چرا جاروبرقی کار نمی کنه؟

چرا جاروبرقی کار نمی کنه؟ کار نکردن جاروبرقی از رایج ترین مشکلات این دستگاه است که گاهی اوقات به آسانی در منزل قابل رفع شدن است و گاهی دیگر نشان دهنده خرابی قطعه ای است که برای رفع این مشکل می توانید از از خدمات تعمیرگاه های مجاز جاروبرقی استفاده نمائید.

منظور از کار نکردن جاروبرقی، روشن نشدن یا خاموش شدن حین کار جاروبرقی است که برای رفع این مشکل ابتدا باید علت آن را بیابید. اگر جاروبرقی شما کار نمی کند و می خواهید علت آن را بیابید با ما همراه باشید.

علت کار نکردن جاروبرقی

مشکل کار نکردن جاروبرقی می تواند بنا به دلایل متفاوتی باشد که برای رفع این مشکل ابتدا باید علت آن را بیابید. موارد زیر می تواند دلایل روشن نشدن جاروبرقی باشد.

  • مشکل در برق منزل یا پریز برق
  • کثیفی فیلترجاروبرقی
  • انسداد شلنگ و برس جاروبرقی
  • پر شدن کیسه جاروبرقی
  • خرابی سیم جمع کن
  • قطعی در سیم رابط جاروبرقی
  • معیوب شدن کلید خاموش و روشن
  • خرابی ترموستات
  • معیوب شدن موتور جاروبرقی ( گرم شدن بیش از حد- نیم سوز شدن یا سوختن)
  • خرابی رله جاروبرقی
  • خرابی برد الکترونیکی جاروبرقی

راه کارهای مناسب در زمان کار نکردن جاروبرقی

کار نکردن جاروبرقی یکی از رایج ترین مشکلات است که کمی نگران کننده به نظر می رسد. برای رسیدن به پرسش چرا جاروبرقی کار نمی کنه؟ با ما همراه باشید.

گاهی اوقات مشکل کار نکردن جاروبرقی به آسانی قابل رفع شدن است زمانیکه با این مشکل مواجه شده اید قبل از اقدام به تعمیر جاروبرقی موارد زیر را بررسی کنید.

  • از وصل بودن برق منزل اطمینان حاصل کنید.
  • فیوز برق را چک کنید امکان دارد پریده باشد.
  • پریز برق را چک کنید. دستگاه را به پریز برق دیگری وصل کنید اگر جاروبرقی روشن شد مشکل از پریز برق است و باید آن را تعویض کنید.
  • فیلتر جاروبرقی را چک کنید در صورت کثیفی آن را تمیز یا تعویض کنید.
  • کیسه جاروبرقی را چک کنید اگر پر شده است آن را خالی کنید.
  • لوله تلسکوپی و برس جاروبرقی را چک کنید که مسدود نشده باشد.
  • اگر مشکل رفع نشد می توانید با تعمیرگاه مجاز سرویس برتر تماس بگیرید و اقدام به تعمیر دستگاه خود کنید.

خرابی سیم رابط یا سیم جمع کن جاروبرقی

سیم جمع کن جاروبرقی وظیفه جمع کردن سیم جاروبرقی را برعهده دارد و در صورت استفاده نادرست از دستگاه و کشیدن بیش از حد سیم دچار قطعی یا اتصالی می شود و این مشکل می تواند یکی از دلایل کار نکردن جاروبرقی باشد.

برای رفع این مشکل باید سیم جاروبرقی چک شود در صورت قطعی یا فرسودگی آن را تعویض کنید و در صورت خرابی سیم جمع کن حتما باید از متخصصین کمک بخواهید زیرا تعمیر سیم جمع کن نیازمند مهارت و ابزارهای مخصوص است.Top of Form

معیوب شدن کلید خاموش و روشن جاروبرقی

زیر دکمه خاموش و روشن سوئیچی وجود دارد که بسیار حساس و ظریف است و اگر فشاری به آن وارد شود آسیب می بیند و این مشکل می تواند علت روشن نشدن جاروبرقی باشد. در صورت خرابی این قطعه باید آن را تعمیر یا به احتمال زیاد تعویض کنید.

برای جلوگیری از بروز این مشکل به هیچ عنوان جاروبرقی را با پا خاموش و روشن نکنید.

خرابی ترموستات جاروبرقی

اگر جاروبرقی شما در حین کار خاموش شده است احتمالا مربوط به معیوب شدن ترموستات است.

ترموستات سنسور دما است که به منظور محافظت از موتور جاروبرقی به کار رفته است. زمانیکه دمای جاروبرقی بیش از اندازه افزایش پیدا کند ترموستات فعال می شود و بطور خودکار دستگاه را خاموش می کند تا از بروز آسیب های جدی به موتور و خطر آتش سوزی جلوگیری کند.

اگر ترموستات جاروبرقی خراب شده است از آنجائیکه این قطعه نقش مهمی در عملکرد جاروبرقی دارد باید سریعا اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنید.

معیوب شدن موتور جاروبرقی

استفاده نادرست و مداوم از جاروبرقی باعث می شود تا به دستگاه فشار زیادی اعمال شود و جاروبرقی داغ شود. داغ شدن بیش از حد جاروبرقی عملکرد تمامی قطعات را با مشکل مواجه می کند.

زمانیکه دستگاه بیش از حد داغ می شود برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات دیگر خاموش می شود. عدم توجه به این مشکل و روشن کردن مجدد دستگاه باعث می شود تا قطعاتی مثل موتور نیز دچار مشکل شوند.

رفع این مشکل بسیار تخصصی است و حتما باید از متخصصین کمک بخواهید زیرا تشخیص اشتباه منجر به آسیب دیدن قطعات دیگر و هزینه های بالا می شود.

خرابی رله جاروبرقی

رله جاروبرقی قطعه ای است که وظیفه اتصال برق ورودی به موتور را بر عهده دارد. گاهی اوقات به دلیل استفاده نادرست از جاروبرقی، رله ممکن است خراب شود و عملکرد صحیح جاروبرقی مختل شود.

در صورت تشخیص خرابی یا سوختن رله جاروبرقی باید این قطعه تعمیر یا تعویض می شود. از آنجائیکه تشخیص و تعمیر رله کاملا تخصصی است بهتر است رفع آن را به متخصصین بسپارید.

جهت تعمیر جاروبرقی در تهران کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید.

خرابی برد الکترونیکی جاروبرقی

برد الکترونیکی یکی از مهم ترین قطعات جاروبرقی است که وظیفه مدیریت تمامی قطعات را بر عهده دارد. برد شامل قطعاتی است که اگر دچار آسیب شوند عملکرد صحیح جاروبرقی مختل می شود و این مشکل می تواند علت کار نکردن جاروبرقی باشد.

تشخیص و تعمیر برد الکترونیکی جاروبرقی بسیار تخصصی است و نیاز به دانش و مهارت و ابزار تخصصی دارد. در صورتیکه هرگونه خرابی در برد دستگاه مشاهده کرده اید سریعا جهت تعمیر یا تعویض برد اقدام نمائید تا از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.