تمکن مالی ویزای تحصیلی آمریکا برای ایرانیان در سال 1403

متقاضیان تحصیل در آمریکا، باید با اسناد معتبر، ثابت کنند که قادر به تأمین هزینه‌های زندگی در آمریکا هستند؛ همچنین توانایی لازم برای تأمین هزینه‌های همسر و فرزندان خود (در صورت همراهی آنها) را خواهند داشت.

ارائه تمکن مالی برای اخذ ویزای آمریکا، در واقع به اثبات توانایی مالی دانشجوی متقاضی گفته می‌شود، این نوع توان مالی شامل پرداخت شهریه دانشگاه های آمریکا، هزینه های زندگی در آمریکا، اجاره خانه در آمریکا و رفت و آمد و هزینه خورد و خوراک در آمریکا می‌شود.

شما بلافاصله بعد از اینکه در دانشگاه های آمریکا قبول شدید، باید به سفارت آمریکا ثابت کنید که قادر به تأمین هزینه‌های خود به مدت یک سال در کشور آمریکا را خواهید داشت.

منابع تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

متقاضی با ارائه مدارک دال بر وجوه شخصی، می‌تواند منابع پشتیبان مالی را برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا تأمین نماید، که این گزینه‌ها شامل دارایی‌های شخصی و اموال می‌شود که به‌راحتی نیز قابل تبدیل به پول نقد می باشد.

ارائه وجوه شخصی

کل دارایی‌های نقدی فرد، به همراه مدارک معتبر آن، باید در یک لیست گنجانده شود. این نکته را در خصوص وجوه شخصی برای تمکن مالی به‌خاطر داشته باشید، چنانچه صورت‌حساب بانکی شما، مربوط به سپرده اخیر باشد، اما میانگین مانده آن کم باشد، سفارت آمریکا از شما برای این منظور دلیل و توضیح می‌خواهد. به همین خاطر برای رفع هرگونه سوء ظن، اقدام به ثبت درخواست کتبی، به‌ صورت اظهارنامه یا سند رسمی نمایید که منبع وجه نقد جدید شما را نشان دهد و آن را به صورت‌حساب بانکی خود اضافه نماید.

وضعیت شغلی پشتیبان شما در آمریکا

برای این منظور می‌بایست نامه یا سربرگ شرکت را از کارفرمای خود دریافت نمایید که در آن شغل، حقوق، دستمزد و موقعیت دائمی شما در آن مشخص شده و یا خانواده اسپانسر شما با کپی اظهارنامه مالیاتی خود می‌توانند مدارک لازم را برای میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی آمریکا ارائه نمایند.

دارایی‌ های شما

دارایی‌های شما و اعضای خانواده که نگهداری شده و قابل‌تبدیل به پول نقد هستند

.

شرایط و مدارک لازم برای دریافت گواهی تمکن مالی ویزای تحصیلی آمریکا

معمولاً برای اثبات تمکن مالی مورد نیاز سفارت آمریکا برای اخذ ویزای تحصیلی باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • تاییدیه مالی: شما باید توانایی مالی لازم برای پرداخت هزینه‌های مربوط به تحصیل در آمریکا را ارائه کنید. تاییدیه مالی می‌تواند شامل گردش حساب بانکی و اسناد مالی مربوط به خانواده یا حامیان مالی شما باشد.
  • هزینه‌ زندگی و تحصیل در آمریکا: شما باید مبالغ تقریبی مربوط به هزینه‌های زندگی و تحصیلات مانند هزینه اجاره مسکن، شهریه دانشگاه، کتاب‌ها و هزینه‌های روزمره در آمریکا را ارائه دهید.
  • فرم I-20 ویزای تحصیلی آمریکا: در صورت پذیرش توسط یک دانشگاه آمریکایی، باید فرم I-20 را از دانشگاه دریافت و برای سفارت آمریکا ارسال نمایید.
  • صورت ‌حساب‌ بانکی اعضای خانواده
  • ارائه نامه‌ بورسیه تحصیلی
  • ارائه یک نامه از کارفرما (در صورت اشتغال)
  • اصل کارت ملی و شناسنامه
  • اصل یا کپی پاسپورت آمریکا
  • تکمیل فرم صدور گواهی تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

نکات مهم مربوط به تمکن مالی ویزای تحصیلی آمریکا برای ایرانیان

حداقل ۶ ماه قبل از دریافت گواهی تمکن مالی اقدام به افتتاح حساب نماید و بعد از دریافت گواهی تاریخ افتتاح حساب را در آن ثبت کنید.

گواهی تمکن مالی می‌بایست به نام متقاضی و یا در صورت تأهل به نام همسر او صادر شده و سربرگ مخصوص بانک را دارا باشد.

کلیه اطلاعات اعم از شماره تماس و اطلاعات مربوط به شماره‌حساب که میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا شما در آن موجود است را می‌بایست در گواهی تمکن مالی به طور کامل درج نمایید.

برای بی‌نقص بودن مدارک مالی بهتر است مقدار پولی که در حسابتان برای تمکن مالی در نظر گرفته‌اید، کمی بیشتر باشد و تا زمان مشخص‌شدن وضعیت پرونده و ویزای تحصیلی آمریکا به موجودی حساب خود دست نزنید.

میزان تمکن مالی برای تحصیل در آمریکا

یکی از مواردی که باید متقاضیان قبل از هرگونه اقدامی در خصوص پذیرش به آن توجه داشته باشند، میزان تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا است. چرا که عدم اعتبار کافی، باعث ریجکت درخواست ویزای تحصیلی آمریکا خواهد شد.

برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، میزان مشخصی برای گواهی تمکن مالی ارائه نشده، اما حداقل مبلغ مورد نیاز برای اثبات توانایی مالی، برای تحصیل و زندگی در آمریکا، 10 هزار دلار به بالا است.

سخن پایانی

مهم ترین موضوع درباره مهاجرت به آمریکا، مربوط به گواهی تمکن مالی متقاضیان است. این گواهی که جزو مدارک مهم و لازم برای اخذ ویزای آمریکا است، توسط بانک‌های داخل کشور برای فرد متقاضی صادر می‌شود و به‌ موجب آن فرد متقاضی توانایی اقامت و تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی را در مدت‌زمان تحصیل در آمریکا خواهد داشت.

برای دریافت اطلاعات دقیق تر از طی کردن فرآیند تمکن مالی ویزای تحصیلی آمریکا حتما با کارشناسان مجرب ما در موسسه مهاجرتی پارس رادین تماس حاصل فرمایید و از مشاوره های صفر تا صد رایگان ما بهره مند گردید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.