با خواص چای جو آشنا شوید

در این مطلب قصد داریم شما همراهان گرامی را با 7 فایده چای جو آشنا خواهیم کرد، با دانستن خواص چای جو مطمئنا از نوشیدن این چای لذت بیشتری خواهد برد.

خواص چای جو عبارتند از: تقویت باروری ، کاهش سوزش سر دل و هضم آسان، جلوگیری از پوسیدگی دندانها، کاهش ناباروری در مردان، کمک به گردش خون،آرامش در خواب، کاهش وزن

کمک به هضم غذا

 از خواص چای جو، باید کمک به هضم بهتر غذا اشاره نمود، با خوردن یک فنجان چای جو 30 دقیقه قبل از هر وعده غذایی با خواص چای جو که هضم غذا می باشد بهتر آشنا شوید. چای جو با داشتن آنتی اسید طبیعی سوزش معده، بالا آمدن اسید معده و همچنین حالت تهوع را از بین می برد. فیبر موجود در دانه جو به درمان یبوست و تحرکات سالم روده کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن از خواص چای جو می باشد. ویتامین C موجود در چای جو با بالا بردن سیستم ایمنی بدن دوره ابتلا به بیماریهای سرماخوردگی و آنفلوانزا را کوتاه می کند و همچنین سبب تولید گلبولهای سفید می شود تا بدن بهتر بتواند با عفونتها مقابله کند.

آنتی اکسیدان های موجود در چای جو، از مرگ سلولی که سبب پیری زودرس و ابتلا به انواع سرطان می شود، جلوگیری می کند. پنج ترکیب فنلی موجود در چای جو، پراکسی نیتریت را از بین می برد تا شخص دچار بیماریهای قلبی عروقی و عصبی نگردد.

کمک به گردش و جریان خون

از خواص چای جو، کمک به روان شدن جریان خون و همچنین جلوگیری از ایجاد لخته های خون که منجر به حملات قلبی و بیماریهای قلبی عروقی خواهد شد. طبق تحقیقات دانشمندان که در مجله علوم تغذیه ای و ویتامینها اعلام گردید، با استفاده از آنالایزر میکروکانال، میزان سیالیت خون اندازه گیری شد و به همین دلیل دانشمندان اعلام کردند که نوشیدن چای جو با غلظت بالا در واحدهای 250 میلی لیتر، زمان عبور خون کامل، کم می گردد و سبب روان شدن جریان خون و در نتیجه خطر لخته شدن خون در شریانها را از بین خواهد برد.

جلوگیری از پوسیدگی دندان

چای جو دارای آنتی اکسیدان و مواد شیمیایی گیاهی می باشد که از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند و این از مهمترین خواص چای  جو می باشد. 

آرامش در خوابیدن

از خواص چای جو، می توان کمک به آرامش در خوابیدن نمود، زیرا ترکیباتی مانند ملاتونین و تریپتوفان در چای جو موجود است که در هنگام خواب آلودگی انتقال دهنده های عصبی را در مغز شما ایجاد می کند، و سبب خواب همراه با آرامش برای شما خواهد گردید. داروهای رایج مانند ” زاناکس” و” والیوم” که ضد اضطراب و برای مقابله با بی خوابی می باشند، برای تولید گابا در بدن است. گابا اسید آمینه ای است که به عنوان انتقال دهنده عصبی مهاری، جهت رسیدن به خواب همراه با آرامش عمل می نماید،  که مقدار گابا موجود در چای جو 5/6 برابر موجود در برنج است. ملاتونین ماده موثر دیگری برای خواب آرام در شب می باشد. ملاتونین توسط غده “پینه آل”در بدن تولید و به محض غروب خورشید باعث خواب آلودگی می شود و هر چه مقدار ملاتونین بالاتر رود، میزان خواب آلودگی بیشتر می شود و در بی قراری در هنگام خواب، به بدن شما کمک می کند تا خوابی آرام داشته باشید.

کمک به کاهش وزن

چای جو یک نوع چای کم کالری و خوشمزه می باشد که می تواند جایگزین موثری برای آب ساده و نوشیدنی های قندی شود. افراد دیابتی به دلیل کم بودن میزان قند در چای جو می توانند به راحتی آن را بنوشند و نگران بالا رفتن میزان قند خون خود نباشند. فیبر موجود در این چای بسیار بالا می باشد و به همین دلیل با مصرف چای جو متابولیسم بدن شما بالا رفته و احساس گرسنگی کمتری خواهید کرد و در نتیجه از خوردن میان وعده های غیر ضروری و پر کالری اجتناب خواهید نمود و این مسئله سبب کاهش وزن شما خواهد شد.

افزایش باروری

از خواص چای جو، ایجاد امکان باروری در مردان می باشد. سلنیوم ماده معدنی است که به باروری مردان کمک می کند. طبق مطالعات محققان که در ژورنال بین المللی پزشکی عمومی منتشر شده است، مردانی که یکسال و یا بیشتر دچار ناباروری بوده، می توانند با مصرف منظم سلنیوم، مشکل ناباروری خود را برطرف نمایند. طبق این پژوهش 690 مرد نابارور به مدت 100 روز ترکیبی از سلنیوم و ویتامین E مصرف شد، که از این تعداد 52% تحرک اسپرم داشتند و 10% امکان باروری یافتند. تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد، امیدواریم هر چه سریع تر دانشمندان نتایج نهایی را اعلام نمایند تا بتوانیم رفع ناباروری را در لیست خواص چای جو قرار دهیم.     

جمع بندی

چای جو یک چای گیاهی بدون کافئین می باشد که در رفع اکثر بیماریها کمک می کند. امروزه بشر، در تمامی نقاط و در سنین مختلف دچار حمله های قلبی می شود که اکثرا سبب فوت می گردد، با مصرف چای جو می توان جریان خون را روان نمود تا دچار ایست قلبی و گرفتگی عروق نشویم. چاقی، مشکلات دندانی، استرس در هنگام خواب و کم خوابی، مشکلات در هضم غذا و ناباروری مشکلاتی می باشند که امروزه بشر بیشتر از قبل دچار آن شده است و می توان به راحتی و با هزینه ای اندک با استفاده از خواص چای جو آنها را برطرف نمود. نوشیدن یک فنجان از این چای در گرمای تابستان بسیار آرامش بخش است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.