیر ویژه سوربیتول بر سلامتی

منابع غذایی سوربیتول شامل چه مواردی است؟

به‌طورکلی سوربیتول به‌صورت طبیعی در انواع توت همانند توت سیاه، توت فرنگی، تمشک و همچنین سایر میوه‌ها وجود دارد. لازم به ذکر است که این ماده در میوه‌های دیگری همچون آواکادو، سیب،گیلاس، هلو، آلو و… نیز وجود دارد.

علاوه بر این، سوربیتول به شکل تجاری نیز قابل تولید شدن است؛ این‌گونه که در محصولات پخته، دسرهای یخ‌زده، شکلات، آب‌نبات و… یافت می‌شود و سبب کاهش قند کالری موجود در این وعده‌ها می‌شود. از جمله دیگر مواد غذایی که این ماده در تولید آن‌ها نیز نقش دارد عبارت‌انداز شکلات‌ رژیمی، نبات، کیک و کلوچه.

کاربرد سوربیتول

این ماده بسیار کاربردی تاثیرات بسزایی در سلامت بدن داشته و معمولا بسیاری از افراد، از کاربردهای آن بی‌خبر هستند. همان‌طورکه در بالا به خواص و برخی کاربردهای این ماده اشاره کردیم، در این‌جا نیز می‌خواهیم تعدادی دیگر از کاربردهای این ماده را بیان کنیم.

•یکی از مواردی که می‌توان از آن به عنوان تاثیر ویژه سوربیتول بر سلامتی یاد کرد، اهمیت آن در سلامت کبد است. از این رو افرادی که در زمینه بدنسازی کار می‌کنند، زمانی که از مصرف دوره دارویی استروئیدی آن‌ها گذشت، از سوربیتول جهت پاکسازی کبد خود استفاده می‌کنند و این ماده پس از رسیدن به کبد در آن‌جا متابولیزه می‌شود. همین امر یکی از عوامل محبوب شدن این ماده در بین ورزشکاران و علی‌الخصوص بدن سازان شده است.

•از سوربیتول در انواع محصولات بهداشتی، آرایشی، دارویی نیز استفاده می‌شود. برای مثال از این ماده در تولید خمیر دندان نیز استفاده می‌شود و همچنین در انواع روغن‌های مخصوص پوست و مو کاربرد دارد.‌از این رو می‌توان گفت علاوه بر تاثیر ویژه سوربیتول بر سلامتی، خواص‌های دیگری در زمینه‌های مختلف نیز دارد که در این‌جا به آن اشاره می‌شود.

• از این ماده جهت شیرین کردن، نگهداری بالا، ترمیم کننده بافت، رطوبت دهنده، بهبود دهنده و جلوگیری از کلوخه شدن مواد غذایی در صنعت غذایی استفاده می‌شود و به عنوان قند طبیعی در بسیاری از مواد غذایی، بهداشتی و دارویی جایگزین شکر شده است. از این رو می‌توان به تاثیر ویژه سوربیتول بر سلامتی پی برد.

تاثیر ویژه بیزوکس بر سلامتی
تاثیر ویژه بیزوکس بر سلامتی

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا با ارائه مطالبی در رابطه با ماده سوربیتول و بیزوکس، در این زمینه اطلاعات شما را افزایش داده باشیم. همان‌طور که در مطالب بیان شد، این دو ماده کاربرد فراوانی در صنعت‌های مختلف دارند.

شما می‌توانید جهت خرید سوربیتول و یا بیزوکس از سایت معتبر آبتین شیمی به آدرس abtinchem.com اقدام به خرید کنید و از تاثیر ویژه سوربیتول بر سلامتی بهره‌مند شوید. مجموعه آبتین شیمی فعالیت گسترده‌ای در زمینه واردات و صادرات محصولات و مواد اولیه با کیفیت بالا دارد و آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است. ویژگی مهم دیگر این مجموعه، تهیه مواد اولیه با برند مورد نظر شما است. ما در این متن سعی بر این داشتیم که شما کاربران را از ویژگی‌ها و کاربردهای این محصول کاربردی آشنا کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.