انواع قاشق چوبی

قاشق های چوبی طی فرآیندی از تکه های چوب درست می شوند . سازندگان ، آنها را قبل از فروش سمباده میزنند ، ولی هربار که قاشق خیس می شود – حالا یا به خاطر شستن یا به خاطر استفاده ، باز انتهای قاشق زبر و ریش ریش می شود. در نهایت انتهای قاشق محلی مناسب برای تجمع آلودگی ها می شود و چون به رطوبت اجازه نفوذ به داخل قاشق را می دهد ، قاشق ترک برداشته و می شکند . پس اگر با روش استفاده و نگهداری از آنها آشنا نباشید ، خیلی زود مجبور می شوید ، قاشق جدید بخرید.

6 نوع کفگیر و ملاقه چوبی

1. ست کفگیر و ملاقه چوبی Artmeer

این بهترین ست کفگیر و ملاقه چوبی موجود در بازار است و با داشتن این ست، قطعا آشپزی برای شما تبدیل به یک فعالیت مفرحی خواهد شد. از این مجموعه می‌توانید برای انواع پخت و پز استفاده کنید. از ویژگی‌های این ست می‌توان به دوام فوق‌العاده بالا و راحتی شستشو اشاره کرد. از نظر زیبایی نیز فوق‌العاده شیک هستند و می‌توانید در دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید. تمامی قطعات آن از چوب با کیفیت ساخته شده‌اند. پیشنهاد من به شما این است که حتما از این ست خریداری کنید و در آشپزخانه خود قرار دهید.

2. ست کفگیر و ملاقه چوبی Vremi

این ست کفگیر و ملاقه ساخته شده از بامبو ۱۰۰ درصد خالص، بسیار مجموعه مناسبی برای آشپزخانه شما است. این ست برای هر نوع پخت و پزی مناسب هستند و از دوام فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند. از نظر بهداشتی نیز جزوء ایمن‌ترین ست کفگیر و ملاقه هستند و هیچ گونه ترکیبی با مواد غذایی شما ایجاد نمی‌کند. آن‌ها دارای طراحی ارگونومیک هستند و بنابراین کار با آن‌ها راحت است. این ست کفگیر و ملاقه با لاستیک‌های سیلیکونی رنگی تزیین شده‌اند.

3. ست کفگیر و ملاقه چوبی OXO

آیا شما قصد خرید یک ست کفگیر و ملاقه چوبی محکم که از چوب راش ساخته شده باشد، هستید؟ پس من به شما این ست کفگیر و ملاقه چوبی از برند OXO را پیشنهاد می‌کنم که فوق‌العاده هستند. این ست از نظر دوام و ماندگاری یکی از بهترین‌ها است. از این ست چوبی می‌توانید در هر نوع پخت و پزی استفاده کنید. با داشتن شکلی صاف به شما کم می‌کند که براحتی بتوانید از دیوار آویزان کنید.

4. ست کفگیر و ملاقه چوبی Neet

اگر شما از ست کفگیر و ملاقه دست ساز ساخته شده از بامبو خالص می‌خواهید استفاده کنید، این مجموعه برای شما گزینه مناسبی خواهد بود. این ست شش پارچه از برند Neet واقعا باشکوه و زیبا است. همچنین برای هدیه به دوستان و عزیزان شما نیز گزینه مناسبی است. ست کفگیر و ملاقه چند منظوره که سازگار با محیط زیست نیز می‌باشد.

5. ست کفگیر و ملاقه چوبی Bamber

آیا شما دنبال کفگیر و ملاقه چوبی جلا داده شده هستید؟ اگر پاسخ بله است پس این ست کفگیر و ملاقه برای شما گزینه مناسبی خواهد بود. این مجموعه لوکس دارای انواع کفگیر و ملاقه و قاشق و … است. این ست کفگیر و ملاقه از نظر نفوذ باکتری و میکروب فوق العاده مقاوم هستند و هیچ گونه ترکیب شیمیایی با مواد غذایی شما نخواهند داشت و شستشو و تمیز کردن آن‌ها نیز بسیار راحت است.

