آنتونی بوردن، مهمان ناخوانده

آنتونی بوردن سرآشپر و شخصیت تلویزیونی مشهور و محبوب امریکایی است. او در سال 2000 با نوشتن کتابی تحت عنوان «آشپزخانه محرمانه» شناخته شد و در سال 2005 مجری برنامه ماجراجویی های آشپزی با آنتونی بوردن بود، این برنامه که «بدون رزرو و توقف» نام داشت به سفر درباره آشپزی پرداخت. بوردن در سال 2013 به شبکه CNN پیوست و میزبان برنامه «قسمت¬های ناشناخته» بود.

بوردن متولد 25 ژوئن سال 1956 در شهر گلادیس نیویورک امریکا می باشد، پدر او در یک کمپانی ضبط موسیقی کار می کرد و مادرش در روزنامه نیویورک تایمز ویراستار بود. مادربزرگ و پدر بزرگ بوردن فرانسوی بودند، جد پدری او در زمان جنگ جانی اول به امریکا مهاجرت کردند.

عشق به آشپزی بوردن از مواد غذایی فرانسوی نشأت گرفته است. او در سال 1980 ازدواج کرد و بعد از 20 سال به دلیل مسافرت های پی در پی و اختلاف ها مجبور به طلاق شد، در سال 2007 مجدد ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک دختر می باشد.
آنتونی بوردن کار خود را با ظرفشویی در یکی از رستوران های نیویورک آغاز کرد، اما هم اکنون صاحب یکی از معروف ترین و گران ترین رستوران های نیورورک است. به عنوان یک آشپز، نویسنده و مجری در دنیا معروف است و همیشه در مسافرت و کشف مواد غذایی جدید است.

اولین کتاب او “آشپزخانه محرمانه” به فروشی بین المللی رسید دور از ذهن می آمد. او به عنوان فردی شناخته می شود که هیچ ابایی از خوردن چیزی ندارد، از مواردی که او در برنامه هایش تن خوردنش داده می توان به تخم مرغ مورچه، کوسه تخمیر شده، موم خام  و مار کبری اشاره کرد.

بوردن هم اکنون مجری برنامه «آنتونی بوردن، مهمان ناخوانده» است که در این برنامه به معرفی غذاهای سنتی اقصی نقاط جهان می-پردازد. بوردن در برنامه خود به کشورهای مختلف سفر می کند و از آشپزی سنتی آنها برنامه تهیه می کند.

او پنج بار به عنوان داور مهمان در برنامه رقابت واقعیت پخت و پز براوو ظاهر شد، همچنین در سال 2006 داور برنامه “گشت و گذار عجیب و غریب” در رقابت های مواد غذایی عجیب و غریب بود. بوردن در برنامه های دیگری نیز از قضات آشپزی بود. در مجموع او یکی از بهترین قضات در برنامه¬های آشپزی است.

بیف بورگینیون

طرز تهیه این غذا از کتاب “لس هالز”، رستوران آنتونی بوردن ارائه داده شده است. این غذا یکی از غذاهای فرانسوی کلاسیک و آسان برای مهمانی های شماست.

مواد لازم:

گوشت گوساله، گوسفند یا گاو (شانه یا گردن)، برش های 2/5 تا 3 سانتی متر: 1/5 کیلوگرم
سیر: 1 بوته
گشنیز، برگ بو و رزماری: 1 دسته
روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
1 پیمانه آب انگور قرمز
پیاز: 4عدد کوچک
آرد سفید: 1 قاشق سوپخوری
هویج برش حلقه ای به ضخامت 2/5 سانتیمتر: 6 عدد
نمک و فلفل: به مقدار لازم
جعفری خرد شده: به مقدار لازم

طرز تهیه:

گوشت را با نمک و فلفل مزه دار کنید. گریل را داغ کرده، با کمی روغن زیتون چرب کنید، سپس گوشت را روی گریل حرارت دهید تا قهوه ای رنگ شود. وقتی که تمام نقاط گوشت رنگ قهوه ای تیره پیدا کرد، آن را کنار بگذارید.

در قابلمه ای سرامیکی یا چدنی پیاز را با کمی روغن زیتون روی حرارت متوسط روبه بالا تفت دهید تا نرم و طلایی رنگ شود (حدود 10 دقیقه). آرد را اضافه کرده و چند دقیقه دیگر تفت دهید، آب انگور قرمز را نیز اضافه کرده و زمان دهید تا جوش آید.

گوشت را به همراه هویج، برگ سیر و دسته سبزی معطر را به قابلمه اضافه کرده، آب اضافه کنید تا جایی که روی مواد را بپوشاند.

این خورش نسبتا کم آب است اما شما می توانید در صورت تمایل مقدار آب را بیشتر اضافه کنید. وقتی که خورش جوش آمد زیر آن را کم کنید و حدود 2 ساعت زمان دهید تا خوب بپزد، گوشت باید تا جایی بپزد که از هم جدا شود، هر 20 دقیقه خورش را هم بزنید تا ته نگیرد.

پس از اینکه خورش کامل پخت دسته سبزی معطر را از آن خارج کنید، جعفری خرد شده را اضافه کرده و سرو کنید..

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.