چگونه بالم لب خانگی درست کنیم؟ 

بالم لب یکی از مهم‌ترین آیتم‌های زیبایی و مراقبت از پوست محسوب می‌شود. صورت ما اجزای مختلفی دارد و باید مراقب سلامت هر کدام از این اجزا باشیم. لب ما یکی از حساس‌ترین بخش‌های صورت ما است. پس باید مراقب لطافت و حساسیت آن باشیم. اگر به هر طریقی قادر به خرید بالم لب اورفیلیم اصل در مو تن رو نیستید یا نمی‌توانید حتی بالم لب برند ایرانی دکتر ژیلا را در بازار پیدا کنید، نیازی به نگرانی نیست. شما می‌توانید با حداقل مواد لازم، انواع بالم لب خانگی را درست کنید. فقط در نظر داشته باشید که ساخت بالم لب مشابه بالم لب برای کودکان نیوا حساسیت بیشتری دارد و باید با دقت بیشتری آن را انجام دهید 

بالم لب چیست؟ 

بالم لب نوعی پماد محسوب می‌شود و در دسته انواع لوازم مراقبت و زیبایی قرار می‌گیرد. بالم لب معمولاً همانند رژ لب در تیوب‌های پیچی عرضه می‌شود. این پماد بافتی نیمه‌جامد دارد و نوعی لایه محافظ را روی پوست ما ایجاد می‌کند. بالم به‌عنوان یک لایه محافظ عمل خواهد کرد و می‌تواند از لب ما در مقابل انواع آسیب‌ها از جمله خشکی، نور آفتاب و سرما محافظت کند. استفاده از بالم باعث می‌شود تا پوست لب ما پوسته پوسته نشود و خشکی نزند. 

ساخت بالم لب خانگی 

شاید بالم لب خانگی از نظر کیفیت به پای بالم لب اوریفلیم اصل در مو تن رو یا بالم لب برند ایرانی دکتر ژیلا نرسد؛ اما در مواقعی که دسترسی به بالم‌های شرکتی نداشته باشید، می‌توانید از بافت لب خود محافظت کنید. بالم لب برای کودکان نیز بسیار ضرورت دارد. پس اگر دسترسی به بالم لب برای کودکان نیوا نداشتید، می‌توانید از بالم لب خانگی استفاده کنید. روش‌های مختلفی برای تهیه کردن بالم لب خانگی وجود دارد. در ادامه شما را با چند مورد از آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم کرد. 

ساخت بالم با وازلین 

وازلین یک ماده چرب و آبرسان بسیار مناسب است. برای تهیه این بالم باید از روغن زیتون، وازلین بهداشتی، ژل آلوورا، روغن طعم‌دهنده و یک ظرف و قاشق استفاده کنید. بهتر است ابتدا وازلین را داخل مایکروفر قرار دهید تا کمی نرم شود. سپس آن را با ژل آلوورا ترکیب کنید و آنقدر هم بزنید تا بافت یکدست پیدا کند. پس از آن فقط چند قطره روغن زیتون اضافه کنید. می‌توانید با کمک روغن‌های طعم‌دهنده، عطر و طعم آن را عوض کنید. مثلا می‌توانید از روغن استطخدوس یا فندق استفاده نمایید. در نهایت مخلوط را حسابی هم بزنید تا بافت منسجم و یکدست داشته باشد. می‌توانید کمی روغن جوجوبا هم به مخلوط اضافه کنید تا از نظر خواص مشابه بالم لب برند ایرانی دکتر ژیلا باشد. در نهایت باز هم 1 دقیقه آن را داخل مایکروفر قرار دهید و هم بزنید و در نهایت می‌توانید داخل قالب بریزید و درون یخچال قرار دهید. 

بالم لب خانگی ویتامینه 

در این روش از روغن گیاهی همانند زیتون یا نارگیل به همراه وازلین بهداشتی باید اضافه کنید. ابتدا وازلین را گرم کنید تا بافت آن نرم شود. سپس چند قطره روغن زیتون یا روغن نارگیل به آن اضافه کنید و هم بزنید تا بافت آن یکنواخت شود. پس از آن یک کپسول ویتامین E و یک کپسول ویتامین A را سوراخ کرده و فشار دهید تا مواد آن داخل مخلوط ما خارج شود. سپس می‌توانید از مقداری رژ لب برای رنگ دادن به آن استفاده کنید. این بالم آنقدر مفید است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای بالم لب برای کودکان نیوا باشد. 

بالم لب با عسل 

اگر در فصل زمستان لب‌های شما ترک می‌زند، می‌توانید یک بالم لب عالی با عسل برای خودتان درست کنید. برای این کار می‌توانید موم عسل را ابتدا داخل مایکروفر قرار دهید تا نرم شود و سپس داخل مخلوط‌کن بریزید. سپس چند قطره از انواع روغن طبیعی از قبیل روغن نارگیل و روغن آفتاب‌گردان به همراه کره انبه طبیعی را به مخلوط خود اضافه نمایید. این بالم را حدود 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا فرم بگیرد و سپس می‌توانید تا مدت شش ماه از آن استفاده کنید. بالم لب عسل خواص بسیاری دارد و باعث درخشندگی لب شما می‌شود. 

سخن آخر

برای خرید اینترنتی بالم لب باکیفیت می‌توانید به وب سایت موتن رو مراجعه کنید و با خیال راحت و صرف زمان کم، محصول دلخواه خود را انتخاب و خریداری کنید. تمامی محصولات این فروشگاه دارای ضمانت اصالت کالا هستند؛ بنابراین خایلتان بابت کیفیت راحت باشد. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.