شش خوردنی ترکیه‌ای که باید حتما امتحان کنید

کباب یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین غذاهای ترکیه‌ای است. اما در رستوران‌ها از مهمانان با چند نوع دیگر از غذاهای ترکیه‌ای هم پذیرایی می‌شود. در این پست می‌خواهیم بعضی از این غذاها را معرفی کنیم، البته هر رستوران با توجه به ذائقه‌ای که از مهمان ایرانی سراغ دارد، ممکن است دستور غذا را تغییر دهد.

1. دونر

کباب دونر را همه‌مان دیده‌ایم و خوردنش را تجربه کرده‌ایم. لذت خوردن کباب دونر به دیدن آشپزی است که کنار دستگاه دونر ایستاده باشد و گوشت مزه‌داری که در حال چرخیدن کنار آتش است را تکه تکه کند و در نان ساندویچی بگذارد. اما این کباب در منو رستوران‌های ترکیه‌ای هم وجود دارد. در رستوران‌ها کباب دونر را هم در بشقاب می‌چینند و هم به صورت ساندویچ یا پیتزا می‌آورند. اگر کباب دونر را دوست دارید، انتخاب‌های زیادی برای نوع غذا خواهید داشت.

2. کباب اسکندر

کباب دونر کباب آشنا و خوش‌خوراکی است. اما اگر دنبال طعم جدیدی از دونر هستید، کباب اسکندر را بهت‌تان پیشنهاد می‌دهیم. کباب اسکندر در منو اکثر رستوران‌های ترکیه‌ای هست. گوشت گاو به صورت کباب دونری که بر روی پیده قرار می‌گیرد و با ماست پوشانده شود را تصور کنید، حالا رویش گوجه‌‌ی سرخ‌شده در کره و در مرحله‌ی آخر درست قبل از سرو باز هم کره‌ی سرخ‌شده رویش. تصورش لذت‌بخش است. یک‌بار امتحانش کنید.

3. پیده و لحماجون

پیتزا غذای مورد علاقه‌ی شماست؟ می‌توان پیده را نوعی پیتزای ترکی دانست که معمولا رویش را با گوشت، مرغ، پنیر، سبزیجات یا ترکیبی از این‌ها می‌پوشانند. گاهی پیش از سرو آن یک تخم مرغ روی آن می‌شکنند. این غذا غذایی سنتی و ارزان محسوب می‌شود.  لحماجون نسخه‌ی سبک‌تر آن است که معمولا نانش باریک‌تر است و رویش پنیر نمی‌ریزند. .لحماجون یک غذای خیابانی ترکی هم محسوب می‌شود و معمولا پیش از خوردن آن را رول یا تا می‌کنند.

4. بورک

بورک میان‌وعده‌ای ترکیه‌ای است که پایه‌ی اصلی آن خمیر یوفکاست که دور مواد می‌پیچند و آن را در روغن سرخ می‌کنند و یا در فر می‌گذارند. بورک به نوعی فینگرفود محسوب می‌شود و معمولا آن را به صورت رول درمی‌آورند. اگر دنبال امتحان مزه‌ای خاص از غذا هستید اما دوست دارید مزه‌های دیگری را هم امتحان کنید، بورک گزینه‌ی سبک و مناسبی است.

5. مزه

در سنت مردم کشور ترکیه، غذا خوردن یک نوع مراسم اجتماعی و خانوادگی به حساب می‌آید. گاهی این مراسم ساعت‌ها طول می‌کشد، خصوصا اگر غذا بیرون از خانه خورده شود. یک بخش مهم غذاهای ترکی پیش‌غذاهایی است که مزه نام گرفته‌اند. این پیش‌غذاها صرفا در یک بشقاب سرو نمی‌شوند، بلکه در ظرف‌های کوچک به تعداد زیاد و به صورت گرم و سرد خورده می‌شوند. چه ضیافتی.

در منو بعضی رستوران‌های ترکیه‌ای که در ایران‌اند هم گاهی مزه پیدا می شود. این مزه‌ها می‌تواند پیراشکی‌های کوچک و سبک، سالادهای کم‌حجم و طعم‌دار و زیتون‌های متنوع و مزه‌دار باشد.

6. کنافه

کنافه یک دسر ترکیه‌ای است که پایه‌اش پنیر و رشته‌ی مخصوص این شیرینی است. این دسر را در شربتی شیرین و خوش‌طعم می‌غلتانند.

خوردن یک نوع دسر یا شیرینی همراه با چای بعد از غذا می‌چسبد. لذت ببرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.