چای جو چیست ؟

چای جو را نمی توان در دسته چای سفید، سیاه و یا سبز، و کلا چای گیاهی قرار داد، زیرا این نوع چای، دارای برگ چای نیست. چای جو نوعی ماده گیاهی است که با استفاده از دانه های بو داده گیاه جو تهیه می شود. بطور کل می توان گفت جو به دلیل داشتن فیبر فراوان و همچنین طعم ملایم، دانه ای کامل است که در انواع مختلف نوشیدنیها و غذاها استفاده می شود.  البته این نوع از چای به صورت نوشیدنی خنک در بسته های قوطی نیز استفاده می شود، اما بسته به ذائقه هر فرد می تواند گرم هم نوشیده شود.

کشت چای جو

بیشترین کشت چای جو در ژاپن و کره می باشد، که برداشت آن در اوایل تابستان انجام می شود و می توان گفت در این کشورها به نوشیدنی بسیار محبوب در تابستان و زمستان تبدیل شده است.

در اوایل دهه 1980 در ژاپن استفاده از چای جو بصورت کیسه ای محبوبیت خاصی در بین مردم پیدا کرد و هم اکنون استفاده چای جو کیسه ای رواج دارد.

چای جو در کره بنام “بوریچا” در ژاپن “ماجیتا” و در چین به نام ” دامیچا” شناخته می شود. چای جو در رستوران های کره بعنوان جایگزین آب استفاده می شود.

مزه چای جو

چای جو

چای جو دارای عطر و طعم ملایم و مطبوع و البته با تلخی کمی همراه می باشد. این چای بصورت طبیعی یک چای بدون کافئین بوده و دارای رنگ طبیعی شبیه به عسل می باشد. چای جو با ترکیب مغذی و سبک تعریف می شود. در کره با استفاده از ترکیب ذرت، شیرینی خاصی به چای جو داده می شود.

فواید چای جو در سلامتی بدن

 ویتامین های تشکیل دهنده چای جو می باشند. این ویتامینها به علاوه آنتی اکسیدانها در از بین بردن اسیدهای A /C

آمینه، ملاتونین و رادیکال های آزاد به سلامتی بدن کمک موثری می کنند.

چای جو بسیار خوش طعم و گوارا می باشد، که براحتی می توان دم نوش آنرا تهیه و میل نمایید. برای تهیه دم نوش، جو را کمی کوبیده و بمدت 10 الی 15 دقیقه آن را دم می کنیم.

کلیات: چای جو یک چای کاملا طبیعی و بدون کافئین می باشد.  این چای در قاره آسیا و بیشتر در کشورهای ژاپن و کره پرورش می یابد. چای جو به دلیل داشتن ویتامینها و مواد مغذی به درمان بسیاری از بیماریها کمک می کند.

در صورت تمایل به اطلاع از خواص چای جو این مطلب رو مطالعه کنید. با خواص چای جو آشنا شوید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.