برای کاهش وزن چه غذاهایی سفارش بدهیم

اگر شما هم به فکر حفظ تناسب اندام، سلامتی و کاهش وزن خود هستید، لازم نیست که برنامه رفتن به رستوران را تعطیل کنید؛ فقط کافی است که انتخاب‌های هوشمندانه‌تری در رستوران داشته باشید. مثلا اولین توصیه ما به شما این است که تا می‌توانید، حجم فیبرهای غذایی را در سفارش‌های خود بالا ببرید.

مصرف فیبرها با تاثیر مثبت و مستقیمی که بر ایجاد حس سیری می‌گذارد، باعث می‌شود که شما زودتر از حالت عادی سیر شوید؛ برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید و میل به خوردن غذاهای چرب و پرکالری هم نداشته باشید. از طرف دیگر، زمانی که شما حجم زیادی از فیبر را وارد بدن‌تان می‌کنید، حرکات دودی روده‌ها را هم افزایش می‌دهید و به این ترتیب، امکان ابتلا به یبوست و اضافه‌وزن ناشی از آن را از بین می‌برید.

از این رو، بهتر است شمایی که رژیم لاغری دارید، در ابتدای ورود به رستوران، یک پیاله سوپ رقیق یا یک ظرف سالاد سبزیجات بدون گوشت و پنیر سفارش بدهید. بهتر است که سس سالاد شما، ترکیبی از روغن زیتون، سرکه بالزامیک یا آبلیموی تازه باشد تا بازهم کالری کمتری دریافت کنید. بد نیست که سوپ را هم بدون نان‌های مخصوص سوپ سفارش بدهید تا کالری کمتر و فیبر بیشتری به بدن‌تان برسانید.

برای وعده اصلی، حتما از مسول رستوران بخواهید تا در صورت امکان، غذای شما را با نان سبوس‌دار یا برنج و پاستای قهوه‌ای سِرو کند. غلات سبوس‌دار، فیبر بیشتری دارند و با سرعت کمتری در بدن هضم می‌شوند. از این رو، حس گرسنگی خیلی دیرتر از حالت عادی به سراغ‌تان می‌آید و کمتر با احتمال افزایش وزن مواجه می‌شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.