دیتاکس چای سبز چیست؟

دیتاکس چای سبز، مصرف مرتب و برنامه‌ریزی شده چای سبز است که به عنوان یک راه ساده افزایش انرژی و بالا بردن سطح سلامت بدن از طریق حذف سموم و مواد مضر برای سلامتی معرفی شده است. طرفداران دیتاکس چای سبز معتقدند که تنها اضافه کردن روزانه مقدار کمی از چای سبز به رژیم غذایی می‌تواند باعث از بین رفتن بسیار از مواد مضر در بدن، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و افزایش رفتن چربی سوزی شود.

به صورت معمول، دیتاکس چای سبز شامل اضافه کردن 3 تا 6 فنجان چای سبز به رژیم روزانه است. لازم نیست که از نوع خاصی از غذا بپرهیزید یا میزان کالری وارد شده به بدنتان را کاهش دهید اما توصیه شده است که در طول دوره سم‌زدایی (دیتاکس) با چای سبز ورزش کنید و از رژیم غذایی غنی استفاده کنید. مدت زمان دوره سم‌زدایی با چای سبز متفاوت است اما به صورت معمول چند هفته طول می‌کشد.

فواید دیتاکس چای سبز (سمزدایی با چای سبز)

تقویت هیدراتاسیون

از آن جا که تقریباً همه‌ی سیستم‌ها بدن برای عملکرد خود نیاز به آب دارند، هیدراته ماندن (رساندن آب کافی به بدن) برای بسیاری از جوانب سلامت بدن مهم است. چای سبز شامل مقدار زیادی آب می‌شود. بنابراین باعث آب رسانی به بدن شده و به شما کمک می‌کند تا روزانه مقدار لازم آب را به بدن خود برسانید.

در دوره دیتاکس چای سبز شما روزانه 0.7 تا 1.5 لیتر مایعات فقط از نوشیدن چای سبز دریافت می‌کنید. به هر حال چای سبز نباید تنها منبع آب رسانی به بدن شما باشد و باید با نوشیدن آب و سایر نوشیدنی‌های مفید برای بدن همراه شود.

تقویت کاهش وزن

تحقیقات نشان داده‌اند که افزایش مقدار مایعات وارد شده به بدن، به کاهش وزن کمک می‌کند. در یک تحقیقات یک ساله روی 173 زن مشخص شد که بیشتر نوشیدن آب با افزایش چربی سوزی و کاهش وزن مرتبط است بدون در نظر گرفتن رزیم غذایی و یا ورزش.

تا این لحظه در مورد افزایش و کاهش وزن از طریق نوشیدن آب بیشتر صحبت کردیم. درحالی‌که چای سبز و مواد مغذی موجود در آن جدا از رساندن مایعات به بدن، خود نیز باعث کاهش وزن می‌شوند. در یک پژوهش روی 23 فرد بالغ نشان داده شد که نوشیدن چای سبز 17 درصد سوزاندن چربی را در طی ورزش افزایش می‌دهد. تحقیقات دیگر نشان داده‌اند که مواد موجود در چای سبز شامل کاتچین ها و سایر مواد می‌توانند باعث کاهش وزن و ادامه یافتن روند کاهش وزن شود.

جلو گیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن

چای سبز حاوی مواد مغزی قوی است که به حفاظت از بدن در برابر بیماری های مزمن کمک می کند. تحقیقات نشان داده اند که آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز از رد سلول های سرطانی و بزرگ شدن پروستات جلو گیری می‌کنند.

نوشیدن چای سبز همچنین می تواند به کاهش قند خون کمک کند. در واقع پژوهشها یافته اند که نوشیدن حد اقل 3 فنجان چای سبز در هر روز باعث کاهش خطر دیابت تا 16 درصد می‌شود. علاوه بر این، بعضی تحقیقات نشان داده اند که نوشیدن حداقل یک فنجان چای سبز باعث کاهش خطر بیماری های قلبی و حتی سکته قلبی می شود.

نکات مورد توجه در مصرف دیتاکس چای سبز

همان طور که مصرف بیش از حد هر چیزی مضر خواهد بود مصرف بیش از حد چای سبز نیز مضراتی دارد. نوشیدن بیش از 7 فنجان چای سبز در روز می‌تواند باعث افزایش اضطراب و تنش، خواب نا منظم، مشکلات گوارشی، فشار خون بالا و … شود. تمامی موارد ذکر شده از عوارض مصرف بیش از حد کافئین به وجود می‌آیند. نوشیدن 3 تا 6 فنجان چای سبز در دیتاکس چای سبز 210 میلی‌گرم کافئین وارد بدن شما می‌کند که به صورت معمول سطح انرژی بدن را بالا می‌برد و به علت مواد دیگری که در این چای است کافئین به صورت معمول بدون افزایش اضطراب یا تأثیر بر سطح کار کرد شناختی باعث سرحال شدن شما می‌شود اما مصرف بیش از حد آن مقدار زیادی کافئین وارد بدن می‌کند در حدی که سایر مواد موجود در چای سبز نیز دیگر کارساز نیستند و می‌تواند مضرات کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشد.

چای سبز مواد مغذی بسیاری دارد و در ابعاد زیادی به سلامت بدن کمک می‌کند اما مانع از جذب آهن می‌شود. بنابراین مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث کم خونی شود. مصرف 3 تا 6 لیوان در افراد بالغ که مشکل کم خونی از قبل نداشته‌اند مشکلی ایجاد نمی‌کند اما در افرادی که مشکل کم خونی دارند و در زنان باردار نوشیدن این چای توصیه نمی‌شود. در افراد عادی توصیه ما این است که یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از وعده غذایی چای سبز ننوشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.