معجزه ترکیب آب و لیمو ترش

نوشیدن آب به همراه لیمو، می‌تواند برای سلامت بدن مفید باشد. در واقع این نوشیدنی بدن را به شکلی طبیعی سم‌زدایی می‌کند. یکی از خواص ویژه این نوشیدنی، خاصیت ضد باکتری و ضد ویروس آن است. همه می‌دانیم که لیمو ترش در کاهش وزن مؤثر است؛ چرا که عمدتا هضم غذا را در بدن بهبود می‌بخشد و کبد را تمیز می‌کند. لیمو سرشار از بسیاری از مواد مغذی همچون منیزیم، ویتامین C، بیوفلاونوئید، پکتین و لیمونن است که به دلیل خاصیت ضد عفونتشان شناخته شده‌اند.
در اینجا به شما می گوییم که نوشیدن یک لیوان آب و لیمو ترش ولرم تا چه اندازه می تواند مفید باشد. لازم به ذکر است برای تهیه این نوشیدنی کافیست کمی آب را بجوشانید و بعد از گذشت چند دقیقه و خنک شدن آب، یک یا دو برش لیمو به آن اضافه کنید.
لیمو ترش به کاهش وزن کمک می‌کند. لیمو ترش غنی از پکتین است که به عنوان فیبر، کاهنده اشتها می باشد.
این نوشیدنی به هضم غذا کمک می‌کند. آب لیمو، کبد را تحریک می کند و در نتیجه اسیدهای بسیار مهم در هضم غذا در بدن ترشح می‌شود و بدن را از شر مواد زائدی که در بدن جمع شده، رها می‌کند.
سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند. به لطف میزان بالای ویتامین C موجود در لیمو ترش، این نوشیدنی در درمان سرماخوردگی مؤثر است. لیمو همچنین حاوی پتاسیم است که مغز را تحریک کرده، اعصاب را آرام و فشار خون را کنترل می‌کند.
پوست را پاکسازی می‌کند. ویتامین C با پاکسازی خون از سموم مضر برای پوست، ضایعه‌های پوستی را کاهش می‌دهد.
مشکلات تنفسی را کاهش می‌دهد. نوشیدن آب ولرم و لیمو ترش، به تنفس بهتر کمک می‌کند و سرفه را کاهش می‌دهد. این نوشیدنی به ویژه برای افرادی که به آسم یا حساسیت‌های تنفسی مبتلا هستند، توصیه می‌شود.
PHخون را متعادل می‌کند. این میوه یکی از مواد غذایی ضد اسید می باشد. هر چند لیمو حاوی اسید سیتریک است، نوشیدن آب و لیمو ترش اسیدیته بدن را کاهش می‌دهد.
این نوشیدنی، یک مدرر بسیار عالی است. لیمو بدن را به تولید ادرار تحریک و در نتیجه سموم بدن را دفع می‌کند. از طرفی مجاری ادرای وقتی به طور مرتب پاکسازی شوند، سالم‌تر می‌مانند.
در درمان عفونت مؤثر است. به دلیل وجود میزان قابل توجه ویتامین C، در این نوشیدنی، از آن در درمان عفونت، زخم، حساسیت‌ها و مشکلات گلو استفاده می‌شود.
جایگزینی مناسب برای چای و قهوه است. با وجود اینکه این نوشیدنی کافئین ندارد، می‌تواند نوشیدنی آرامش‌بخشی در صبح به هنگام ناشتا باشد.
بوی دهان را بهتر می‌کند. این نوشیدنی التهاب لثه و درد دندان‌ها را کاهش می‌دهد. هشدار! البته نباید خیلی از آب و آب لیمو به این منظور استفاده کرد؛ چرا که اسید سیتریک مینای دندان را از بین می‌برد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.