6. ست کفگیر و ملاقه چوبی BambooWorx

اگر شما به دنبال خرید ست کفگیر و ملاقه‌ای هستید که برای مدت زیادی بتواندی از آن‌ها استفاده کنید، این مجموعه از برند BambooWorx بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این ست دارای ۶ قطعه است که فوق العاده با دوام هستند و در ضمن بسیار سبک نیز هستند. این کفگیر و ملاقه‌ها دارای رنگ‌بندی شیکی نیز می‌باشند که می‌توانید در دکوراسیون آشپزخانه خود از آن‌ها استفاده کنید. این محجوعه در برابر حرات فوق‌العاده با دوام هستند و بوی غذا را نیز به خود جذب نمی‌کنند.

روش نگهداری از قاشق های چوبی

۱٫ آنها را درست بشویید . قاشق های چوبی به هیچ وجه نباید در ماشین ظرفشویی قرار داده شوند و یا بیشتر از چند دقیقه در مجاورت آب قرار بگیرند.روش صحیح شستن قاشق چوبی، این گونه است که بلافاصله پس از استفاده با آب کفی داغ شسته شود. سپس باید آب گرفته شده و در مجاورت هوا خشک شود .

قاشق های چوبی

شستن قاشق چوبی

بهترین روش برای شستن قاشق های چوبی با آب داغ و کف است و بلافاصله پس از شستن آب گیری و بگذارید در مجاورت هوا خشک شوند.

اصلا قاشق و ظروف چوبی را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید، چونکه اینکار باعث میشود پس از مدتی قرار گرفتن در معرض پودر ماشین ظرفشویی خشک می‌شود و ترک برمی‌دارد.

برای تميز كردن ماهيانه قاشق های چوبی هم آن ها را داخل مخلوط آب و سركه قرار بدهید و به مدت ده دقيقه آن ها را بجوشانيد.

گرفتن زبری قاشق چوبی

قاشق های ریش ریش و زبر را مجددا سمباده کنید. اگر قاشق های شما ریش ریش و خشن شده است ، از برگه های سمباده کمک بگیرید و تا زمانیکه به سطح صاف برسید، آن را سمباده بزنید .

سپس بلافاصله با آب آن را بشویید و بگذارید تا خشک شود .

جلوگیری از خشکی و شکنندگی قاشق چوبی

به طور منظم آن را چرب کنید. روغن زدن به چوب باعث می شود درخشانی و استقامت چوب حفظ می شود ، علاوه بر آن بین مواد غذایی و چوب یک لایه محافظ ایجاد کرده و از نفوذ مواد به داخل چوب جلوگیری میکند.

خیلی روشن است که از هر روغنی نمی توان استفاده کرد ، روغن بادام ، روغن زیتون برای این کار بسیار مناسب هستند .

نکته مهم این است که چوب کاملا از روغن اشباع شود ، یک شب تا صبح صبر کنید تا روغن کاملا به خورد قاشق برود ، سپس روغن اضافه آن را بگیرید .

نقش لیمو در ضدعفونی ظروف چوبی

آب یک عدد لیمو را به همراه یک قاشق غذاخوری و یک قاشق غذاخوری اب مخلوط کرده و با تکه ای پارچه یا پنبه به سطح ظرف آغشته کنید. با این کار روغن هم در ترکیب جادویی شما به ظرف جلا می دهد.

در روش بعدی استفاده از لیمو، مقداری نمک دریایی درون ظرف ریخته و با لیموی برش خورده نمک را روی سطح ظرف چوبی بمالید تا مانند اسکراب عمل کند آن را با آب گرم بشویید و اجازه دهید خشک شود.

وسایل چوبی را در محیط های دمای بالا مانند مایکروفر و ماشین ظرفشویی قرار ندهید. این کار باعث خشک شدن، تاب خوردن، ترک برداشتن و کوتاه شدن عمر وسایل چوبی آشپزخانه شما می شود.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.